Așadar, cu ce vine nou pe scenă Shamann-ul? La nivel de finisaje bicicleta este greu de crezut că se vor găsi persoane care să comenteze, iar soluția pentru mascarea amortizorului spate și imprimarea unui aer de hardtail cred că a fost treabă grea. Cei de la Sunn mi-au spus că bicicleta se comportă extraordinar la vale și că suspensia este foarte activă, dar din păcate n-am reușit să obținem o valoare pentru greutatea cadrului. La prima impresie nu pare foarte mică, însă dacă privim bicicleta per ansamblu, aceasta nu cântărește mai mult de 12 kg. Iar modelul de vârf, pune pe cântar 10.9 kg, valori foarte respectabile pentru un full. Cadrul este conceput doar pentru utilizarea cu o singură foaie, fiind un model de XCO gândit pentru traseele din ce în ce mai dificile (de aici și nevoie de un full). Chainguide-ul este dezvoltat de Sunn și este integrat în cadru. Altfel, bicicleta se mai remarcă prin linia perfect dreaptă ce curge dinspre headtube spre urechile cadrului, unele un pic lungite către partea din spate cu o terminație relativ ascuțită. Desigur, toate acestea sunt chestiuni de gust și nu pot fi discutate, însă personal mi-au plăcut.
Hardtail-urile din gama pentru Cross Country, Exact, au primit noi culori și un nou animal print, fiind vorba despre un leopard în locul zebrei de anul trecut. Acestea vor fi în continuare atractive, menite să atragă priviri fără a fi prea încărcate. Bicicletele din această gamă vor fi dotate cu furci de 120mm, așadar orientate către distracție maximă, top tube-ul fiind în continuare lung, iar chainstay-ul scurt. Urechile pot fi schimbate oricând, o caracteristică păstrată de la modelul anterior.
Bicicletele din gamele de All Moutain și Enduro, Kern, respectiv Kern LT, vor fi similare cu cele anului anteriori, cu mențiunea că vor beneficia de noi culori și de mici modificări tehnice, cum ar fi un nou chainstay din carbon.
Remarcată s-a făcut și cursiera Special, o bicicletă de șosea în viziunea celor de la Sunn: poate găzdui atât anvelope subțiri cât și anvelope late, așadar poate fi utilizată cu succes și ca gravel bike, chiar dacă este o cursieră de endurance. În orice caz, ideea este că va putea fi folosită pe orice tip de drum și va fi disponibilă în 3 versiuni: S2, S1 și bineînețeles, Finest, cu o greutate de 8.5 kg și Ultegra Di2, electronic.
În ceea ce privește biciclete electrice gama Rage va fi păstrate dar vine cu îmbunătățiri și cu un nou design. Motorul Brose va fi în continuare instalat pe aceste biciclete, un motor ce poate dezvolta un cuplu impresionant de 90Nm, are un acumulator mare și este foarte silențios. Versiunea S2 va fi cea mai iefintă, pe când Finest va fi cea mai scumpă dar și cea mai bine echipată și cea mai ușoară: 18.9 kg.
Importator Sunn în România: veloteca.ro.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Geniali....se intorc la istoria lor! Arata ca un softail, cum faceau prin anii 90.
M-am indragostit.