Categorii: Noutati

Schwalbe – prezentarea gamei de cauciucuri de bicicleta

Istoria Schwalbe începe din 1973, atunci când Ralph Bohle a pus bazele companiei germane. La acea vreme nu exista nicio pretenție în ceea ce privește anvelopa de bicicletă. Putea fi o anvelopă și atât. Ralph a vrut să-și dedice activitatea construirii de anvelope dedicate și exact asta  a făcut începând cu acel an până în ziua de astăzi. Între timp, acesta a lansat noile anvelope cu tehnologii care s-au făcut remarcate în decursul timpului, precum seria Marathon, invenția anvelopei Flat-less sau contribuția la dezvoltarea tehnologiei tubeless.

Denumirea provine de la anvelopele pe care Ralph le-a importat în anii 70 în Germania și care se numeau Swallow – adică Schwalbe tradus în germană. În mod surprinzător, compania Swallow încă mai produce anvelope pe care le distribuie în general pe piețele asiatice. Schwalbe este parte a companiei Bohle, fondate inițial în 1922, iar acum este condusă deja de a treia generație a familiei Bohle. Schwalbe deține de asemenea și brand-ul Impac, care produce anvelope low-cost. Nu în ultimul rând, pentru a încheia introducerea, trebuie menționat faptul că Schwalbe a avut în 2018 o cifră de afaceri de 187 milioane de euro.

Iar acum, să trecem la vremurile moderne. Schwalbe are o gamă atât de largă de produse, încât dacă ar fi să le punem pe toate la socoteală, indiferent de variantă, diametru sau dimensiune, am ajunge la impresionanta cifră de peste 570 de modele de cauciucuri bicicleta. De la cele pentru biciclete de oraș sau cele pentru trekking, care vin în numeroase formate, cu sau fără crampoane, cu sau fără protecție și până la binecunoscutele anvelope de mountainbike-uri, toate segmentele sunt acoperite.

Pentru 2019, Schwalbe a lansat anvelopele Energizer Plus – dedicate bicicletelor electrice de oraș, precum și noua anvelopă E-One, una dezvoltată pentru cursierele electrice. În categoria bicicletelor de munte, cei de la Schwalbe au făcut un prim pas important în industria e-bike-urilor, lansând noua anvelopă Eddy Current, cu profil diferit față-spate, una care a adus profilul anvelopei de e-bike la nivelul celor de motociclete. Cu o greutate de aproximativ 1.3 kg, aceasta oferă o aderență excepțională pe teren denivelat, indiferent de dificultatea acestuia. Și exact asta aștepta industria electrificată în acest moment.

Noul set Schwalbe Racing Ray/Ralph a fost de asemenea o revelație, în special pentru iubitorii de XCO, acesta fiind de asemenea un set cu profil diferit față-pate, care asigură o viteză de rulare foarte bunădar care este adaptat la vremurile moderne, mai precis la dificultatea acestor trasee în continuă creștere. Tot din segmentul MTB, este de menționat și noul Hans Dampf care pe lângă unele modificări menite să-l cosmetizeze, a mai primit și un mix nou de gumă. Și tot inspirat din lumea moto este și conceptul mixului diferit de cauciuc. Practic, noul Addix este disponibil în mai multe formate, iar o linie colorată tarsată pe deasupra carcasei anvelopei, ne indică exact ce fel de mix de cauciuc conține anvelope. Suplimentar, poate fi observat logo-ul Addix pe peretele lateral al anvelopei.

Anvelopele cu ținte pentru biciclete, care pot fi folosite în sezonul rece pe zăpadă sau pe gheață se află de asemenea în portofoliul germanilor, cea mai cunoscută dintre acestea fiind Ice Spiker Pro și care este oferită în formate diferite, inclusiv pentru e-bike-uri. Gama este completată de anvelopa pentru oraș/trekking Marathon și de modelul Winter, unul dedicat de asemenea bicicletelor urbane.

În ceea ce privește accesoriile, gama Schwalbe este destul de largă. Tire booster spre exemplu este o soluție simplă și rapidă de a-ți umfla rapid roțile tubeless, dar ar mai fi de menționat și soluția Easy Fit care permite instalarea oricărei anvelope surprinzător de rapid (se aplică pe talonul anvelopei). Kit-ul pentru tubeless este ușor de folosit și este complet, permițând oricărei persoane să poată converti rapid și facil orice set de roți normale într-unele tubeless.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma