Speram sa nu fiu nevoit sa redactez vreodata acest articol din motive lesne de inteles. Pare stupid sa compari o tara dezvoltata, precum Olanda cu una bananiera, daca-mi permiteti s-o numesc asa, ca Romania. Dar in randurile care urmeaza o sa incerc sa-mi justific afirmatia formulata mai devreme.
Totul a pornit de la noile piste de biciclete realizate in Cluj. Am primit cateva poze de la Clubul De Cicloturism Napoca in care am vazut ce lucrari de „exceptie” au realizat edilii orasului. Mergand probabil pe principiul „las’ ca romanu se multumeste de fiecare data cu putin”, acestia au comis cateva gafe imense in realizarea acestora.
Vorbele sunt de prisos pentru cei care au permis sa fie construite pistele in acest fel, iar de aceea, am considerat ca o paralela (initial stupida) intre cum arata pistele de bicicleta din Cluj si cele din diferite orase Olandeze, ar trebui sa le dea de gandit edililor sau sa-i faca defapt sa intealaga ce greseli capitale au facut. Sunt intr-adevar de pus la zid cei care au aprobat constructia pistelor de biciclete in acest fel. Pare ca au luat pe cineva dintr-un sat parasit din Romania si l-au pus sa realizeze aceste piste de biciclete. Desi oare un copil nu s-ar fi descurcat mai bine?
Am cotrobait prin arhiva personala ca sa adun cateva poze reprezentative pentru pistele de bicicleta din Olanda. Nu mi-a fost deloc greu, le-am gasit imediat pentru ca toate pistele de bicicleta din Tarile de Jos respecta un anumit standard, acestea fiind la fel de importante precum soselele pentru masini, in unele cazuri poate chiar mai importante. Sunt la fel nu doar in Amsterdam sau in Rotterdam ci sunt la fel in toata tara. Nemaivorbind de faptul ca absolut toate satele sunt conectate intre ele prin piste de biciclete. Inainte de a trece la comparatia promisa, trebuie sa va spun de ce radea un bun prieten din Munchen de noi : „Munchen-ul are mai multi km de piste de bicicleta decat are Romania autostrazi”. Iar ca sa-l completez, va spun ca este vorba de peste 500 de km de piste.
Din pacate Clujul nu este un caz singular. Acelasi haos in constructia pistelor de bicicleta predomina si in Bucuresti. Despre viziunea edililor capitalei insa intr-un reportaj viitor.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
@RIV: Revizuit si adaugit. Thanx!
"Dobitocul din dreapta" sau "dobitocii" nu ar trebui sa faca parte din limbajul unui "jurnalist"; cu siguranta in Olanda nu veti gasi asemenea limbaj in publicatiile oficiale. Dar, noi suntem iin Romania, iar lipsa de profesionalism se regaseste in toate domeniile, nu-i asa?
Compratia Olanda - Romania nu isi are sensul deocamdata. E ca si cum s-ar compara mere cu pere.
Romania la nivelul Olandei!!!Doar in vis poate ajunge intr-adevar!
Hai sa comparam si pistele de biciclete din Romania cu cele din India, spre exemplu, pentru a ne mai calma. Asta e stadiul de evolutie al tarii, nu va impacientati, o sa ajungem si la nivelul Olandei.
In Olanda sunt piste pt biciclisti peste tot-incepand din cel mai mare oras si ne/terminandu-se in aproape orice camp!Deci, da exista piste de biciclete si in parcuri!Mai ales acolo!In Olanda aproape fiecare se naste pe bicicleta!Mersul pe bicicleta face parte din cultura lor, de la 2 ani incep sa mearga pe bicicleta,iatai cea cu 2 roti si fara pedale, apoi cea cu 3 roti iar de la 3 ani merg pe bicicleta cu 2 roti cu pedale. O comparatie intre Olanda si Rom referitor la capitolul asta eu n-as face, nu poate fi vorba de o comparatie,n-ai ce sa compari,'pistele de biciclisti 'din Ro numai piste nu se pot numi,sunt doar 2 linii trase cu 'creta'negandite, fara nici o logica!!In Olanda statul iti creeaza o groaza de facilitati si oferte care de care mai tentante numai sa renunti la masina si sa folosesti doar bicicleta!Olanda este singura tara in care orice oras, comuna,camp,casa izolata etc poate fi accesta daca vrei doar pe bicicleta.Ai mii de rute afisate la alegere,pt toate preferintele si buzunarele. Deci concluzia ar fi ca cei care se ocupa de amenajarea pistelor de biciclisti in Ro ar trebui intai sa treaca pe la niste cursuri de specializare in Olanda (ca sa nu mai spun ca in Olanda sunt oameni anume specializati,cu ani grei de scoala si experienta in spate care se ocupa de aceste piste de biciclete si nu numai) si abia apoi sa-nceapa sa se gandeasca la un plan de bataie pt a crea o infrastructura pt biciclete in Romania.
Dar de asta ce spuneti: http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi-_Unic_in_tara-_trotuar_cu_bordura_pe_mijloc_0_293970917.html ? :)
Dom'le ... un copyright pentru citate se poate? :D
Si da, din pacate ai perfecta dreptate cand spui ceea ce spui. Iar tonul putin de sus la adresa "faptasilor" imi pare absolut ok raportat de "tonul" calitatii prestate de edilii despre care povestesti. E intr-adevar trist adevarul relatat de tine, sunt la fel de adevarate comentariile colegilor, insa imi pare a fi o chestie atat de "pur romaneasca" incat m-as fi mirat ca rezultatele (si nu doar in acest caz) sa fie altfel decat sunt. Cuvantul "calitate" nu are nimic in comun cu Romania de azi.
In Romania nu exista respect penttru biciclisti, pentru biciclete, pentru nimic de fapt. Oamenii nu se respecta pe ei insisi atunci cand fac ceea ce fac. Incerc sa-mi imaginez daca un prunc de-al unui edil ajunge pe vreuna din pistele astea de biciclisti si il spulbera un Hummer din cauza faptului ca nu vede marcajul nicari ... oare ce se va intampla? Evident ca nu doresc nimanui raul, dar ... uneori mortii fac bine, starnesc actiuni, lanseaza succese!
Salutare
ASIMO
Dar in Olanda sau in alte parti sunt piste pentru biciclete in parcuri, ca in Bucuresti? Mie mi s-au parut o tampenie si niste bani aruncati pistele din parcurile din Bucuresti. Poate scrieti si despre asta cand scrieti despre Bucuresti.
La noi in tara se baga banii in "Servicii de consultanta pentru Lucrari de proiectare si executie piste speciale pentru biciclisti si implementarea semaforizarii destinate acestora", licitatie organizata de Administratia Strazilor Bucuresti si atribuita firmei Septembrie Consulting SRL pentru doar 950.950 ROL (220.000€. Daca nu credeti verificati anunt de atrbuire nr. 84294. Consultanta probabil se face pentru a se lua decizia sa trasam piste pe trotuar in stilul pe care-l vedem.
Nimeni nu mai vede in tara asta cum se fura????
Nu ma mira nimic din ce se-ntampla intr-o asa tara (romania), atat de inapoiata si de toata jena!!!.... Este foarte dureros pt. noi cei care iubim acest minunat mijloc de locomotie, 100% ecologic: BICICLETA.