Shimano a lansat noul grup 105, acum mai versatil și cu versiune pe disc

Cicliștii de șosea de azi vor mai mult decât simple biciclete pe care să pedaleze cu viteză. Ei vor confort, control și versatilitate, vor să se bucure de fiecare pedală. Utilizatorii de 105 se așteaptă să beneficieze de ultimele inovații din domeniul profesionist și doresc să facă mai multe cu bicicleta lor decât să se antreneze și să participe la concursuri. Pentru ei s-a lansat R7000, noua generație a grupului 105, disponibil cu frâne pe disc sau pe jantă și cu opțiuni de casete cu gamă largă de rapoarte pentru a oferi confort și control la orice tip de utilizare.

Noul 105 preia elementele estetice și de competiție de la grupurile superioare Dura-Ace și Ultegra, însă noul grup ia în considerare faptul că majoritatea utilizatorilor vor folosi bicicleta și la altceva decât competiții. 105 este primul nivel de grup cu 11 pinioane de la Shimano dedicat celor ce sunt cu adevărat pasionați de ciclismul de șosea, dar definiția aceasta se lărgește acum incluzând manevrabilitate superioară și control adaptabil pentru a face față la situații diverse din ture.

Marea noutate pentru 105 este adăugarea componentelor pentru frâne pe disc. Noii etrieri flat-munt BR-R7070 sunt compatibili cu plăcuțele ICE TECHNOLOGIES iar discurile aprobate UCI cu margini rotunjite SM-RT70 oferă o răcire mai bună și există și în dimensiunea 140 mm.  Acționarea frânelor e asigurată de noile manete hidraulice dual control cu formă ergonomică ST-R7020 care imită design-ul modelului Ultegra ST-R8020, cu o gamă mai largă de ajustare pentru diferite dimensiuni ale mâinii. Pentru personalizare mai bună, 105 R7000 oferă o versiune a manetelor dual control ST-R7025 mai mică, specială pentru persoanele cu mâini mai mici, cu manetele mai apropiate de ghidon și mai înclinate spre exterior pentru a evita contactul cu ghidonul la acționarea frânei.

Indiferent dacă e vorba de varianta de manete pentru frâne pe jantă ST-R7000 sau pentru frâne pe disc ST-R7020/7025, acționarea schimbării vitezelor a fost reproiectată pentru schimbări mai rapide și mai ușoare, cu o cursă mai scurtă în comparație cu vechiul 105 5800. Deraiorul față are un design cu pivot compact, spațiu mai bun pentru anvelope și un șurub imbus de 2 mm pentru ajustarea tensiunii cablului, eliminând nevoia pentru un sistem de ajustare montat pe cablu. Deraiorul spate opțional cu braț lung RD-R7000-GS este compatibil cu casete 11-34T și are un profil redus Shimano Shadow RD pentru a rămâne ascuns sub casetă și chainstay.
Alte noutăți la transmisie includ noul angrenaj semicompact 52-36T care se adaugă celor 50-34T și 53-39T și noua casetă 11-30 (CS-R7000) și cea 11-34 (CS-HG700-11) care e compatibilă și cu sisteme cu 10 viteze oferă opțiuni noi pentru CX, gravel și ciclismul de aventură. Foaia mică a angrenajului a fost repoziționată pentru a reduce efectul încrucișării lanțului și a căderii acestuia, fiind mai potrivită pentru bicicletele cu frâne pe disc.

Tim Gerrits, Product Manager la Shimano Europe, a declarat: ”Controlul și reactivitatea mărite au fost două puncte la care ne-am concentrat în faza de proiectare, în combinație cu ceea ce lumea așteaptă de la 105, versatilitate și valoare bună pentru cicliști. 105 este potrivit acum pentru cea mai mare parte a tipurilor de ciclism de șosea iar noi sperăm să mărim potențialul de acces a bicicletelor de șosea în tot mai multe locuri.”

Noile componente Shimano 105 R7000 vor fi disponibile pe piață din luna Iunie, în versiune cu două tonuri de negru sau argintiu, ultima pentru bicicletele cu aspect clasic.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

  • Ca de obicei la noi o sa fie preturi romanesti adica mari, probabil la cum vad eu preturile manetele vor costa 1000 lei sau chiar mai mult in timp ce prin Germania sunt in jur de 170 euro 800 lei

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma