Pe o piață tot mai aglomerată, dar în același timp cu un potențial crescând, diferiții producători își joacă fiecare cartea pe care o crede mai potrivită. În cazul Rose, direcția aleasă de câțiva ani rămâne aceeași, dar cu ocazia conferinței de presă ținută acum câteva zile, am aflat ce noutăți a pregătit pentru 2015, atât în materie de biciclete, cât și de servicii.
Un nou concept de concept store
Pentru cei care nu sunt la curent cu modus operandi al Rose, firma germană este un care se bazează pe comerțul online. Cu alte cuvinte, comanzi ce dorești de pe site-ul lor, iar produsul sau produsele vin direct la tine acasă, fără a exista un intermediar între tine și sediul central din Bocholt și nici nu există reprezentanțe unde să poți atinge viitoarele achiziții.
Din toamna acestui an însă, Rose vrea să schimbe regulile jocului și pregătește BikeTown, un concept store ceva mai diferit de ce știam până acum. Localizat în Munchen, magazinul va avea o suprafață de 300 de metri pătrați și va avea expuse diferite modele. Ce este mai deosebit este faptul că la fiecare stand unde se află o bicicletă va exista și un computer cu ecran tactil care îți va permite să o personalizezi. Cu fiecare piesă modificată se schimbă și prețul în timp real și odată plasată comanda, aceasta se poate onora într-un interval de timp strâns legat de complexitatea operațiunilor de înlocuire. De asemenea, configurația aleasă este proiectată pe ecranul de la stand, astfel că poți vizualiza modificările pe care le-ai ales. Programat să fie deschis în septembrie 2014, Rose speră să poată materialize BikeTown în mai multe orașe, în viitor.
Frâne pe disc și aluminiu performant pentru gama de șosea
Modelele pregătite pentru șosea țin capul de afiș al gamei Rose 2015, cursierele mărcii germane acoperind o paletă largă de opțiuni, de la cadre de aluminiu orientate spre buget, la cele de carbon performante sau cu frâne pe disc. Respectând abordarea care are în centrul atenției personalizarea modelelor, Rose a îmbunătățit pentru 2015 patru cadre (X-Lite (Team/CRS), Xeon RS, Xeon CDX și Xeon DX), pe care clienții le vor putea echipa după propria dorință.
Primul dintre acestea, X-Lite, este cel mai performant, fabricat din carbon și cântărind, în versiunea Team, 800 de grame. „Ruda” o idee mai grea CRS pune pe cântar undeva pe la 1.000 de grame în schimbul unui preț mai mic, dar ambele versiuni oferă aceleași performanțe pe șosea, conform producătorului. Echiparea rămâne la latitudinea clientului, însă dacă ar fi să ne luăm după comportarea setului Shimano Dura-Ace mecanic din timpul turei de probă, cu siguranță am recomanda componentele producătorului nipon. De asemenea, Rose și-a lăsat ceea ce dorește să devină „amprenta” sa asupra acestui cadru, adică clema de șa decupată din cadru, un artificiu dezvoltat de propriul birou de proiectare. Mai puțin tipic pentru acest model care, conform spuselor oficialilor Rose, este destinat segmentului de performanță este posibilitatea de a monta anvelope late de 25mm.
Rose nu a neglijat nici segmentul metalic și a scos la înaintare Xeon RS, un cadru de aluminiu de 1.050 de grame (mărimea 57), care ajunge sub 1.000 de grame în mărimea 49, ceea ce îl pune pe picior de egalitate cu multe cadre de carbon. O abordare diferită a nemților se regăsește și în materialul ales pentru construcția Xeon RS, aliajul 6066 fiind preferat celor clasice 6061 sau 7005 prin prisma raportului rigiditate/greutate mai bun. Țevile au trei dimensiuni (triple butted), pe când o furcă de carbon, dezvoltată integral în birourile Rose completează cadrul. Mai mult, Xeon RS este un veritabil jolly joker, căci cadrul de aluminiu, echipat cu seturi mai jos plasate în gamă, garantează un preț omenesc pentru cei cu bugete mai timide, pe când același cadru, echipat cu Shimano Ultegra, atinge o venerabilă greutate de 6,9 kilograme. Dar mai multe detalii despre aceasta veți putea citi într-un articol viitor.
Cât despre segmentul de anduranță, Rose răspunde „prezent” și realizează câte o versiune cu frâne pe disc a CGF și GF, intitulate CDX și DX (carbon, respectiv aluminiu). Geometria relaxată și posibilitatea de a monta anvelope de 28mm sunt acum însoțite de prinderea roților de tip thru axle de 15/10mm (față/spate) și frâne pe disc cu rotoare de 140mm sau 160mm, în funcție de marca aleasă. Bicicletele prezentate au avut fie frânele Shimano RS-785, fie SRAM Red, dar odată disponibile produsele pe site-ul oficial Rose, se va putea opta și pentru modele mecanice.
De asemenea, în gama care va fi pregătită pentru 2016, aceste cursiere cu frâne pe disc vor beneficia de standardul Flat Mount al celor de la Shimano, dezvoltat de japonezi doar pentru cursiere, dar mai avem un an de zile până le vom vedea pe piață.
Rose își croiește drum și prin desișul triatlonului, prin modelul Aero Flyer, un cadru care, în bunul obicei al nemților, este complet disponibil pentru personalizare.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
CE BINE ITI STA PE BICICLET ALEX!