Producătorul polonez Romet a expus la Eurobike câteva exemplare pentru sezonul ce urmează, biciclete pe care am putut să le vedem în detaliu. Pe scurt, Romet va avea o gamă și mai atractivă de biciclete, prinvind prin prisma aspectului. Dar să nu uităm că polonezii au prețuri cât se poate de interesante, așadar surprizele pentru 2017 nu pot fi decât plăcute.
Voi începe cu modelul de top Monsun, care preia combinația de gri deschis cu portocaliu, una dedicată în general bicicletelor de top și pe care am mai putut s-o vedem în 2016 și pe alte biciclete. Însă pentru modelul de față acestea se potrivesc de minune, combinate cu calitatea și finisajele acestui cadru din carbon.
Cablurile sunt trase prin interior, roata de spate este prinsă cu un ax X12, iar emblema Romet de dimensiuni generoase tronează pe headtube-ul bicicletei. Noul Monsun are de asemenea linii mai clare, o joncțiune mare între down- și toptube pentru a spori rigiditatea acestuia dar și o cocoașă marcantă pe top tube.
În varianta de top, acesta va cântări aproape 12 kg, va avea un set de roți de 29 de inch, furcă Rock Shox Recon TK Gold cu o cursă de 100mm, o transmisie 2×10 compusă în principal din piese Shimano Deore (cu excepția schimbătorului de pinioane care provine din gama SLX), anvelope Michelin Wild Racer 29×2.1 și frâne Shimano Deore M615 cu discuri în formatul 180/160mm.
Un model foarte atractiv pentru România este Rambler, care s-a bucurat de un succes considerabil pe piața internă deoarece a fost oferit cu un preț foarte bun raportat la echipare, cel puțin versiunea entry-level. Cea expusă la Eurobike, este un 29er, cu cadru din aluminiu, cu headtube drept și prindere QR9 pentru roata din spate, din echiparea căreia fac parte un sistem de transmisie Shimano ACera/Deore, frâne Shimano M396 cu discuri de 160mm, furcă Suntour XCR și anvelope Michelin Country Racer 29×2.1, având o greutate de 15.1 kg. Este disponibilă în combinația de culori roșu-alb-negru.
Gama Jig, pe care am avut ocazia s-o testăm anul acesta și care ne-a impresionat în mod pozitiv, primește un nou membru: JIG+. Acesta va avea roți 27plus, așadar mai late pentru a oferi practic mai multă aderență deci mai mulă distracție. Noul JIG va fi echipat cu o furcă de calitate X-Fusion, modelul McQueen RL2 și va avea o transmisie 1×11 din gama Sram, modelul NX. Frânele provin de la Sram, modelul DB LVL T cu discuri în formatul 180/160mm. Echipată cu un cadru din aluminiu 6061, aceasta cântărește doar 13.2 kg, o greutate destul de mică ținând cont de anvelopele Schwalbe Nobby Nic cu o grosime de 2.8 inch!
Mustang este propunerea polonezilor pentru Cross Country, în segmentul bicicletelor cu cadru din aluminiu. Pe lângă furca Rock Shox pe aer, acesta va avea o transmisie Shimano SLX 1×11 și o geometriespecifică pentru cursele de Cross Country. Acesta va fi disponibil atât în versiunea cu roți de 29 de inch cât și cu roți de 27.5 inch, cu mențiunea că aceasta din urmă vine cu o gamă de culori mai atractivă.
Biciclete electrice
Iată că nici la acest capitol producătorul nu a rămas în urmă, oferind două electrice, una pentru segmentul Cross Country (ERM) și alta pentru segmentul Enduro (ERE). ERM 200 este un hardtail echipat cu motor Bosch, capabil să genereze o putere de 250W, furcă Rock Shox 30 Gold, frâne Shimano Deore și transmisie Shimano SLX.
ERE 500 Nduro pe de altă parte, reprezintă varianta axată mai mult pe confort decât hardtail-ul, pe lângă suspensii fiind dotată și cu anvelope groase. Așadar, rețeta ideală pentru a pedala foarte ușor la deal, în confort deplin. Aceasta este echipată cu o furcă Rock Shox Sector Silver, oferă suspensii de 150mm, are o transmisie Shimano SLX 1×11, frâne din aceeași gamă cu discuri de 180mm, dar și anvelope din gama Nobby Nic de la Schwalbe, 27.5×2.8 inch. Greutatea declarată este de 19.2 kg, ceea ce pentru un full-suspension nu este atât de rău.
Importator în România: Biciclop.