Categorii: CursiereNoutati

Pirelli a prezentat anvelopele PZero Velo

Pirelli a dezvoltat un material nou pantentat destinat ciclismului: SmartNet Sillica, o moleculă de generație nouă high-tech care oferă performanță maximă, echilibrată în toate aspectele, dezvoltată exclusiv de laboratoarele de chimie Pirelli.

Pirelli deschide o nouă eră în lumea anvelopelor pentru ciclism, de data asta nu pentru cele mai bune mașini sau motociclete ci pentru cea mai eficientă mașină creată: omul! Astfel a luat naștere gama PZero Velo. Anvelopele de bicicletă Pirelli sunt produsul a peste doi ani de cercetare, dezvoltare, analiză de piață, laborator și teste pe șosea.

La fel cu binecunoscutele modele auto, PZero Velo este rodul expertizei și tehnologiilor folosite 110 ani în competițiile sportive, folosindu-se de neprețuitele cunoștințe, teste, patente și tehnologii dezvoltate de compania italiană de la înființarea sa în 1872!

Anvelopa SMART! O anvelopă excelentă este influențată de mai mulți factori, dar cel mai important este materialul folosit. Din acest motiv Pirelli a dezvoltat o nouă moleculă specială pentru lumea ciclismului: unica, exclusivista și inovativa SmartNet SilicaTM.

Având în compoziție mai mult de 17 elemente, compusul Pirelli a fost sintetizat la Centrul de Tehnologie și Inovație Bicocca din Milan al companiei. Cercetătorii care au lucrat la acest proiect sunt aceiași care au realizat și compusul F1 PZero din singurele anvelope folosite în acest moment în cursele de F1.

SmartNet Silica este o moleculă bazată pe siliciu a cărei configurație diferă de cea a silicatelor tradiționale: nu are o formă sferică ci una alungită. Molecula are o tendință de auto-ordonare naturală în loc să fie poziționată aleator în matricea compoziției. O astfel de configurație asigură multe beneficii în ceea ce privește performanța: poziția sa longitudinală afectează pozitiv finețea rulajului oferind performanță direcțională, un factor care contribuie fiind și elasticitatea mare care oferă o reducere a căldurii produse și a rezistenței la rulare. Un alt avantaj al SmartNet Silica este capacitatea de a nu se aglomera, moleculele se împrăștie egal și complet în matrice. Această proprietate împreună cu afinitatea naturală pentru apă oferă o performanță remarcabilă pe asfalt ud.

Cuvântul Net nu apare degeaba în denumirea materialului. O altă caracteristică a SmartNet Silica este capacitatea de a crea o matrice specială care atrage alte componente spre ea. Stabilitatea vibrațiilor moleculare este vitală pentru a oferi performanță stabilă și pentru a contribui la protecția naturală la pană fără să adauge greutate la structura anvelopei, oferind și o rezistență mare în timp.

Sunt disponibile trei modele: PZero Velo, un singur nume pentru trei modele diferite destinate pentru trei utilizări diferite pe șosea și codate după culoare, schemă folosită și la F1.

Modelul argintiu reprezintă anvelopa PZero Velo destinată competițiilor de șosea. Este ușoară și cea mai versatilă din cele trei, oferind viteză și manevrabilitate împreună cu aderență bună atât pe uscat cât și pe ud, ceea ce duce la o siguranță de top. Este ideală pentru competiții sau antrenament pe orice suprafață asfaltată.

Modelul roșu reprezintă anvelopa PZero Velo TT, cea mai rapidă și mai ușoară din gamă. Este proiectată pentru viteză maximă și oferă manverabilitate excelentă, precum și comportament de top pe teren ud.

Modelul albastru reprezintă versiunea all-season. PZero Velo 4S sunt ideale toamna și iarna. Acestea oferă rezistență mărită la pene și o aderență fantastică pe ud, garantând în același timp o viteză de rulare, confort și rezistență în timp foarte bune.

”Echilibrul Perfect„ este una dintre caracteristicile principale ale noilor anvelope de bicicletă Pirelli: modele cu performanțe optime și balansate în ceea ce privește rezistența la rulare, aderența pe ud și uscat, manevrabilitatea, protecția la pană și longevitatea (prin ultima fiind asigurată nu doar o durată mare de viață ci și performanțe maxime pe toată această perioadă).

Pentru aceste deziderate, cercetătorii Pirelli au lucrat pe trei fronturi: forma și construcția anvelopei, profilul căii de rulare și compoziția materialului, dezvoltând tehnologii inspirate din F1 și World SSP.

Pentru conturul și construcția noilor anvelope PZero Velo, Pirelli au folosit tehnologia ICS (Ideal Contour Shaping) lucrând la forma conturului anvelopei. Folosirea softului CAD împreună cu analiza cu elemente fininte FEM au ajutat la optimizarea parametrilor de construcție a conturului și au simulat performanțele în mod repetat. Astfel PZero Velo oferă cea mai bună și mai eficientă amprentă la sol oferind aderență, stabilitate și reactivitate pe orice fel de suprafață: linie dreaptă, coborâri sau viraje.  Pentru a cizela forma profilului modelelor PZero Velo și PZero Velo 4S (modelul TT este 100% slick), Pirelli au folosit tehnologia FGD (Functional Groove Design) din Motorsport. Profilul, care nu are un rol estetic, se inspiră din una dintre cele mai bune anvelope Pirelli de motocicletă, Diablo Supercorsa! Unghiurile canalelor, adâncimea și distanța dintre ele au fost calculate pentru a maximiza performanța în eliminarea apei, aderența pe uscat și pe ud, rezistența în timp, răspunsul anvelopei, confortul și manevrabilitatea. Forma aduce aminte de un fulger și are unghiuri extrem de ascuție în zona mediană, cu o deschidere mare în lateral pentru a facilita eliminarea apei, un rulaj fin și pentru uzură egală. Canalele sunt adâncite progresiv pentru a oferi aderență și reactivitate în cele mai extreme viraje.

Poziția canalelor crează un număr diferit de puncte de contact între anvelopă și sol. PZero Velo are trei zone de contact principale: o bandă centrală slick, pentru rulaj fin, două benzi cu canale în lateral care ajută în viraje și margini semislick pentru reactivitate foarte bună în punctul maxim al virajului. Rezultatul este un contact optim atunci când anvelopa trebuie să ofere transferul maxim de forță și siguranță de top.

Noua gamă de anvelope a fost dezovlată la centrul Pirelli R&D din Bicocca, Milan, cel mai important dintre cele 11 centre internaționale Pirelli. Compania investește anual 200 milioane de euro în cercetare în domeniul anvelopelor și are angajați peste 1000 de cercetători. Prototipurile PZero Velo au fost testate în Sicilia la fabrica Giarre lângă Catania, unde Departamentul de Teste Pirelli a efectuat peste 100.000 km de teste de șosea comparative după standarde stricte și în condiții controlate și recreate științific. Testele pe teren au avut loc pe Muntele Etna care oferă, în doar câțiva km, o gamă largă de condiții meteo, altitudini și tipuri de suprafețe dintre cele mai dificile din lume.

Gama PZero Velo este destinată segmentului de piață premium și cicliștilor care caută performanța pură. Anvelopele vor fi disponibile începând cu August 2017.

Pentru mai multe informații vizitați pagina producătorului.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma