Categorii: CursiereNoutati

Shimano introduce 11 viteze pentru setul Ultegra 6800

Jocul de șah în care este implicată industria de biciclete este unul de orice fel, numai lent nu. La doar câteva zile după ce SRAM anunțase versiunile de 11 viteze ale seturile Red și Force, Shimano contra-atacă cu același număr de viteze oferite setului Ultegra. Așadar, din acest punct de vedere este meci egal între japonezi și americani. Două seturi cu 11 pinioane pentru fiecare marcă. Însă cât de echilibrată este cu adevărat situația?

shimano_ultegra_6800shimano_ultegra_6800

Rețeta aplicată de Shimano în cazul setului Ultegra 6800 este aceeași ca și cea din ultimii ani, mai precis împrumutarea unor tehnologii de la “nava-amiral” Dura-Ace. Deci, angrenajul cu 4 brațe, cele 11 pinioane, schimbarea superioară a vitezelor și frânarea mai eficientă sunt coordonatele celei mai noi generații Ultegra, 6800. Ca să nu mai spunem de design, care în cazul manetelor nu diferă absolut deloc față de Dura-Ace, iar pentru restul componentelor diferența este marginală.

Producătorul susține că puterea de frânare este mai mare cu 10% acum, datorită pivoților simetrici ai cleștilor de frână, la fel ca și modulația care a avut doar de câștigat de pe urma cămășilor de cabluri poleite cu polimer. Cât privește schimbare vitezelor, saltul este simțitor, conform spuselor celor de la Shimano, în principal mulțumită cursei mai scurte a manetelor și deci a reacției mai rapide a schimbătoarelor.

Pentru că Ultegra se dorește varianta cu un pas tehnologic în spatele setului Dura-Ace, dar mult mai competitivă ca preț, și versiunile de rapoarte sunt pe alese, de la casetele de pinioane de 11-23 și până la 11-32, și cu combinații de foi 53×39, 52×36, 50×34 și 46×36. Practic, fie că vorbim de sport de performanță ori plimbare recreațională, Ultegra are toate vitezele necesare, firește, pentru aproape toate reliefurile posibile.

O inovație discretă, dacă nu insesizabilă cu ochiul liber, este lanțul tratat cu Sil-tec, un strat de suprafață care reduce frecarea cu celelalte elemente ale trenului de rulare, având implicațiile de rigoare: uzură mai lentă și funcționalitate sporită.

Și pentru a completa gama, Shimano a introdus și un set de roți în noua formație Ultegra 6800, dar despre care nu a precizat greutatea. Și dacă tot suntem la capitolul greutate, noul set, excluzând roțile, cântărește 2.390 de grame pentru versiunea cu schimbător de spate cu patină scurtă și angrenaj 53-39.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – pantofi Northwave Hammer Plus 2025

Northwave Hammer Plus 2025 este un pantof dedicat celor care abordează trasee off-road, fie că vorbim de cross-country sau gravel.…

o săptămână in urma

(P) Tuscany Trail 2025 – 440 km în 4 zile, cu sufletul la pedale și sprijinul potrivit

În luna mai voi trăi o nouă aventură pe două roți: voi participa la Tuscany Trail 2025, un eveniment de…

o săptămână in urma

Vidraru Bike Challenge: competiția de MTB cu peisaje alpine spectaculoase și trasee de neratat – înscrierile sunt deschise!

Cicliștii care iubesc natura, muntele și provocările outdoor au acum un motiv în plus să-și planifice o escapadă pe două…

o săptămână in urma