În weekend-ul trecut s-a consumat cea de-a doua conferință a protectorului bicicliștilor, Sfântul Pedalie, unde dreptcredincioșii cu pedale au putut afla tainele principalelor curse de șosea pentru amatori care au animat sezonul 2014. Și, după cum era de așteptat, evenimentul a cuprins și profețiile pentru sezonul în care de-abia am intrat, care au conturat o perspectivă cel puțin încurajatoare în acest sens.
Invitații serii petrecute la Institutul Cultural Francez, în spatele căreia au stat cei de la Hai cu Bicla, au fost organizatorii Gentlemen’s Race, Velopower Road Race, P-Track Criterium și Road Grand Prix care au povestit ce înseamnă efortul de a pune la cale un eveniment de șosea. Astfel, cei veniți să îi asculte pe vorbitori au putut afla cam câte piedici stau în drumul unei curse de șosea, mai ales în ceea ce privește asigurarea traseului, a cărui închidere, chiar și parțială, adeseori costă substanțial și necesită o cantitate respectabilă de formalități birocratice. Totuși, în ciuda acestui fapt, se pare că există unele administrații locale încântate de perspectiva unei întreceri rutiere și dispuse să acorde asistența necesară și, poate, în același timp, aceste confesiuni au dus la înmuierea înverșunării cu care sunt uneori criticați cei care organizează evenimentele când mai apar probleme.
Toate cele patru evenimente despre care s-a vorbit vor continua și în 2015, chiar dacă multe detalii mai rămân încă de stabilit, iar echipele de organizare au părut optimiste cu privire la continuitatea întrecerilor. Se pare că există tot mai mult sprijin, chiar dacă de multe ori necesită un efort de căutare și convingere nu tocmai neglijabil, dar cel mai important este că oamenii din spatele curselor nu au de gând să se dea bătuți. Astfel, Road Grand Prix își propune să cheme pasionații de asfalt la arme în șase rânduri în 2015, cu ocazia curselor Drumul Vinului (Boldești-Scăeni, 16 mai), Infernul Muntelui (Sinaia, 14 iunie), Cursa Campionilor (București, 21 iunie), Memorialul C-tin Vagneti (Ploiești, 5 iulie), Eroica (Râmnicu Vălcea, 15 august) și Valsurile Dunării (Călărași, 12-13 septembrie). De asemenea, tot sub egida acestei întreceri vor avea loc și două curse rezervate exclusiv copiilor, un demers care merită laude, atât pentru intenții, cât și pentru efortul pe care îl presupune.
De cealaltă parte, P-Track Criterium probabil se va desfășura pe același traseu din zona Palatul Parlamentului-Calea 13 Septembrie-Uranus, va avea aceleași categorii de vârstă, sex și valorice, și în continuare îi invită pe cei contaminați cu microbul bicicletei cu pinion fix să își măsoare forțele. În cazul acestei curse mai rămâne de anunțat data certă. Același lucru este valabil și pentru VeloPower Road Race, care își va păstra data undeva la începutul toamnei, în timp ce Gentlemen’s Race va avea loc în două rânduri, primăvara şi toamna, fiind posibil ca echipele să se extindă la un număr de şase membri, iar traseul să se lungească cu această ocazie.
Următoarea Conferință a Sfântului Pedalie va purta hramul binefacerii și va pogorî asupra noastră în luna februarie, când Iulian Angheluță va povesti despre planul său de a aduce lumină în cele peste 60.000 de gospodării fără curent electric din România anului 2015.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…