Există multe dimensiuni de roți și anvelope ce sunt folosite pe bicicletele gravel, fiind uneori greu de ales între ele. Cu noua Otso Warakin Ti nu mai e nevoie de alegeri. Aceasta poate să ruleze pe orice, de la anvelope de șosea până la anvelope masive de 29 de MTB. Bicicleta nu e nouă pe piață, dar acum e disponibilă și în versiune cu cadru din titan.
Secretul polivalenței, la fel ca la alte modele de la Otso, stă în sistemul lor de dropout Tuning Chip. Multe biciclete pot să accepte în același cadru dimensiuni diferite de anvelope și chiar de roți 650b și 700c, dar fără o ajustare a lungimii chainstay-urilor și a înălțimii monoblocului, va fi nevoie mereu de un compromis undeva. Sistemul Tuning Chip permite ridicarea sau coborârea monoblocului cu 4 mm și ajustarea lungimii chainstay-urilor cu până la 20 mm. Bicicleta poate fi astfel adaptată atât pentru anvelope de șosea 700c x 32 mm cât și pentru masivele 29×2.1 de MTB, pentru ultimele monoblocul fiind coborât iar dropout-urile împinse în spate pentru un rulaj stabil și spațiu suficient pentru noroi.
Sistemul Tuning Chip oferă trei poziții diferite ale axului, folosind două chip-uri diferite. Cel principal poate fi montat invers pentru a oferi pozițiile cea mai apropiată și cea mai depărtată a axului, cel de-al doilea chip poziționând axul fix în centrul dropout-ului. Cu spațiu pentru anvelope până la 29×2.1 sau 650b x 50 mm, se poate monta orice anvelopă gravel se dorește. În poziția cu axul cel mai în față, este spațiu suficient pentru a rula anvelope 700c x 45 mm pe jante late și rămâne spațiu suficient chiar și pentru rulat în noroi.
Cei care se tem de zgomotele produse de cadrele cu dropout-uri reglabile nu au motive să o facă și acum. Sistemul Otso are un desing foarte inteligent și folosește Tuning Chip-uri mari prinse de cadru cu șuruburi mari din aluminiu. Chip-ul este fixat și nu se poate mișca producând zgomote, iar sistemul e prins și mai bine cu butucul și axul thru.
Este remarcabil că Otso a reușit să obțină această versatlitate a chainstay-urilor evitând în același timp utilizarea unui monobloc de tip PF, acesta fiind de tip standard filetat 68 mm BSA, cu întreținere facilă.
Pentru cei ce nu iubesc cablurile rutate intern, Warakin Ti este bicicleta perfectă, cu toate cablurile rutate extern cu un sistem de cleme pe downtube. Există chiar și un mic ghidaj deasupra schimbătorului spate ce ajută formarea buclei pentru schimbătoarele Shimano.
Cadrul este dotat cu puncte de prindere pentru portbagaj sau aripi complete, furca Lithic Hili având și aceasta prinderi ascunse de aripă. Astfel se pot monta aripi complete de dimensiuni destul de mari.
Materialul cadrului este elementul cel mai important, fiind folosit titan 2AL-2.5V B338 grade 9 tras. Cadrul din titan e construit superb, lustruit și cu elemente grafice elegante. Practic cadrul Otso combină simplitatea clasică cu frumusețea detaliilor.
Cadrul are ax spate 142 x 12 mm, în față fiind folosit ax 15 x 100 mm, tijă de șa de 27.2 mm și posibilitatea de a folosi deraior față cu clemă de 31.8 mm.
Geometria Warakin Ti e preluată de la modelul existent Warakin SS despre care Otso spune că e o versiune progresivă pentru gravel. Asta înseamnă top tube mai lung, pipă scurtă și o poziție ceva mai înaltă.
Geometria aleasă oferă spațiu suplimentar în spatele anvelopei din față, ceea ce previne atingerea acesteia cu piciorul când se folosesc anvelope de 29., dar mărește și spațiul în triunghiul principal. Practic acum se pot monta două bidoane și o geantă de cadru în triunghi fără probleme.
Bicicleta este dotată cu suporturile de bidon King Cage de la Wolf Tooth Components, cu posibilități multiple de reglare a poziției.
Practic Otso e divizia de biciclete de la Wolf Tooth Components, așa că bicicleta conține multe piese excelente de la aceștia. Piesele care nu vin de la mărcile proprii Otso, WTC sau Lithic vin de la mărci cum ar fi WTB, șaua fiind produsă special cu emblema Otso inscripționată.
Cadrul este disponibil la prețul de 2800$, pachetul incluzând cadrul, furca și o serie de accesorii Wolf Tooth Components. Echipările complete încep de la 3950$ și includ transmisie mecanică 1×11 Shimano GRX cu frâne hidraulice GRX 600 și roți DT Swiss C1800 Spline. Echiparea poate fi personalizată la comanda pe pagina Otso.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații și imagini de pe bikerumor.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…