Categorii: Gravel bikeNoutati

Ridley Kanzo Fast – gravel bike aero cu transmisie 1×22

Noul Ridley Kanzo Fast e gata să atace competițiile pe drumuri neasfaltate cu viteză maximă și să treacă primul peste linia de finish. Pentru asta, a fost atent studiat aerodinamic. Și surprizele nu se opresc aici! Kanzo Fast e prima bicicletă echipată cu butucul cu 2 viteze interne Classified! Astfel, cadrul dedicat 1x e practic echipat cu o transmisie cu aceiași plajă de rapoarte ca una 2x.

Ridley Kanzo Fast a fost creată ca un sistem unitar și modelată după cursiera Noah Fast, bazându-se pe formele și design-ul simplu al cadrului și ale componentelor individuale, dar și al integrării și interacțiunii una cu alta, rezultatul fiind câștiguri mari de eficiență și scăderi în frânarea aerodinamică.

În față se regăsește o combinație între un ghidon integrat cu pipa și cuvetele, care ascund toate cablurile și furtunele. Nimic nu e vizibil până nu iese în dreptul etrierului sau a deraiorului.

Practic Ridley au luat ghidonul lor integrat Forza Aero și au adăugat geometria specifică gravel, cu flare de 16 grade și un drop și reach mai mici. Sunt disponibile combinații cu lățimi între 38 și 44 cm și pipe de la 9 la 14 cm.

Ridley spune că maximul de câștig vine de la ghidon, headtube și zona dintre furcă și downtube.

Formele aero se extind și la furca cu design F-Wing.

Chiar dacă mai puțin decât la modelele aero FAST, Ridley a folosit și aici șanțurile aerodinamice, acolo unde își au rostul. Este vorba de tija de șa care folosește tubul F-Tubing ce capturează aerul și produce o curgere mai fină și mai laminară a curenților în jurul secțiunii sale în D.

Acesta nu e singurul truc folosit de Ridley pentru a reduce turbulențele, dar e ușor de implementat. Restul cadrului se bazează pe tuburi cu profil truncat NACA, pentru aerodinamică suplimentară.

Per total, Ridley spune despre Kanzo Fast că are o aerodinamică apropiată de cursiera Noah Fast, dar e mai aerodinamic cu 15% decât gravel-ul Kanzo Adventure.

Aceasta va fi și prima bicicletă echipată standard cu transmisia Classified 1×22, care va funcționa pe Kanzo Fast deși cadrul e dedicat 1x. Asta pentru că sistemul Classified folosește un sistem de angrenaje planetare ascuns în butucul spate pentru a oferi un schimbător de viteze virtual.

Folosind o casetă de 11 pinioane proprie, schimbătorul spate funcționează ca la orice altă bicicletă. În interiorul butucului însă sunt două viteze. Una are un raport de 1:1 și funcționează exact ca și cum ar fi un butuc normal, cealaltă are un raport de 0.7 și face pedalatul mai ușor. Acest lucru e realizat cu un mecanism planetar cu o eficiență de 99% anunțată de Classified, în timp ce în modul 1:1 nu există pierderi suplimentare. Cum sistemul folosește mereu doar foaia mare, acesta ar trebui să fie mai eficient decât unul clasic 2x.

Caseta dedicată înseamnă că nu va putea fi montată una cu rapoartele preferate, dar vor fi disponibile variante de 11-27, 11-30, 11-32 și 11-34t. Classified nu va vinde însă grupul separat momentan, dar vor fi disponibili butuci pentru cei ce vor să modifice alte roți Ridley.

Schimbarea vitezelor începe cu maneta standard Shimano Di2, care trimite semnalul transmițătorului aflat la capătul ghidonului De acolo, acesta comunică wireless cu axul thru ce comunică cu butucul Power Shift pentru a face comutarea. Nu există cabluri iar sistemul din butuc e complet etanș.

Classified spune că schimbarea treptei din butuc funcționează sub tensiune, fiind testată la 1000 W și durează doar 150 msec în orice direcție. Sistemul e de asemenea destul de ușor, mai ușor sau comparabil decât unul 2x. De fapt Ridley spune că bicicleta echipată cu sistemul Classified este cu 70 g mai ușoară decât dacă ar fi echipată cu un grup 2x. Greutatea cadrului și a furcii adunate dau 1190 g în timp ce doar furca are o greutate de 490 g.

Mathias Plouvier classified-cycling met Tom Boonen

Despre Classified se vor auzi cu siguranță mai multe cât de curând, mai ales că Tom Boonen a decis să investească în companie și să devină consultant.

Kanzo Fast e disponibil în mărimile XS-XL și are o geometrie specifică gravel, cu reach mic și ghidon înălțat.

Bicicletele complete vor fi disponibile în diferite echipări și în schemele de culoare standard sau personalizate ca în imaginile de mai jos. Cu excepția echipării Classified, restul modelelor Kanzo Fast sunt 1x, cu Rival HD, Shimano GRC Di2 și GRX 800.

Modelul cu Shimano GRX Di2 și butuc Classified are prețul de 5999$ și e așteptat la livrare din ianuarie, restul modelelor fiind disponibile începând cu 1 septembrie.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

o zi in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

5 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

6 zile in urma