Noutăți KTM pentru 2018: noul Prowler, Myroon Sonic și alte rachete

KTM a reușit să strângă multă lume la standul de la Eurobike, în miez aflându-se noul Prowler, o bicicletă care a atras multe priviri. Un 29er, full-suspension, cu un design care ne dă un indiciu despre faptul că cei de la KTM doresc o imagine mai agresivă pentru bicicletele de top, o bicicletă cu un cadru din carbon (evident) și cu componente de top, construit pentru… aventură.

Greu de făcut fotografii de detaliu când animalul este ținut într-o cușcă cu pereți din plexiglas.

Ce înseamnă asta de fapt? Că te poți de suspensii mari pentru un 29er, mai precis de 150mm, că-l poți echipa cu anvelope cu o lățime de 2.6 până la 2.8 inch și că te vei bucura de o geometrie foarte agilă. În fond, era necesară o bicicletă cu suspensii mari și roți de 29 de inch, dar de preferat, care să cântărească cât mai puțin, astfel încât să ajungi mai lesne în vârf și să te dai la vale. Unghiul headtube-ului spre exemplu este amplasat la 67 de grame, o valoare care ne duce în zona enduro, pe când cel al seat-tube-ului, este amplasat la 76.5 grade.

Greutatea cadrului este de doar 2.2 kg, fără amortizor, iar suspensia (Horst) poartă denumirea de Straightline, nu doar pentru că asta inspiră dar și datorită faptului că amortizorul este dispus în aceeași linie cu bascula. Cadrul este construit doar pentru transmisii 1x și va fi disponibil în 12 versiuni diferite de echipare pentru 2018.

O altă rachetă pe lista de producție este noul Myroon Sonic, un hardtail cu un cadru ce cântărește sub 1 kg, mai precis 975 de grame! Față de versiunea anterioară, noul cadru va fi 33% mai ușor (!), dar cu 120% mai rigid, valori absolut impresionante, datorate în mare parte utilizării unui nou tip de carbon și a nanotehnologiei, așa cum ne-au povestit austriecii. Acesta devine astfel cel mai ușor cadru din carbon cu cel mai bun raport între rigiditate și greutate, pe care KTM l-a construit vreodată.

În ceea ce privește bicicletele electrice, cei de la KTM au pregătit modelul Macina Kapoho, unul cu acumulatorul perfect integrat în downtube și cu motorul destul de ascuns. Totodată, configurația este diferită față de ceea ce am văzut până acum pe piață, similară motocicletelor: roată de 29 de inch pe față și de 27plus pe spate.

Anvelopa de față este mai subțire ca cea de spate, tocmai pentru că roata este de 29 de inch.
Cockpit lat, necesar pentru un full de 160.
Da, acumulatorul este acum ascuns în downtube.
Iar motorul bine mascat în jurul BB-ului.
Transmisie dedicată pentru bicicletele electrice, de la Sram: EX1.

Această configurație poartă denumirea de Dimension Mix (DiMMiX), iar împreună cu suspensiile de 160mm, este greu de crezut că-ți mai poate ceva în cale.

Biciclete de oraș cu același tip de integrare al acumulatorului.
Sau cele de viteză și trekking.
Desigur, nici pliabilele n-au scăpat de curentul electric.
Hardtail-ul pentru poteci agresive. Electric.
Și noul Fogo, tot cu roată de 29 de inch pe față și 27plus pe spate.
Lycan rămâne în oferta pentru All-Mountain.
Precum și Macina Race, o versiune mai light de e-bike.
Una din cursierele care au făcut valuri anul acesta: noua Revelator Lisse, cu schimbătoare electronice și frâne pe disc.
Bicicletele non-electrice se află în continuare în gama austriecilor…
… iar modelele entry-level arată chiar bine și nici nu-s scumpe.
Cam atât de mare era standul KTM. Aproape de necuprins într-o singură fotografie.

Importator KTM în România: 1KTM.ro.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma