Categorii: EvenimenteNoutati

Primul studiu despre bicicliștii din România ne aduce vești bune

Green Revolution este un nume important în ceea ce privește ciclismul urban din România. Motivele sunt destul de cunoscute, dar merită amintite măcar centrele de închiriat biciclete I’Velo sau programul StudentObike care s-au bucurat de un succes impresionant. Asociația a mers cu un pas mai departe astăzi, când în cadrul unei conferințe de presă atipice, desfășurate în Parcul Herăstrău, a prezentat rezultatele unei cercetări de piață având ca temă ciclsmul urban.

Deși nu au reprezentat o surpriză, rezultatele au indicat că 47% dintre respondenți consideră că folosirea bicicletei în orașele de pe teritoriul țării noastre este un fenomen în ascensiune. O treime dintre cei chestionați de Daedalus Millward Brown au afirmat că au folosit bicicleta în ultimele 3 luni, iar acest vehicul reprezintă principalul mijloc de întreținere fizică folosit în această vară.

Alte aspecte cuprinse în studiu sunt nemulțumirile bicicliștilor care reclamă blocarea pistelor pentru biciclete de către automobile ori de către comercianții ambulanți, dar și faptul că pistele nu sunt legate între ele și că, în unele cazuri, bordurile prea înalte obstrucționează mersul pe două roți. Principala soluție identificată de respondenți a fost adoptarea unei legislații clare în acest sens pentru a-i sancționa pe cei care provoacă aceste inconveniente.

Cât privește tipul de bicicletă folosit de cei mai mulți români care pedalează în oraș, mountain bike-ul conduce fără probleme, dar bicicletele de oraș câștigă tot mai multe teren, urmate de cele pliabile și cursiere. Cei mai mulți dintre cei care au răspuns chestionarului, 51%, au o bicicletă de o perioadă cuprinsă între 1 și 5 ani, iar 18% dețin una de mai puțin de un an de zile. În schimb, nu este neglijabil nici numărul bicicliștilor înrăiți, de 13%, care dețin o bicicletă de mai mult de 10 ani. Comercianții s-ar putea să nu jubileze la auzul acestei vești, dar suma medie plătită pe o bicicletă a scăzut în ultimul timp de la 540 de lei la 465 de lei.

Studiul a fost realizat în mediul urban, pe un eșantion reprezentativ de 750 de persoane, cu vârste între 18 și 65 de ani, din mediul urban, în perioada 13-29 iunie 2012.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test de lungă durată – Jacheta Northwave Extreme și bluză Northwave Revolution Long plus bonus vestă Northwave Extreme Trail

Când vine vorba de pedalat în sezonul rece, alegerea echipamentului potrivit poate face diferența dintre o tură reușită și una…

5 minute in urma

Felix și Susanne Puello achiziționează Raymon Bikes

Compania Raymon intră in posesia lui Susanne și Felix Raymundo, fiind achiziționate restul de acțiuni de la Pierer Group, devenind…

2 zile in urma

(P) Federației Română de Ciclism propulsată în 2025 de Suzuki!

Ciclism nu înseamnă doar dat cu bicicleta. Cu atât mai puțin înseamnă doar asta, cu cât nivelul sportiv este mai…

3 zile in urma