Unul dintre cele mai spectaculoase full-suspension-uri din 2018 vine de la SUNN

Continuăm seria articolelor de la Eurobike, de data aceasta cu ochii ațintiți pe SUNN, producătorul francez care a renăscut din propria cenușă și care s-a întors în stil mare: design, atenție la detalii și nu în ultimul rând, multă coerență în gama de biciclete. Gamă, care din fericire, nici măcar nu este atât de mare încât să te bage-n ceață. După cum spuneam, SUNN a fost prezent la Eurobike, iar unul din modelele afișate a ieșit complet din tipare. Ba chiar a reușit să impresioneze audiența și să creeze forfotă în jurul său. Este vorba despre Shamann, un model nou dezvoltat, un full-suspension care aduce cu un hardtail, cel puțin prin formă, unul cu un aspect spectaculos datorită amortizorului bine ascuns dar și datorită liniilor drepte și ferme. Shamann reușește să impresioneze prin design-ul curat, o caracteristică rară în ziua de astăzi când multe dintre biciclete sunt împopoțonate doar ca să atragă atenția clientului. Hey! Nu totul se învârte în jurul culorilor curcubeului!

Probabil cel mai atractiv full-suspension al anului. Sunn a decis să facă lucrurile diferit. În continuare.

Așadar, cu ce vine nou pe scenă Shamann-ul? La nivel de finisaje bicicleta este greu de crezut că se vor găsi persoane care să comenteze, iar soluția pentru mascarea amortizorului spate și imprimarea unui aer de hardtail cred că a fost treabă grea. Cei de la Sunn mi-au spus că bicicleta se comportă extraordinar la vale și că suspensia este foarte activă, dar din păcate n-am reușit să obținem o valoare pentru greutatea cadrului. La prima impresie nu pare foarte mică, însă dacă privim bicicleta per ansamblu, aceasta nu cântărește mai mult de 12 kg. Iar modelul de vârf, pune pe cântar 10.9 kg, valori foarte respectabile pentru un full. Cadrul este conceput doar pentru utilizarea cu o singură foaie, fiind un model de XCO gândit pentru traseele din ce în ce mai dificile (de aici și nevoie de un full). Chainguide-ul este dezvoltat de Sunn și este integrat în cadru. Altfel, bicicleta se mai remarcă prin linia perfect dreaptă ce curge dinspre headtube spre urechile cadrului, unele un pic lungite către partea din spate cu o terminație relativ ascuțită. Desigur, toate acestea sunt chestiuni de gust și nu pot fi discutate, însă personal mi-au plăcut.

Crede-mă pe cuvânt, acolo înăuntru există un amortizor.
Aici se vede foarte clar chainguide-ul construit special pentru Shamann, alături de protecția de chainstay din material plastic.
Ți-am zis eu că-i acolo amortizorul…
Cablurile sunt trase prin interior și rămân alte găuri pentru diverse necesități…
Iar modelul de top arată cam așa.

Hardtail-urile din gama pentru Cross Country, Exact, au primit noi culori și un nou animal print, fiind vorba despre un leopard în locul zebrei de anul trecut. Acestea vor fi în continuare atractive, menite să atragă priviri fără a fi prea încărcate. Bicicletele din această gamă vor fi dotate cu furci de 120mm, așadar orientate către distracție maximă, top tube-ul fiind în continuare lung, iar chainstay-ul scurt. Urechile pot fi schimbate oricând, o caracteristică păstrată de la modelul anterior.

Culori noi, aceeași formă de cadru ca anul trecut.
Probabil cea mai fericită combinație.

Bicicletele din gamele de All Moutain și Enduro, Kern, respectiv Kern LT, vor fi similare cu cele anului anteriori, cu mențiunea că vor beneficia de noi culori și de mici modificări tehnice, cum ar fi un nou chainstay din carbon.

Varianta standard.
Și varianta pentru cei cărora le place pozăreala. În orice caz, cromul împreună cu cele două culori vin cu o combinație spectaculoasă.

Remarcată s-a făcut și cursiera Special, o bicicletă de șosea în viziunea celor de la Sunn: poate găzdui atât anvelope subțiri cât și anvelope late, așadar poate fi utilizată cu succes și ca gravel bike, chiar dacă este o cursieră de endurance. În orice caz, ideea este că va putea fi folosită pe orice tip de drum și va fi disponibilă în 3 versiuni: S2, S1 și bineînețeles, Finest, cu o greutate de 8.5 kg și Ultegra Di2, electronic.

Cursieră sau avion? Cred că noul Special are câte puțin din fiecare.

În ceea ce privește biciclete electrice gama Rage va fi păstrate dar vine cu îmbunătățiri și cu un nou design. Motorul Brose va fi în continuare instalat pe aceste biciclete, un motor ce poate dezvolta un cuplu impresionant de 90Nm, are un acumulator mare și este foarte silențios. Versiunea S2 va fi cea mai iefintă, pe când Finest va fi cea mai scumpă dar și cea mai bine echipată și cea mai ușoară: 18.9 kg.

Rage S1, modelul de mijloc.
Rage Finest vine cu un cadru diferit, cu acumulatorul perfect integrat în cadru, dar tot cu un motor Brose.

Importator Sunn în România: veloteca.ro.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Geniali....se intorc la istoria lor! Arata ca un softail, cum faceau prin anii 90.
    M-am indragostit.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma