Cred că nu e un secret că eu personal sunt reticent, ba chiar împotrivă în problema bicicletelor electrice, în special a eMTB-urilor. Dar lucrurile pe care le-am văzut în ultima vreme m-au convins că în lumea suspensiilor mari motorul electric este binevenit: ajungi în vârful muntelui cu o bicicletă cu care era imposibil sau cel puţin foarte greu să faci asta, oricum cu o bicicletă cu care nu te-ai fi pornit, dar care îţi oferă senzaţii şi capacităţi deosebite la vale: eMTB-urile full suspension, cu curse mari de peste 140 mm şi anvelope balonate au început să capete un sens şi pentru mine.
Radon, marcă germană destul de îndrăgită şi la noi, au pregătit şi ei aşa ceva: noul Slide Hybrid 140 cu roţi plus oferă performanţele eMTB-ului lor hardtail dar şi capacităţile de coborâre ale unei biciclete de trail adevărate.
Noul eMTB foloseşte anvelope plus identice cu modelul mecanic Slide+ cu care împarte toată structura şi geometria, inclusiv suspensia spate. Doar partea monoblocului e modificată, încorporând un motor Bosch şi un downtube foarte gros. Suspensia este însă de doar 140 mm faţă de 150 pe Slide+ iar chainstay-urile sunt un pic mai lungi, ceea ce afectează puţin manevrabilitatea.
Slide Hybrid 140 primeşte noul sistem de montare a amortizorului trunnion, datorită spaţiului redus disponibil pentru acesta în cadru, trecând la sistemul metric. Suspensia este un pic mai progresivă pentru a compensa greutatea mai mare a bicicletei iar toptube-ul e ceva mai scurt şi unghiul furcii de 66,2 grade ceva mai mic pentru a îmbunătăţi stabilitatea la coborâre pentru cât mai mulţi utilizatori.
Bicicleta foloseşte butuci Boost, tijă dropper rutată intern, motor Bosch CX şi componente Shimano sau SRAM, fiind disponibilă începând cu primăvara 2017. Ea va fi disponibilă, ca restul modelelor Radon, direct pe pagina producătorului cu preţuri între 3000-3800 Euro.
Mai multe informaţii găsiţi pe pagina producătorului.
Informaţii şi imagini preluate de pe bikerumor.com
Vezi comentarii
Nu am dat de nimic altceva sa întreb am un cadru Radon slide 140 AM /enduro cu cuvete semi împământare și e un model mai vechi din aluminiu este foarte ușor în jur de 3 kg am 3 modele de frâne hidraulice un set de magura Louise destul de vechi sa zic de acm 2 ani sau chiar 3... Nu știu exact un set de SKELETAL ...un set de avid elixir 3 și un set de Tektro auriga comp , pe lângă astea am Deraior deore xt cu patina lunga grup 8 pinioane sh hg lanț kmc de 8 viteze dar nu știu ce foi sa folosesc și nici ce cugetările are nevoie furca veche e de 1 5 bicicleta a fost servisarii de fostul proprietar și... A pierdut cuvetele și o parte din sistemul furcii.. Un marzochi Bomber... Acum eu am luat cadrul nu știu ce cuvete sa îi pun și nici dacă pot găsi ceva compatibil cu o furca entry level Suntour xcr pe arc din 2012 adică exista cuvete semiimpamantate... Care sa mi permită sa pun 1 1 8 în loc de 1 5... Și nu din păcate nu știu cât e head tubeul adică nu am idee ce ar trebui sa masor.. Sunt începător în partea mecanica deabia învăț cu ce se mănâncă meseria asta dar vreau sa mi fac o bicicleta cu cadrul respectiv . O și era sa uit care din frâne ar fi mai ok pt cros ușor prin București gen parcuri și Trial pe străzi... Sa îmi permită stoopie și un control cât de cât ca un bb7 asta având acum pe bicicleta actuala la care cadrul da sine de îmbătrânire fiind din 2009... Și orice alt sfat părere e bine venita modelul de Radon este cel cu alb și scris rosu și din aluminiu . Mulțumesc anticipat
Exista cuvete pentru a monta orice furca intr-un headset cu conditia ca furca sa nu fie mai groasa decat headset-ul, adica 1 1/8 se poate monta pe 1/5. Doar ca trebuie sa te duci la un magazin serios sa iti masoare dimensiunile exact si sa vada ce sa comande... sunt multe tipuri si nu prea poti sa le ai toate pe stoc.
In ceea ce priveste franele, orice hidraulica pe disc ar trebui sa fie suficienta.