Versiunea din 2012 a setului de ultrahigh-end SRAM Red continuă tradiția cu care acest producător ne-a obișnuit: piese ușoare cu caracteristici ergonomice remarcabile, care funcționează impecabil.
Unul din cele mai bune seturi mecanice fabricate vreodată a fost îmbunătățit pentru acest an, principala noutate fiind reconfigurarea totală a trenului de rulare. Pe lângă acest lucru, ambele schimbătoare se laudă cu o funcționare extrem de precisă și rapidă. Disponibil în două versiuni de culori, Falcon Grey și Black, setul alcătuit din manete de schimbător/frână, schimbător față, schimbător spate, angrenaj cu ax BB30, frâne și casetă de pinioane cântărește 1739 de grame, adică cu 100 de grame mai puțin ca SRAM Red 2011. Dar hai să le luăm pe rând.
Manetele SRAM Red ErgoDynamics reprezintă un vârf în materie de confort. Proiectate să ofere cea mai eficientă și comodă poziție a mâinii, textura manșonului și poziția levierelor pentru frâne și schimbătoare fac din acestea probabil cele mai ergonomice manete de pe piață.
Schimbătoarele beneficiază de tehnologii precum Exact Actuation sau Yaw Technology, care le dau un plus de precizie și eficiență. Pe deasupra, la construcția lor a fost folosit și titaniu pentru a le spori rezistența. Silențiozitatea este un alt atu.
Angrenajul Exogram este complet gol pe dinăuntrul brațelor pedaliere, dar și al celorlalte 5 care formează spider-ul. Pe lângă cele 557 de grame pe care le cântărește, Red Exogram iese în evidență și prin forma suplă care garantează performanțe aerodinamice superioare. Dar lucrul cu care cei de la SRAM se laudă este raportul rigiditate-greutate, care este superior setului Shimano Dura-Ace. Plăcile angrenajului au fost fabircate folosind tehnologia X Glide, proiectată pentru compatibilitate foarte înaltă cu cea Yaw, de care beneficiază schimbătorul de față. Totodată, este disponibilă versiunea cu powermeter integrat, provenit de la Quark, marcă achiziționată anul trecut de cei de la SRAM. Angrenajul este compatibil atât cu plăcile standard, cât și cu cele aerodinamice folosite în probele de contratimp.
Frânele au trecut prin cea mai radicală schimbare. Producătorul a renunțat la sistemul dual-pivot și a adoptat unul cu came acționate de cablul frânei. Beneficiile sunt multiple, atât greutatea fiind mai redusă, aerodinamica mai bună și eficiența mai sporită. Fiecare parte a frânei este reglabilă separat prin tensionare arcului corespunzător.
Pinioanele grupului Red împart designul celor din grupul XX, dar și performanțele acestora. Ușoare, rezistente și foarte rigide, acest bloc cântărește mai puțin ca unul de titaniu. Cele 8 pinioane din mijloc sunt făcute dintr-o singură bucată de oțel, iar între fiecare pinion dintre cele 10 există distanțiere StealthRing care reduc vibrațiile și zgomotele.
Noua gamă va putea fi achiziționată începând cu toamna lui 2012. Sram este importat în România de către DHS Bike Parts.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
pe dhs manetele sunt 2400 de ron. am gasit pe ebay.de mante noi 2012 cu 440 euro. deci mai ieftin, iar un set complet 1400 euro.
Scump, dar arata demential. Ne poate comunica cineva pretul intregii game?
Arata bine, dar tare mi-e teama de pret....oooh!