Jocul de șah în care este implicată industria de biciclete este unul de orice fel, numai lent nu. La doar câteva zile după ce SRAM anunțase versiunile de 11 viteze ale seturile Red și Force, Shimano contra-atacă cu același număr de viteze oferite setului Ultegra. Așadar, din acest punct de vedere este meci egal între japonezi și americani. Două seturi cu 11 pinioane pentru fiecare marcă. Însă cât de echilibrată este cu adevărat situația?
Rețeta aplicată de Shimano în cazul setului Ultegra 6800 este aceeași ca și cea din ultimii ani, mai precis împrumutarea unor tehnologii de la “nava-amiral” Dura-Ace. Deci, angrenajul cu 4 brațe, cele 11 pinioane, schimbarea superioară a vitezelor și frânarea mai eficientă sunt coordonatele celei mai noi generații Ultegra, 6800. Ca să nu mai spunem de design, care în cazul manetelor nu diferă absolut deloc față de Dura-Ace, iar pentru restul componentelor diferența este marginală.
Producătorul susține că puterea de frânare este mai mare cu 10% acum, datorită pivoților simetrici ai cleștilor de frână, la fel ca și modulația care a avut doar de câștigat de pe urma cămășilor de cabluri poleite cu polimer. Cât privește schimbare vitezelor, saltul este simțitor, conform spuselor celor de la Shimano, în principal mulțumită cursei mai scurte a manetelor și deci a reacției mai rapide a schimbătoarelor.
Pentru că Ultegra se dorește varianta cu un pas tehnologic în spatele setului Dura-Ace, dar mult mai competitivă ca preț, și versiunile de rapoarte sunt pe alese, de la casetele de pinioane de 11-23 și până la 11-32, și cu combinații de foi 53×39, 52×36, 50×34 și 46×36. Practic, fie că vorbim de sport de performanță ori plimbare recreațională, Ultegra are toate vitezele necesare, firește, pentru aproape toate reliefurile posibile.
O inovație discretă, dacă nu insesizabilă cu ochiul liber, este lanțul tratat cu Sil-tec, un strat de suprafață care reduce frecarea cu celelalte elemente ale trenului de rulare, având implicațiile de rigoare: uzură mai lentă și funcționalitate sporită.
Și pentru a completa gama, Shimano a introdus și un set de roți în noua formație Ultegra 6800, dar despre care nu a precizat greutatea. Și dacă tot suntem la capitolul greutate, noul set, excluzând roțile, cântărește 2.390 de grame pentru versiunea cu schimbător de spate cu patină scurtă și angrenaj 53-39.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
...asteptam si un test la cald, pentru a vedea/simti ce diferente sunt fata de 6700.