Categorii: CursiereNoutati

Specialized a lansat în sfârșit S-Works Tarmac Disc

Modelul S-Works SL6 Tarmac lansat de Specialized anul trecut a introdus câteva inovații de design la care aceștia au lucrat în ultimii 6 ani. Rezultatul a fost o bicicletă foarte ușoară, cu comportament precis, aerodinamică avansată și cu amortizare a vibrațiilor personalizată pentru fiecare mărime de cadru. Iată că a fost lansată și mult așteptata versiune cu frâne pe disc, S-Works Tarmac Disc.
Cel mai nou model din gama Tarmac nu a fost doar adaptat pentru a monta etrierii de frână. Integrarea noului sistem de frânare pe disc a necesitat modificarea cadrului, peste 200 de piese noi de carbon fiind adăugate în structură. Chiar dacă geometria și forma tuburilor au fost în mare păstrate, structura internă a cadrului a fost modificată în mod substanțial pentru a nu sacrifica greutatea sau aerodinamica. Conform expertului în aerodinamică de la Specialized, Chris Yu, noul Tarmac Disc are aceleași proprietăți aero ca primul model Venge.
Cu o greutate de doar 800 g pentru mărimea 56 cu vopseaua cea mai ușoară, modelul pe disc nu e mai greu decât cel clasic. Furca este însă un pic mai grea decât ne-am aștepta pe ambele modele, având 338 g, dar fiind proiectată pentru a oferi calități de rulare optime în defavoarea greutății. Furca are un rol foarte important în comportamentul general al modelului Tarmac, rigiditatea fiind obiectivul principal. După cum explică Chris Yu, rigiditatea furcii contribuie mult la comportamentul precis al Tarmac-ului și mărește siguranța ciclistului în viraje strânse și la frânări bruște.

Bicicleta complet echipată Tarmac Disc are o greutate de doar 6.65 kg, puțin sub limita legală UCI. Adăugarea frânelor pe disc nu a adăugat greutate substanțială, modelul fiind doar cu 300 g mai greu decât cel clasic în mărimea 56. Greutatea suplimentară e distribuită uniform pe bicicletă, mai ales la zonele întărite ale jantelor și butucilor. Câteva grame în plus aduce și noul angrenaj mult așteptat S-Works Carbon Power.

La fel cu versiunea cu frâne pe jantă, noul Tarmac a fost proiectat folosind măsurători de la experții Retul. Ambele versiuni sunt identice în ceea ce privește dimensiunile cadrului și mărimile, cu excepția unei diferențe minore. Dacă modelul cu frâne clasice are chainstay-urile de 405 sau 410 mm, în funcție de mărime, la versiunile pe disc chainstay-ul este de 410 mm pe toate modelele. Bicicletele complete sunt disponibile în versiuni universale sau special feminine, cadrul fiind identic, diferența fiind la ghidon, angrenaș și șa. Există 6 mărimi universale (49, 52, 54, 56, 58, 61) și 5 pentru femei (44, 49, 52, 54, 56).

77018-06_TAR-MEN_SL6-SW-DISC-FRMSET_CMLN-CYN_HERO.jpg

Pentru a păstra caracteristicile optime de comportament obținute la modelul cu frâne pe jantă, cadrul pentru frâne pe disc a fost proiectat de asemenea pentru a integra filozofia Specialized Rider-First Engineered. Fiecare mărime de cadru are nu doar geometria proprie dar și alte tuburi și aranjare a straturilor de carbon. Un cadru Tarmac Disc este construit din peste 500 de bucăți de carbon, fiecare dintre ele plasată unde e nevoie mai mare, în funcție de mărime. Tija de șa cu secțiune în D are un rol important în creșterea confortului. Zona de 100 mm superioară a fost proiectată pentru a oferi amortizarea vibrațiilor.

Pentru a fi la zi cu tendințele, noul cadru acceptă anvelope de până la 30 mm, dar bicicleta vine echipată cu anvelope de 26 mm Turbo Cotton montate pe jante din carbon CLX 50. Aerodinamica în zona frontală e îmbunătățită prin folosirea sistemului de ax Flush Axle System care elimină levierul. Axul inclus opțional de 6 m, 12×100 mai salvează 30 g față de axul standard RWS. Axul spate standard de 12×142 mm lasă loc pentru un număr mare de roți aftermarket dacă se dorește acest lucru.

S-Works Tarmac Disc este deja disponibil la prețul de 11.000 $ pentru bicicleta completă echipată cu Shimano Dura-Ace Di2, fiind inclus noul angrenaj S-Works Carbon Power și roți aero din carbon. Cadrul e disponibil și separat în pachet cu furca, la prețuri între 4500-5000 $, incluzând rulmenții CeramicSpeed BB30, cuveții, tija de șa și clema acesteia și accesoriile necesare pentru rutarea cablurilor.

Mai multe informații sunt disponibile pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma