După o perioadă de peste un an de dezvoltare și testare, noile anvelope de MTB Kenda Pinner Pro au fost lansate pe piață! Proiectate împreună cu Aaron Gwin, acestea sunt proiectate special pentru condiții uscate, de la pământ până la bolovani și rădăcini.
Scopul a fost păstrarea tracțiunii pe aceste suprafețe dificile, oferind în același timp virare și frânare predictibile. Sunt disponibile două carcase, deoarece nu e mereu nevoie de protecție la nivel de DH.
Pinner Pro va fi disponibil inițial în două noi carcase: ATC și AGC. În colecția Kenda, ATC reprezintă modelele de trail iar AGC cele de gravity. Ambele modele Pinner Pros folosesc un compus dual, dar acesta e aranjat altfel la fiecare dintre ele.
AGC folosește un sistem în două straturi, cu un strat de bază din cauciuc tare, care oferă suport și crampoanelor, deasupra fiind așezat stratul din cauciuc mai moale pentru a oferi tracțiune maximă. Modelul ATC este în schimb cu două tipuri de material pe profil, fiind folosit cauciuc mai tare pe mijloc și mai moale pe margine. Ambele modele, AGC și ATC, sunt tubeless ready și folosesc o carcasă din țesătură de Aramidă pentru a obține greutate redusă și a permite plierea anvelopelor.
Versiunea AGC e cea mai ranforsată, pregătită de downhill. Anvelopa folosește Kenda Vector Shield (KVS) – o țesătură ușoară din aramidă ce ranforsează carcasa sub banda de rualre și margini. Stratul KVS oferă protecție suplimentară la tăieturi și înțepături, rigidizează marginile și are o greutate mai mică decât dacă ar avea strat dublu de cauciuc. Kenda spune că anvelopele lor KVS oferă o rezistență de 3 ori mai bună la tăieturi și cu 40% mai bună la înțepături decât modelele concurente de DH.
Pinner Pro AGC primește și un strat Apex de 20 mm în jurul marginii, ce întărește lateralele și reduce șansele de burp sau de tăiere prin strivire. La exterior, marginile modelului AGC au o textură proiectată să reziste abraziunii.
Modelul ATC are o structură mai ușoară. Și acesta primește ranforsarea laterală KVS, dar straturile sunt mai subțiri și mai ușoare decât la modelul AGC: Modelul ATC nu primește protecția suplimentară Apex și nici textura anti-abraziune.
Pinner Pro ATG și AGC sunt disponibile în mărimile 27.5 și 29, doar în lățimea 2.4. ATC au o structură cu 120 TPI în timp ce AGC au 60 TPI. Greutățile anunțate sunt:
Profilul Pinner Pro a fost proiectat pentru performanță optimă pe teren uscat, teren moale peste uscat, rădăcini și bolovani. Profilul nu are multe spații libere, ceea ce face ca suprafețe mari ale crampoanelor să poată oferi tracțiune pe zonele uscate.
Virarea predictibilă a fost o prioritate la Pinner Pro, așa că profilul a fost proiectat pentru a oferi o suprafață de contact constantă la înclinarea în curbe. Kenda spune că Gwin a avut o influență directă asupra proiectării, forma crampoanelor laterale fiind modificată pentru a oferi o rulare fină la înclinarea pe ambele părți. De asemenea, crampoanele laterale au primit o structură solidă ce oferă suport foarte bun.
Crampoanele centrale Pinner Pro au o rampă ce oferă conform Kenda o rezistență la rulare mai mică cu 16% decât cea a modelului lor Hellkat AGC. Pentru a mări aderența în viraje și la frânare, crampoanele laterale și tot al doilea rând de crampoane centrale au tăieturi, iar zona din spate a acestora oferă margini mari și aproape verticale pentru frânare.
Pe hârtie totul sună frumos, dar în filmul de mai sus sunt prezentate caracteristicile modelului și efectul acestora. Pinner Pro AGX și ATC sunt deja disponibile la distribuitorii Kenda. ATC are prețul de 63$ iar AGC are prețul de 65$. Sunt așteptate mărimi mai multe în toamna 2020.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…