Mulți au așteptat lansarea primului model din carbon de la Nukeproof după ce au construit modelul cu vopsea custom Mega 275 C pentru Sam Hill la finalul sezonului trecut Enduro World Series și chiar a Campionatelor Mondiale de DH. Acum așteptarea s-a terminat. Nukeproof au prezentat versiunea oficială a Mega Carbon RS care stă în vârful gamei total modificată pentru 2018 de modele din carbon și aluminiu Mega, cu opțiuni de roți de 27.5 sau 29.
Bicicleta din carbon a fost dezvoltată împreună cu Sam Hill timp de aproape patru ani, geometria fiind întâi stabilită pe prototipuri din aluminiu pentru ca la final să fie implementată pe bicicleta finală cu triunghiul față din carbon și cel spate din aluminiu.
Este vorba de fapt de cea de-a 4-a generație de bicicelte proiectate de Nukeproof încă din 2009 pentru cursa nebună Megavalanche, înainte ca ideea de bicicletă de Enduro să existe pe piață.
Versiunea nouă Mega 275 RS Carbon păstrează orientarea spre coborâre în timp ce a fost optimizată și pentru pedalat, fiind după spusele celor de la Nukeproof un model polivalent.
Campionul mondial de DH de 5 ori Sam Hill a concurat cu această bicicletă primul pe traseul Campionatului Mondial UCI DH din Cairns, obținând la final un foarte bun loc 6, la 6 secunde de câștigător.
Da, a obținut locul 6 la mondialele de DH cu o bicicletă de enduro cu cursa de 165 mm!
Noul cadru din carbon este folosit la două versiuni, ambele disponibile doar cu roți 27.5 – Mega 275 RS și Mega 275 Factory și va fi disponibil și separat sub forma Mega 275 Carbon Frameset, cu chainstay-uri și seatstay-uri din aluminiu.
Trecerea la carbon s-a făcut pentru a mări rigiditatea, dar s-a obținut și o scădere în greutate de 320 g față de modelul din aluminiu, un lucru binevenit, mai ales că s-a păstrat partea din spate din aluminiu.
Chiar dacă bicicleta este perfectă pentru competițiile lui Sam Hill, geometria a fost revizuită pentru a se potrivi cu o gamă mai largă de utilizări și de utilizatori. Noile Mega au un headtube ceva mai înalt pentru o poziție mai dreaptă ceva mai confortabilă și un reach mai lung pe cadrele mari pentru a se potrivi mai bine cu riderii înalți.
Bicicletele din carbon monococă primesc și rutare internă a cablurilor în triunghiul față cu un port de acces simplificat.
În același timp, Nukeproof a adus aceleași modificări de geometrie și la modelele din aluminiu triple-butted cu tuburi hidroformate, care au un preț mai mic. Atât Mega 275 cât și 290 au doar transmisii 1x, lucru ce a permis proiectanților să ignore deraiorul față și să lățească rulmenții pivotului principal pentru o rigiditate mai bună și o rezistență superioară la forțele induse de pedalat și la torsionarea cadrului în teren dificil.
De asemenea, bicicletele au trecut la butuci Boost, cu roți mai late și mai rigide și spațiu pentru anvelope mai late. Geometria a fost modificată pentru a primi furci cu cursa mai mare, de 170 mm la modelele de 27.5 și de 160 la cele de 29.
Toate bicicletele folosesc amortizoarele metrice RockShox Super Deluxe și un braț al suspensiei scurt cu o prindere a rulmenților despre care Nukeproof spun că mărește senzitivitatea suspensiei. TOate modelele folosesc monobloc filetat și toate primesc rutare internă a cablului pentru tija dropper și protecții de cadru 3D la downtube și chainstay.
Momentan modelele de 29 sunt disponibile doar din aluminiu în versiunile Factory, Pro și Comp.
Pentru mai multe informații vizitați pagina producătorului.
Informații și imagini de pe bikerumor.com