Dacă nu te-ai familiarizat deja cu termenul de Fat Bikes, lasă-mă să îți spun pe scurt despre ce este vorba: biciclete pentru trasee foarte dificile (nisip, zăpadă mare etc.), cu anvelope foarte groase pentru a înlesni înaintarea și dotate de obicei cu cadre din CrMo. Surly spre exemplu este unul dintre cei mai cunoscuți producători de astfel de biciclete.
Fenomenul a luat o amploare destul de mare în ultima perioadă, prin urmare producătorii de componente încep să se conformeze trend-ului. Sram ne trimite un comunicat de presă prin care ne anunță că a pregătit două noi pedaliere pentru aceste biciclete: Sram X5 și Sram X9.
Diferența notabilă între acestea și cele pentru bicicletele de munte obișnuite este lungimea axului, în cazul acestora de 100 de mm (68 mm pentru MTB-uri, 83 mm pentru biciclete de downhill). Noile pedaliere vor fi disponibile cu o lungime a brațului de 170 sau 175 mm, în formatul 2×10, cu un preț recomandat de 151 euro (X5), respectiv 280 euro (X9).
Greutatea lui X9 este de 871 de grame, pe când X5 pune pe cântar 955 de grame. Diferența dintre cele două pedaliere este că X9 va utiliza brațe goale pe interior, pe când X5 le va avea doar sculptate pentru o greutate cât mai mică.
via Sram
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…