Pole Machine – model de enduro cu cadrul produs integral CNC

Dacă inițial bicicleta de enduro-DH Machine de la Pole Bicycles era proiectată să fie construită complet din carbon în China, s-a revenit asupra deciziei și s-a ales ca producția cadrului să fie făcută din aluminiu prelucrat integral CNC! Decizia a fost motivată de impactul negativ al producției fibrei de carbon asupra mediului și de dorința de a construi bicicleta integral acasă, în Finlanda.

La prima vedere un cadru din aluminiu prelucrat CNC pare a fi un pas înapoi, dar inginerul șef de la Pole, Leo Kokkonen, are argumente solide pentru direcția urmată. Obținând cadrul prin prelucrarea CNC a unui bloc de aluminiu 7075 T6, se poate aloca material foarte precis la fiecare componentă mărind rigiditatea fără a adăuga greutate în exces. Nici măcar hidroformarea nu poate atinge precizia prelucrării CNC și nu permite aceleași modificări de forme ale tuburilor. Folosirea aluminiului 7075 permite o greutate redusă fără a compromite rigiditatea. Nu au fost însă anunțate valori ale greutății cadrului care să susțină această afirmație.

Nu e primul MTB cu cadru prelucrat CNC, dar Pole susțin că procesul lor e cel mai avansat. Cum aluminiul 7075 nu poate fi sudat, componentele trebuie lipite. Chiar dacă pare a fi o metodă mai puțin rezistentă, este una folosită în industria auto și aerospațială, dar și în angrenajele Shimano, deci fiabilitatea ei e dovedită.

Pentru cei ce iubesc bicicletele polivalente, Kokkonen a proiectat acest enduro de 29 pentru a excela în toate condițiile de traseu. Orientat spre folosirea la enduro, cursa de 160 mm spate e împerecheată cu o furcă de 180 mm.

Bicicleta are geometria clasică Pole extrem de lungă și se spune că a fost testată empiric și s-a dovedit că este mai rapidă pe coborâr tehnice decât orice altă bicicletă existentă, indiferent de prețul acesteia. Cei ce au testat o bicicletă Pole susțin afirmația, aceasta găsindu-și calea ușor pe potecile înguste și tehnice.

Prinderea asimetrică de amortizor ajută la inserția mai lungă a seat-tube-ului. Rutarea cablurilor e externă pentru simplitate. Pe downtube există prinderi pentru trei suporți de bidon.

Pole au făcut reglaje suplimentare la kinematică pentru a îmbunătăți sistemul Evolink existent. Rotind amortizorul cu 90 de grade, Machine are toptube-ul mai jos. Spațiul pentru anvelopa din spate a fost îmbunătățit pentru a accepta modele de 3 inch. Ar trebui astfel să fie spațiu suficient pentru o anvelopă de 2.35 plină de noroi.

Pole au anunțat că modelul ar putea să fie disponibil într-o mare varietate de culori, dar momentan este oferit doar din aluminiu pur pentru a sublinia frumusețea procesului de prelucrare. Precomenzile se primesc deja, prețul începând de la 3450 Euro pentur un cadru și 6950 Euro pentru o bicicletă complet echipată.

Pentru mai multe informații și comenzi vizitați pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

4 zile in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

6 zile in urma

Prologo lansează noua gamă de șei AGX “Slide Control” cu control al alunecării

Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…

o săptămână in urma