Terra este rodul muncii de ani de zile a celor de la Orbea, care de multă vreme nu mai au în ofertă nici măcar un ciclocros. Ei au observat că utilizatorii de ciclocros îl folosesc mai mult timp pe şosea, astfel că au decis să proiecteze o bicicletă adaptată mai bine acestor cerinţe. Ei au deja în ofertă o cursieră Orca cu frâne pe disc şi cu spaţiu pentru anvelope mai late pentru drumuri proaste. De asemenea, au modelul Avant care are o geometrie inspirată de Orca dar modificată pentru ture lungi şi confort. Acum ei au dus lucrurile mai departe în off-road, păstrând eficienţa şi viteza unei biciclete Orbea.
De trei ani nu s-a mai auzit de numele Terra, fostul model al lor de ciclocros a cărui producţie a fost oprită. Acum numele va fi purtat de acest gravel bike polivalent care îşi va face debutul la Interbike. Bicicleta a fost proiectată pentru versatilitate. Terra va veni cu câteva echipări special gândite pentru anumite utilizări, fiind de aşteptat ca ea să fie folosită în curse de ciclocros, în ture pe drumuri neasfaltate sau chiar pe off-road mai serios.
Pentru cadrul ei vor fi folosite fibrele OMP high modulus, nivelul doi de performanţă de la Orbea, identic cu bicicleta lor de top de anduranţă Avant, acestea oferind cel mai bun compromis între rigiditate şi durabilitate pentru o bicicletă care va petrece mult timp şi în afara asfaltului. Este de aşteptat ca greutatea cadrului să fie în jur de 1000 g fără vopsea.
Privită de aproape, Terra pare să se inspire mult din modelul de anduranţă Avant, lucru foarte bun deoarece Avant este un model reuşit, care combină foarte bine viteza cu confortul. Furca pare a fi în acelaşi stil, cu braţele depărtate oferind spaţiu pentru anvelope destul de late. Cablurile sunt complet rutate intern. Cadrul este echipat cu prinderi pentru aripi.
Cadrul Terra are un headtube tapered cu cuveţi interni şi destul de înalt. Furca spate nu are nicio întăritură şi nu suportă un portbagaj, dar există o ofertă bogată de genţi de şa de dimensiuni mari pe piaţă.
Bicicleta vine echipată cu transmisie 1x, dar cadrul permite şi montarea unui deraior faţă, acesta având pregătită rutare atât pentru cabluri mecanice cât şi pentru electronice. Există şi o prindere pregătită pentru o protecţie de lanţ. Sunt disponibile două prinderi de suport de bidon.
Cadrul acceptă anvelope de 40 mm, fiind echipat cu Schwalbe G+One. Furcile au braţele drepte, deci nu se poate monta ceva mai lat nici pe roţi de 27.5.
Cablurile hidraulice au sisteme de desfacere rapidă în imagini, dar acestea nu vor exista pe versiunea finală. Monoblocul este de tip press-fit BB386 EVO, roţile au ax thru de 12 mm iar prinderile de disc sunt de tip flat mount, compatibile cu 140/160 mm.
Nu se ştie încă data lansării pe piaţă, acest lucru fiind probabil să se întâmple în 2017.
Informaţii şi imagini preluate de pe bikerumor.com
Vezi comentarii
gume destul de late? cea mai importanta infomatie. 40mm ? guma maxima?
Anvelopele vor fi limitate la 40 mm, care e o valoare destul de bună pentru un gravel bike european (americanii fac unele modele ceva mai extreme, dar alea s-ar putea numi mai degrabă adventure bikes). Până la urmă e un gravel bike, adică e orientat și pentru performanță pe asfalt, nu e un ciclocros. Oricum încap cu siguranță anvelope 35c de competiție de ciclocros, deci poate fi folosit și pentru așa ceva.