Categorii: CursiereNoutati

Shimano introduce 11 viteze pentru setul Ultegra 6800

Jocul de șah în care este implicată industria de biciclete este unul de orice fel, numai lent nu. La doar câteva zile după ce SRAM anunțase versiunile de 11 viteze ale seturile Red și Force, Shimano contra-atacă cu același număr de viteze oferite setului Ultegra. Așadar, din acest punct de vedere este meci egal între japonezi și americani. Două seturi cu 11 pinioane pentru fiecare marcă. Însă cât de echilibrată este cu adevărat situația?

Rețeta aplicată de Shimano în cazul setului Ultegra 6800 este aceeași ca și cea din ultimii ani, mai precis împrumutarea unor tehnologii de la “nava-amiral” Dura-Ace. Deci, angrenajul cu 4 brațe, cele 11 pinioane, schimbarea superioară a vitezelor și frânarea mai eficientă sunt coordonatele celei mai noi generații Ultegra, 6800. Ca să nu mai spunem de design, care în cazul manetelor nu diferă absolut deloc față de Dura-Ace, iar pentru restul componentelor diferența este marginală.

Producătorul susține că puterea de frânare este mai mare cu 10% acum, datorită pivoților simetrici ai cleștilor de frână, la fel ca și modulația care a avut doar de câștigat de pe urma cămășilor de cabluri poleite cu polimer. Cât privește schimbare vitezelor, saltul este simțitor, conform spuselor celor de la Shimano, în principal mulțumită cursei mai scurte a manetelor și deci a reacției mai rapide a schimbătoarelor.

Pentru că Ultegra se dorește varianta cu un pas tehnologic în spatele setului Dura-Ace, dar mult mai competitivă ca preț, și versiunile de rapoarte sunt pe alese, de la casetele de pinioane de 11-23 și până la 11-32, și cu combinații de foi 53×39, 52×36, 50×34 și 46×36. Practic, fie că vorbim de sport de performanță ori plimbare recreațională, Ultegra are toate vitezele necesare, firește, pentru aproape toate reliefurile posibile.

O inovație discretă, dacă nu insesizabilă cu ochiul liber, este lanțul tratat cu Sil-tec, un strat de suprafață care reduce frecarea cu celelalte elemente ale trenului de rulare, având implicațiile de rigoare: uzură mai lentă și funcționalitate sporită.

Și pentru a completa gama, Shimano a introdus și un set de roți în noua formație Ultegra 6800, dar despre care nu a precizat greutatea. Și dacă tot suntem la capitolul greutate, noul set, excluzând roțile, cântărește 2.390 de grame pentru versiunea cu schimbător de spate cu patină scurtă și angrenaj 53-39.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

36 de minute in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

5 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

7 zile in urma