Categorii: CursiereNoutati

Noile roți aero DT Swiss ARC sunt mai late și mai rapide

Roțile din carbon de competiție de șosea DT Swiss ARC au devenit mai late și mai rapide după o revizuire aerodinamica totală, având acum profilul optimizat pentru anvelopele moderne mai late. Noile ARC 1100 au fost complet reproiectate în tunelul aerodinamic împreună cu Swiss Side devenind în același timp mai late și mai rapide, profitând de avantajul jantei cu forma VU, disponibilă cu profil de 50, 62 și 80 mm. Lățimea internă a crescut cu 20% dar roțile sunt mai rapide per total ca modelele vechi.

Acum trei ani, DT Swiss a dezvoltat în tunelul aerodinamic GST roțile din carbon ARC împreună cu experții aero Swiss Side, iar atunci ei au demonstrat beneficiile imense ale trecerii de la profilul în V la cel în U al jantelor. Acum ei revin cu un design complet nou, ceva situat la mijloc, denumit profil VU.

DT denumesc noile profile aerodinamice Aero+. Este un echilibru perfect între reducerea frânei aerodinamice, optimizarea controlului și minimizarea efectului vântului asupra direcției, rezultatul fiind un sistem complet roată+anvelopă ce include și o reducere a rezistenței la rulare.

Redesenarea completă a familiei ARC se inspiră din lecțiile învățate cu cele două forme ce au dominat piața roților aerodinamice: forma V originală și cea U mai recentă, umflată. Noua formă VU este undeva la mijloc, cu un vârf ceva mai îngust, dar cu un corp destul de umflat, în mod surprinzător rezultând niște roți mai rapide ca cele anterioare.

O mare parte din îmbunătățirile aerodinamice pot fi atribuite creșterii lățimii. O altă parte se datorează dispariției limitării cauzate de frânele pe jantă, DT Swiss putând să crească lățimea și mai mult până la 20 mm la interior. Chiar dacă o jantă mai lată înseamnă creșterea suprafeței frontale, interiorul mai lat face ca anvelopele moderne să se așeze mai bine. Lățimea externă de aproape 30 mm permite o trecere lină de la anvelopă la jantă, beneficiile aerodinamice fiind maxime la folosirea anvelopelor de 25-28 mm fără a avea efectul nefast al formei de bec obținută cu anvelopele late pe jante înguste.

Jantele mai late și sistemul tubeless pentru șosea, pe care DT l-a adoptat complet încă din 2016, au ca rezultat o rezistență redusă de rulare pentru viteză mai mare, confort sporit și control mai bun. DT nu produce și anvelope dar a testat roțile lor cu diverse modele și a constatat beneficii la folosirea variantelor mai late, rezultatul fiind recomandarea de a folosi 25 mm în față și 28 mm în spate pentru performanțe maxime cu noile roți ARC.

DT Swiss păstrează sistemul de jante hooked tubeless, mai complicat dar mai compatibil cu anvelopele, incluzând o zonă de blocare a marginii.

Nu doar jantele ajută la creșterea performanței, Swiss Side reamintește faptul că 1/4 din frâna unei roți este rotațională, așa că scurtarea spițelor ajută, dar și profilul acestora e important. Seria de top 1100 primește deci noile spițe mai aerodinamice Aeroilite II și Aero Comp II, cu 35% mai alungite și 23% mai subțiri.

DT descrie generația 2 de spițe aero ca fiind mai rapide și mai puternice, fiind forjate suplimentar și fiind supuse unui al doilea proces de aplatizare pentru obținrerea formei finale. Spițele primesc și capetele în T ce au debutat pe roțile ERC, pentru o aliniere perfectă. Per total, forma nouă a spițelor salvează 1.1 W. Noile Aerolite II și Aero Comp II vin doar pe roțile din seria 1100, fiind exclusiv prezente pe modelul ARC 1100. Roțile ARC 1400 folosesc spițele aerodinamice anterioare și au pierderi rotaționale ceva mai mari.

Noile roți primesc și butuci Dicut cu formă aero îmbunătățită, cu o singură gaură pentru fiecare pereche de spițe pentru a reduce dimensiunea flanșelor și cu prindere de disc Centerlock. În butuci e folosit mecanismul Ratchet EXP din seria 180 cu rulmenți ceramici SINC la ARC 1100 și mecanism 240 cu rulmenți de oțel pentru ARC 1400.

Roțile ARC sunt disponibile cu profil de 50, 62 și 80 mm…

și în două variante, ambele folosind aceleași noi jante Aero+ – modelul cu grafică roșie 1100 și cel cu grafică gri 1400, adaptate la o gamă largă de bugete și tipuri de utilizare.

ARC 1100 e modelul de top, cu spițele mai aerodinamice Aerolite II și AeroComp II și cu butuci DT Swiss 180 Dicut. Butucii seria 180 folosesc rulmenți ceramici SINC, o prindere minimalistă de disc Centerlock și Ratchet EXP de 36T, plus un set de huse de roți incluse.

Roțile ARC 1100 Dicut au prețul de 2388 Euro pentru un set, indiferent de profil, greutatea fiind de 1762 g pentru cele de 80 mm, 1676 g pentru cele de 62 mm și 1472 g pentru cele de 50 mm.

ARC 1400 sunt proiectate să fie ceva mai accesibile, dar să ofere aceleași performanțe aerodinamice, cu aceleași jante din carbon. Modelul 1400 folosește însă spițele standard Aerolite și AeroComp și butuci DT Swiss 240 Dicut. Acestia rulează pe rulmenți de calitate superioară din oțel și folosesc noul Ratchet EXP 36t.

Roțile ARC 1400 Dicut au prețul de 1957 Euro indiferent de profil, cu o greutate de 1837 g pentru cele de 80 mm, 1753 mm cele de 62 mm și 1552 g cele de 50 mm.

Toate roțile noi vin standard cu freehub Shimano de 11 pinioane și unul SRAM XDR de rezervă, dar e disponibil și pentru Campagnolo separat. Roțile cu profil de 50 mm sunt disponibile și în versiune 650b pentru cicliștii mai scunzi care vor viteză, cu greutatea de 1381 g pentru setul 1100 și 1458 g pentru cel 1400. Toate noile roți ARC sunt disponibile la distribuitorii DT Swiss și includ în pachet valve tubeless, garnituri și benzi de etanșare.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma