Categorii: CursiereNoutati

Shimano introduce 11 viteze pentru setul Ultegra 6800

Jocul de șah în care este implicată industria de biciclete este unul de orice fel, numai lent nu. La doar câteva zile după ce SRAM anunțase versiunile de 11 viteze ale seturile Red și Force, Shimano contra-atacă cu același număr de viteze oferite setului Ultegra. Așadar, din acest punct de vedere este meci egal între japonezi și americani. Două seturi cu 11 pinioane pentru fiecare marcă. Însă cât de echilibrată este cu adevărat situația?

Rețeta aplicată de Shimano în cazul setului Ultegra 6800 este aceeași ca și cea din ultimii ani, mai precis împrumutarea unor tehnologii de la “nava-amiral” Dura-Ace. Deci, angrenajul cu 4 brațe, cele 11 pinioane, schimbarea superioară a vitezelor și frânarea mai eficientă sunt coordonatele celei mai noi generații Ultegra, 6800. Ca să nu mai spunem de design, care în cazul manetelor nu diferă absolut deloc față de Dura-Ace, iar pentru restul componentelor diferența este marginală.

Producătorul susține că puterea de frânare este mai mare cu 10% acum, datorită pivoților simetrici ai cleștilor de frână, la fel ca și modulația care a avut doar de câștigat de pe urma cămășilor de cabluri poleite cu polimer. Cât privește schimbare vitezelor, saltul este simțitor, conform spuselor celor de la Shimano, în principal mulțumită cursei mai scurte a manetelor și deci a reacției mai rapide a schimbătoarelor.

Pentru că Ultegra se dorește varianta cu un pas tehnologic în spatele setului Dura-Ace, dar mult mai competitivă ca preț, și versiunile de rapoarte sunt pe alese, de la casetele de pinioane de 11-23 și până la 11-32, și cu combinații de foi 53×39, 52×36, 50×34 și 46×36. Practic, fie că vorbim de sport de performanță ori plimbare recreațională, Ultegra are toate vitezele necesare, firește, pentru aproape toate reliefurile posibile.

O inovație discretă, dacă nu insesizabilă cu ochiul liber, este lanțul tratat cu Sil-tec, un strat de suprafață care reduce frecarea cu celelalte elemente ale trenului de rulare, având implicațiile de rigoare: uzură mai lentă și funcționalitate sporită.

Și pentru a completa gama, Shimano a introdus și un set de roți în noua formație Ultegra 6800, dar despre care nu a precizat greutatea. Și dacă tot suntem la capitolul greutate, noul set, excluzând roțile, cântărește 2.390 de grame pentru versiunea cu schimbător de spate cu patină scurtă și angrenaj 53-39.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma