Specialized au luat modelul lor de anduranță Roubaix ce era deja o bicicletă renumită cu podiumuri la activ și au făcut-o mai rapidă ca niciodată, datorită modificărilor suspensiei și a îmbunătățirilor aerodinamice. O reproiectare a microsuspensiei din headtube, denumită acum Future Shock 2.0, o face mai ajustabilă și cu un aspect mai curat, dar primește și o tijă de șa Pave nouă. Îmbunătățirile aerodinamice fac noul model mai performant în tunel decât un Tarmac. În același timp, Specialized au constatat în urma unui studiu în colaborare cu Retul că e nevoie de mai multe mărimi de bicicilete, nu de biciclete specifice pentru femei și bărbați, aplicând acest lucru sub denumirea Beyond Gender.
După șase victorii pe piatra cubică brutală din Paris-Roubaix, modelul Roubaix trebuie să fie mereu gata de competiție. Cu flexul și suspensiile introduse recent însă, scopul Specialized este de a construi o cursieră ednurance confortabilă pentru toți cicliștii amatori. Acest lucru însă nu trebuie să o facă mai puțin performantă. Versiunea originală a suspensiei Future Shock de pe Roubaix a adus 20 mm de cursă verticală a ghidonului, dar cicliștii de top căutau un sistem cu mai mult control și cu un spate mai echilibrat decât cel ce era oferit de vechea tijă de șa cu amortizare.
Noua generație de Roubaix a fost deci îmbunătățită cu Future Shock 2.0 ce are amortizare hidraulică și ajustarea compresiei din mers, plus o nouă tijă Pave ce echilibrează mai bine mișcarea șeii cu cea a ghidonului.
Noul Roubaix 2019 rămâne la ideea originală de a suspenda ciclistul confortabil deasupra unei biciclete de competiție precisă și rigidă. Ghidonul și pipa se mișcă pe verticală deasupra headtube-ului iar șaua flexează pe linia unui arc în sus și în jos dar și în față și în spate deasupra seatstay-urilor. Bicicleta a fost păstrată ușoară (7-8 kg) și rigidă pentru manevrare precisă și viteză iar elementul greu – ciclistul de 50-80 kg a fost izolat pentru a rămâne odihnit în confort.
Noul Future Shock 2.0 oferă în continuare 20 mm de amortizare verticală ce nu afectează manevrabilitatea, însă acum cu o amortizare hidraulică internă pentru a filtra mai bine obstacolele. Este folosit în continuare un arc metalic, dar cu ajutorul amortizorului hidraulic se pot regla compresia și revenirea, ciclistul având în plus un reglaj extern pentru a alege cât de activ vrea să fie Future Shock 2.0, acesta putând fi întărit aproape complet (dar nu complet) pentru sprinturi și deschis la maxim pentru suprafețe dificile.
Specialized spune că doar 15% din greutatea ciclistului se regăsește pe ghidon la pedalatul normal, așa că Future Shock nu are nevoie de garnituri complicate și rulmenți. Aspectul a fost adaptat pentru ca amortizorul să nu fie atât de evident vizual.
Noul Future Shock 2.0 vine doar în variantele de top S-Works și Pro, restul primind o variantă simplificată Future Shock 1.5 ce îmbunătățește modelul original, dar fără controlul extern și amortizarea hidraulică. 1.5 primește un arc nou mai progresiv, un arc de protecție la capătul cursei mai rezistent și un amortizor noul. Se poate adăuga un arc nou pentru a regla suspensia. Bicicletele cu Future Shock 1.5 nu pot fi modificate pentru a primi modelul 2.0, dar cadrele sunt identice.
Dacă noul Future Shock 2.0 oferă amortizare verticală în față, tija Pave simplificată oferă același lucru în spate. Cum majoritatea greutății e în spate, noua tijă aero e proiectată să flexeze mai mult pentru a putea ține pasul cu fața. Tija ce are un profil D alungit este conform producătorului prima tijă aero cu amortizare de pe piață. Pave este montată cu o clemă internă, accesibilă din zona superioară, blocajul fiind efectuat în zona capătului seatstay-urilor.
Acest lucru continuă ideea de a avea o bucată mai lungă de tijă care flexează, aceasta arcuindu-se față-spate în interiorul seattube-ului, etanșarea fiind asigurată de un capac din cauciuc flexibil. Forma tijei e identică cu cea de pe Tarmac, ceea ce înseamnă că și acest model s-ar putea să primească o îmbunătățire a confortului.
Noul model Roubaix e proiectat de Specialized pentru a câștiga cursele clasice, așa că a fost conceput cu tuburi FreeFoil Shape Library și rafinat în propriul tunel aerodinamic. Rezultatul e că noul Roubaix e un pic mai performant aerodinamic decât Tarmac SL6 din toate unghiurile.
Specialized spune că noua bicicletă e cu 22-24 de secunde mai rapidă pe 40 km în comparație cu vechiul model Roubaix sau cu 8-10 secunde mai rapidă decât Tarmac SL6, în funcție de unghiul vântului. Asta face ca noul Roubaix să fie cot la cot cu unele modele de biciclete aero de pe piață.
Chiar dacă suspensia a fost rafinată, Specialized se laudă că au salvat 50 g față de vechiul model, cadrul de 56 cm având o greutate anunțată sub 900 g. Amortizorul hidraulic adaugă 175 g față de vechea versiune, dar e compensat de soluția mai simplă și de fibrele de carbon FACT 11R ce sunt folosite la modelul de top S-Works. Modelele sub S-Works folosesc fibre mai ieftine FACT 10R ce adaugă cam 115 g, pe aceste cadre fiind instalat atât Future Shock 2.0 cât și 1.5.
Toate bicicletele folosesc structura dedicată fiecărei mărimi Rider-First Engineered ce optimizează raportul rigiditate-flex pentru toate dimensiunile. Iar bicicleta vine în multe mărimi, respectiv 8 între 44-66 cm pentru versiunea Classic Geo…
…plus încă 3 mărimi în versiunea Team Geo cu lungime mai mare și înălțime mai mică, respectiv 53, 57 și 59, pentru cicliștii de top.
O altă îmbunătățire e spațiul pentru anvelope mai mari, toate modelele venind echipate cu modele de 28 mm și având spațiu pentru unele de 33 mm.
Noul Roubaix păstrează monoblocul clasic filetat, ax standard thru de 12 mm și prinderi de etrier flat mount.
Prețul pentru cel mai simplu model, Roubaix Comp cu fibre FACT 10 și Future Shock 1.5 începe de la 2900 $ și crește serios.
Modelul din carbon FACT 10R Roubaix Pro eTap cu noul SRAM Force eTap 2×12 are prețul de 7000 $ și include Future Shock 2.0, fiind cel mai ieftin model cu amortizorul de top.
Versiunile S-Works din carbon FACT 11R și cu Future Shock 2.0 au prețuri între 11.000 și 12.000 $ fiind echipate cu Di2, Red eTap respectiv Di2 cu vopsea ediție specială Sagan.
Toate versiunile Roubaix 2019 sunt disponibile la distribuitori.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații și imagini de pe bikerumor.com