Categorii: CursiereNoutati

Shimano Tiagra a primit noi manete, etrieri precum și noi rapoarte

Grupul Shimano Tiagra nu a fost cunoscut niciodată pentru inovații, dar primește mereu tehnologii de la grupurile superioare și devine din ce în ce mai bun. Încă pe 10 pinioane, Tiagra primește o îmbunătățire a frânelor hidraulice cu manete Dual Control mai subțiri și de asemenea primește opțiuni de transmisie cu rapoarte mai mari, perfecte pentru cicliștii începători și pentru gravel.

Chiar dacă nu au un aspect care să le evidențieze, componentele Tiagra oferă aproape aceiași performanță la schimbatul vitezelor ca grupul 105, dar la un preț mult mai mic. Iar producătorii de biciclete sunt încântați să ofere modele cu adevărat accesibile, motiv pentru care Tiagra e de multe ori echiparea de bază la biciclete high-end. Asta se întâmplă deoarece chiar dacă nu a trecut la 11 pinioane, Tiagra oferă aspect și performanță aproape similare cu 105 sau Ultegra în anumite cazuri.

Noile manete subțiri Dual Control au o formă ce a evoluat întâi de la Dura-Ace la Ultegra, apoi la 105 și acum a ajuns la Tiagra oferind o priză mai bună în mână și estetică mult îmbunătățită. Grupul Tiagra R4700 a primit opțiunea unor frâne hidraulice încă de acum câțiva ani, folosind manetele non-serie hidraulice pentru 10 pinioane RS405 ce foloseau forma destul de umflată de la 105. Chiar dacă ergonomia nu era foarte proastă, cicliștii nu au fost foarte mulțumiți cu aspectul grosier. Noile manete hidraulice R4720 au acum altă formă, iar cele mecanice aproape că nu se pot deosebi de cele 105.

Împreună cu noile manete vine și o versiune specială pentru mâini mici R4725 care poate fi folosită și în afara asfaltului, deoarece brațele sunt puțin înclinate spre exterior.

Tiagra primește și proprii etrieri marcați, fiind acum disponibil un grup întreg cu aspect unitar. Mecanismul intern din manetele Dual Control este identic cu cel din 105, însă cu indexarea pentru 10 pinioane și promite o creștere a performanțelor la schimbarea vitezelor, precum și forța excelentă de frânare și modulația modelelor mai scumpe de frâne pe disc Shimano pentru șosea.

În afară de noile manete și frâne, Tiagra adaugă o opțiune de angrenaj 48/34T pe lângă cele 50/34 și 52/36 deja existente. Chiar dacă nu oferă o viteză mai ușoară, combinația nouă ar trebui să fie mai simplu de folosit pe urcare și să reducă numărul de schimbări ale foii necesare.

Pe lângă componentele uzuale ale grupului, Tiagra primește și proprii butuci centerlock cu ax thru de 12 mm. Butucii e-thru Tiagra folosesc ax de 12×100/142 mm și sunt disponibili cu 28 sau 32 de găuri.

TIagra oferă deci în continuare un punct de plecare excelent pentru cei ce încep ciclismul de șosea, mai ales cu frâne pe disc și va continua să echipeze din fabrică cursierele la prețuri avantajoase. Toate componentele vor fi disponibile începând cu Iunie 2019 în completarea grupului actual Tiagra 2×10.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma