Noutăți de la Romet: Monsun cu cadru din carbon și un nou e-bike pentru munte

Romet este cel mai mare producător polonez de biciclete, iar în România a devenit rapid cunoscut prin ofertele de nebătut în ceea ce privește raportul echipare/preț în gama de biciclete entry-level. Anul acesta la Eurobike, am avut ocazia să vedem noua colecție pentru 2018, care include acum un nou cadru din carbon pentru Monsun, o nouă bicicletă electrică pentru munte dar și un gravel bike.

Monsun Carbon reprezintă cea mai recentă creație a producătorului polonez și pentru moment, va fi disponibilă în 3 versiuni de echipare, denumite simplu 1, 2 și 3. Modelul beneficiază acum de un nou cadru construit din carbon și piese de top, așa cum era de așteptat. Poți opta pentru diverse configurații ale transmisie, cu 2 foi, iar pentru modelul de top, configurația cu o singură foaie. Liniile cadrului sunt acum mult mai clare și mai definite, noul model demonstrând maturitate într-un segment în care bătălia este mare. Romet va juca și aici cu un preț mai mic, oferind o echipare de bază bogată. În ceea ce privește geometria, aceasta poate fi denumită una cât se poate de clasică, cu un heatube amplasat la 71 de grade și un seat tube, la 73 de grade. Prinderea roții de spate se face cu o cheiță clasică quick release de 9mm, considerentul fiind probabil un preț redus. Versiunea 29 1, echipată cu Shimano Deore și o transmisie 2×10, va cântări 11.9 kg în dimensiunea M (17 inch).

Versiunea de top este ușor de recunoscut după culoare.
Versiunea 29 1 despre care vă povesteam mai sus.

În ceea ce privește gama de biciclete Enduro, Romet Tool a fost de asemenea expus la Eurobike, însă fără modificări majore. Este echipat cu amortizoare furnizate de Rock Shox, frâne Shimano SLX și o transmisie Shimano XT. Roțile sunt furnizate de DT Swiss.

Pentru anul viitor, în segmentul bicicletelor electrice de munte, cei de la Romet lansează pe scenă noul ERM 201, echipat cu un motor Shimano E8000, conectat la o foaie cu 38 de dinți și un angrenaj cu brațe de 175mm și care beneficiază de o casetă cu 10 pinioane în formatul 10-42, suficientă și pentru urcări mai dificile. Din echipare mai fac parte o furcă Rock Sho Recon Gold RL și frânele Shimano Deore M615. Momentan este disponibilă doar în dimensiunea de 18 inch cu cadru din aluminiu. Bicicleta va avea o greutate de 20 de kg.

Și ca să rămânem în segmentul off-road, am observat în standul celor de la Romet și un gravel bike/ciclocros, botezat Boreas 2, care este echipat cu anvelope mai late Schwalbe G-One, o transmisie 1×11 de la Sram și bineînțeles, cu frâne pe disc. Mai multe informații nu am putut obține, însă trebuie să recunosc că bicicleta arată destul de agresiv și pare tentant de luat la o tură.

În rest, așa cum poți observa și din fotografiile de mai jos, modelele de bază au primit culori noi, inclusiv modelul Rambler, unul dintre cele mai vândute pe piața din România. Romet a mai prezentat de asemenea și o colecție de căști și accesorii la această ediție a Eurobike-ului.

Mustang, în versiunea 27.5 pentru Cross Country cu cadru din aluminiu.
Mustang-ul cu echipare entry-level.
Romet Rambler, cel pe care deja probabil îl cunoașteți din teste.
Alte versiuni de Rambler, inclusiv cea pentru copii.
Romet are în gamă și electrice pentru oraș.
Și o gamă interesantă de căști.
Atât pentru șosea cât și pentru MTB.

Importator Romet în România: biciclop.eu.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma