SRam a anuntat de curand lansarea noii game Sram XX pentru Cross Country. Va punem la dispozitie in premiera poze cu noile piese dezvoltate de SRam.
Producatorul a anuntat ca aceasta gama va revolutiona felul in care piesele de cross country sunt construite. Deasemenea este primul range pentru cross country care contine 10 componente, inclusiv o furca. Noua gama a fost testata in 10 locatii din 6 tari diferite fiind rezultatul colaborarii foarte stranse intre bikeri si inginerii SRam. Rezultatul? O gama pentru cross country mai usoara decat orice a fost oferit pe piata pina in prezent.
Foile angrenajului beneficiaza de tehnologia X-Glide, explicata mai sus. Acesta are o greutate exceptionala de doar 694 grame si este construit din Aluminiu 7075 cu un amestec de carbon, fiind cu 2 mm mai inguste decat bratele clasice.
Foile sunt optimizate pentru lantul oferit tot de SRam, modelul PC 1090. Bratele au lungimi de 170 mm sau 175 mm in functie de preferintele fiecaruia.
Cantarind 183 de grame perechea, acestea se afla printre cele mai usoare manete construite vreodata. Realizate din carbon si aluminiu, sunt compatibile cu schimbatoare capabile pe o plaja de 10 pinioane.
Noutatea este ca acestea schimba aproape instantaneu viteza, iar greutatea actionarii lor nu depinde de pinionul pe care bikerul se afla, ca in cazul schimbatoarelor actuale.
Declarat ca fiind cel mai rapid schimbator de foi creat vreodata, acesta cantareste doar 118 grame si este construit din aluminiu 6061, oferit intr-o varietate de versiuni.
Respectand traditia SRam, in precizia producerii schimbatoarelor, acesta este unul dintre cele mai usoare schimbatoare pentru mountain bike, mai usor chiar decat unele schimbatoare de foi pentru cursiere : cantareste doar 181 de grame si este capabil sa schimbe lantul pe 10 pinioane cu o precizie si o viteza umitoare.
Rotitele pe care se invarte lantul sunt ceramice, oferind o durabilitate foarte mare iar patina este construita din carbon pentru a oferi rezistenta maxima la o greutate foarte mica.
Materialul din care este construit arcul interior este din titaniu, atat pentru rezistenta cat si pentru greutate minima.
Acestea sunt create folosind tehnologia imprumutata de la pinioanele pentru cursiere PowerDome. Denumite X-Dome, acestea sunt compuse dintr-un bloc compact de 8 pinioane plus doua care pot fi scoase de pe caseta butucului, totul pentru a oferi o greutate foarte scazuta si durabilitate maxima.
Constructia le permite sa se curete singure pe parcursul cursei de impuritati sau mizerii ce le pot afecta performantele.
Schimbarea treptelor se face bineinteles, ultra rapid. Greutatea este cu adevarat remarcabila : 185 de grame pentru 11 (pinionul mic) – 32 (pinionul mare).
Construite cu pistoane mai mari, acestea ofera o putere de franare mult mai mare, dar reducand cursa manetei de frana. Totul intr-un pachet complet si usor de doar 288 de grame – in care este inclus un disc de 160 de mm.
Sunt oferite mai multe tipuri de discuri : de 140 de mm (doar pentru spate), 160 de mm si 185 de mm. Manetele au o constructie din carbon, ceea ce le face cu aproximativ 30% mai usoare decat Avid Juicy Ultimate.
Sunt oferite mai multe modele RockShox pentru gama XX : pornind de la Sid XX world cup cu o greutate uimitoare de doar 1,4 kg si pina la modelul Revelation XX, toate acestea ofera performante superioare cu o greutate demna de invidiat. Din aceeasi gama mai fac parte si modelele SID XX si Reba XX, majoritatea cu o cursa intre 80 de mm si 100 de mm. Exceptie face modelul Revelation XX ce ofera o cursa de pina la 150 de mm pentru absortia socurilor. Toate modelele beneficiaza de sistemul XLoc™ , ce permite blocarea furcii in functie de traseu : la 80 sau 100 de mm. Producatorul promite faptul ca furcile vor avea reglaj de rebound, astfel incat sa poata absorbi atat socuri foarte mici, cat si gropi ceva mai mari.
In concluzie
Intr-adevar ceea ce ofera SRam, este o gama pentru Cross Country fara precedent. Din primele date publicate reiese clar faptul ca va fi o gama superioara cu un pret pe masura dar si cu performante deosebite. Doar daca analizati greutatea componentelor o sa realizati ca sunt cu mult peste orice alte piese oferit in prezent de vreun producator. Asteptam lansarea oficiala si primele teste pentru a analiza mai indeaproape toate aceste componente.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…