Categorii: CursiereNoutati

Se lansează cursiera de top Factor One

Anul trecut am prezentat viitoarele modele ONE, O2 şi ONE-S de la Factor Bikes, modele pregătite pentru prima echipă profesionistă continentală de ciclism din Marea Britanie, One Pro Cycling. Iată că Factor ONE se va lansa pe piaţă şi au apărut câteva fotografii şi detalii exacte a celei ce se doreşte una dintre cele mai performante cursiere aero omologată UCI de pe piaţă.

Cel mai interesant detaliu este downtube-ul din două bucăţi. Acesta are un rol aerodinamic, compania spunând că aerul ce formează turbulenţe în spatele roţii din faţă va trece acum prin downtube mult mai uşor decât prin jurul acestuia. Ei spun că după testele aerodinamice s-a calculat că economia faţă de un tub normal este de 1 secundă pe km!!!

De asemenea, interesantă este poziţionarea cutiei de joncţiuni a transmisiei Di2 Dura-Ace care nu este prinsă sub pipă sau ascunsă în cadru ca la cele mai multe modele ci este prinsă sub suportul de bidon, pe seat-tube. Cei de la Factor spun că este un loc uşor accesibil pentru încărcarea acumulatorului şi reglaje, dar este totuşi un loc destul de expus murdăriei.

Ghidonul şi pipa integrate cu profil frontal foarte redus contribuie la aerodinamica bicicletei.

Ca şi frâne, s-a evitat folosirea unor modele aerodinamice extravagante în favoarea unor clasice Dura-Ace 9000, cu funcţionare şi reglare simplă.

Cadrul este foarte curat realizat în zonele de joncţiune dintre tija de şa, seat-tube şi seatstays, pentru a evita zonele ce ar putea cauza turbulenţe. Frâna spate este montată sub bicicletă, în spatele şi sub monobloc.

Angrenajul Dura-Ace 9000 se roteşte pe cupele BBRight cu rulmenţi CeramicSpeed.

Şi roţile Black Inc cu profil de 50 mm şi cuveţii beneficiază tot de rulmenţi CeramicSpeed, acest lucru mărind mult valoarea bicicletei.

Preţul este destul de impresionant: 13.200 USD, fiind departe de posibilităţile majorităţii cicliştilor, dar în comparaţie cu modelele aero ale fabricanţilor de renume preţul este destul de competitiv.

Mai multe informaţii găsiţi pe site-ul producătorului.

Fotografiile sunt preluate de la Jayson O’Mahoney, gravelcyclist.com

Sursa: bikerumor.com

Photos by Gravel Cyclist. Jayson O’Mahoney is the Gravel Cyclist: A website about the Gravel Cycling Experience.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

5 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

5 zile in urma