Pole Machine – model de enduro cu cadrul produs integral CNC

Dacă inițial bicicleta de enduro-DH Machine de la Pole Bicycles era proiectată să fie construită complet din carbon în China, s-a revenit asupra deciziei și s-a ales ca producția cadrului să fie făcută din aluminiu prelucrat integral CNC! Decizia a fost motivată de impactul negativ al producției fibrei de carbon asupra mediului și de dorința de a construi bicicleta integral acasă, în Finlanda.

La prima vedere un cadru din aluminiu prelucrat CNC pare a fi un pas înapoi, dar inginerul șef de la Pole, Leo Kokkonen, are argumente solide pentru direcția urmată. Obținând cadrul prin prelucrarea CNC a unui bloc de aluminiu 7075 T6, se poate aloca material foarte precis la fiecare componentă mărind rigiditatea fără a adăuga greutate în exces. Nici măcar hidroformarea nu poate atinge precizia prelucrării CNC și nu permite aceleași modificări de forme ale tuburilor. Folosirea aluminiului 7075 permite o greutate redusă fără a compromite rigiditatea. Nu au fost însă anunțate valori ale greutății cadrului care să susțină această afirmație.

Nu e primul MTB cu cadru prelucrat CNC, dar Pole susțin că procesul lor e cel mai avansat. Cum aluminiul 7075 nu poate fi sudat, componentele trebuie lipite. Chiar dacă pare a fi o metodă mai puțin rezistentă, este una folosită în industria auto și aerospațială, dar și în angrenajele Shimano, deci fiabilitatea ei e dovedită.

Pentru cei ce iubesc bicicletele polivalente, Kokkonen a proiectat acest enduro de 29 pentru a excela în toate condițiile de traseu. Orientat spre folosirea la enduro, cursa de 160 mm spate e împerecheată cu o furcă de 180 mm.

Bicicleta are geometria clasică Pole extrem de lungă și se spune că a fost testată empiric și s-a dovedit că este mai rapidă pe coborâr tehnice decât orice altă bicicletă existentă, indiferent de prețul acesteia. Cei ce au testat o bicicletă Pole susțin afirmația, aceasta găsindu-și calea ușor pe potecile înguste și tehnice.

Prinderea asimetrică de amortizor ajută la inserția mai lungă a seat-tube-ului. Rutarea cablurilor e externă pentru simplitate. Pe downtube există prinderi pentru trei suporți de bidon.

Pole au făcut reglaje suplimentare la kinematică pentru a îmbunătăți sistemul Evolink existent. Rotind amortizorul cu 90 de grade, Machine are toptube-ul mai jos. Spațiul pentru anvelopa din spate a fost îmbunătățit pentru a accepta modele de 3 inch. Ar trebui astfel să fie spațiu suficient pentru o anvelopă de 2.35 plină de noroi.

Pole au anunțat că modelul ar putea să fie disponibil într-o mare varietate de culori, dar momentan este oferit doar din aluminiu pur pentru a sublinia frumusețea procesului de prelucrare. Precomenzile se primesc deja, prețul începând de la 3450 Euro pentur un cadru și 6950 Euro pentru o bicicletă complet echipată.

Pentru mai multe informații și comenzi vizitați pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma