Noi biciclete de la Romet: trei MTB-uri, două gravel-uri și un e-bike

La standul Romet de la Eurobike am putut admira noutățile pentru sezonul 2020, care nu-s neapărat puține. Cele mai importante dintre acestea sunt noua gamă de MTB Mustang / Mustang Flex și Dagger – prezentată în premieră la show, un nou gravel cu cadru din carbon – NYK, gravel-ul Boreas 2 și ceva ce bineînețeles, nu putea lipsi din meniu, un e-bike: noul ERE501.

Mustang Flex. Un hardtail care… flexează!

Voi începe cu Mustang-ul deoarece este popular și pe piața din România și va fi o bicicletă de Cross Country cu un preț de intrare rezonabil. Desigur, acesta o să varieze în funcție de echipare, însă per total noul Mustang este un 29er care poate concura lejer cu competiția mai sus plasată din punct de vedere al costurilor. În primul rând, acesta se face remarcat prin design-ul noului cadru, care nu mai are prinderi pentru portbagaj și vine cu o țeavă inferioară cu o formă pătrată. Sudurile sunt finisate în preajma headtube-ului, denotând o calitate superioară, iar în echiparea de top, acesta poate fi comandat chiar cu o transmisie 1×12 Shimano SLX. Cablurile vor fi trase prin interiorul triunghiului posterior al cadrului și în mod cumva aparte, cablul pentru schimbătorul de pinioane este tras pe sus, pe seat stay-uri și nu pe chainstay. Nu este neapărat o figură de design, ci una care va ține cămașa mai întinsă, conectându-se perfect cu schimbătorul de pinioane. Prinderea roții de spate se face tot cu cheiță rapidă QR9. Varianta de top va costa sub 1.000 de euro.

Mustang Flex este o nouă adiție în gama polonezilor și este un hardtail cu… suspensie. Pe cât de ciudat sună, pe atât de funcțională este noua specificație. Practic, Mustang-ul Flex este un Softtail cu o microsuspensie susținută de un elastomer, montată între seat steay și seat tube, aceasta fiind capabilă să preia din șocurile de pe traseu, oferind mult mai mult confort comparativ cu un hardtail convențional. Desigur, nu este un full-suspension în adevăratul sens al cuvântului, însă raportat la avantaje, acesta va avea o greutate mai mică și va fi mult mai ușor de întreținut. Ca să nu mai vorbim de costuri. Design-ul este de asemenea piesa de rezistență a bicicletei, acesta având țevi dreptunghiulare care conferă un aspect agresiv întregii biciclete. Cablurile sunt trase prin exterior, headtube-ul este conic, iar prinderea roții de spate se face cu ax de 12mm.

Vezi chestia aia mică și roșie dintre seat stay și seat tube? Acela este un elastomer care lucrează când treci peste denivelări.
După cum spuneam, țevile dreptunghiulare sunt de efect.

Trecând la următorul MTB, Dagger va fi o bicicletă de All-Mountain, care va rula pe roți de 29 de inch împerecheate cu anvelopele Maxxis Minion cu lățimea de 2.6 inch. Așadar, late! Bicicleta se înscrie în noul trend care migrează către anvelope mai robuste în segmentul all-mountain, putând fi capabilă să parcurgă și trasee mai dificile. Liniile cadrului sunt foarte clare, țevile rotunde, iar întreaga imagine denotă sportivitate, cel puțin în varianta neagră în care bicicleta a fost expusă la Eurobike. Pe modelul de top tronează o furcă de top, DT Swiss F535 One care lucrează în echipă cu un amortizor Rock Shox Monarch RL, iar transmisia este furnizată de Shimano, modelul XT cu 12 pinioane. Despre greutate însă nu ni se oferă momentan detalii.

Dagger: cursă de 140mm, roți mari de 29 de inch, lățime mare a anvelopelor, de 2.6 inch.
O suspensie cu link-ul prins de mijlocul top-tube-ului.
Bascula este rigidă, iar echiparea cu noile frâne Shimano XT pare delicioasă.
Doar pentru cei care știu să aprecieze: cockpit de la Renthal.

ERE 501 este noul e-bike (22 kg), cu motorizare Shimano E8000 și acumulator de 504Wh la vedere, un full-suspension cu o cursă de 140/130mm, finisaje foarte faine și o culoare simpatică. Din păcate așezarea în stand nu mi-a permis să-i fac o poză completă, deasupra acesteia tronând ERE 505, cu acumulator integrat și suspensii similare, însă semnificativ mai greu (24 de kg).

Sus, versiunea 505. Jos, noul 501.

Boreas 2 este bicicleta de gravel propusă de Romet, de asemenea destul de mascată de restul bicicletelor din stand. Aceasta cântărește doar 10 kg în versiunea de top, are o furcă din carbon și un cadru din aluminiu X-Lite, o transmisie cu 11 pinioane Sram Apex și frâne hidraulice din aceeași gamă.

Un pic înghesuită: cea din mijloc este noua Boreas 2.Ultima, dar nu cea din urmă de pe lista noastră, este gravel-ul cu cadru din carbon, NYK. Vine cu o geometrie modernă, cu o echipare Sram Apex 1×11 și frâne hidraulice din aceeași gamă, roți DT Swiss C1800 și anvelope Michelin cu o lățime de 40mm. Desigur, nu vă așteptați la un preț prea mic.

Black & Gold: noul NYK.
Aspre 1.
Hardtail-ul din carbon al celor de la Romet, Monsun.
Același hardtail, dar în altă culoare și echipare.

Importator Romet în România: Biciclop.eu.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma