Categorii: Biciclete de munte

Trek lansează Smart Wheel Size – roţi diferite pentru cadre de mărimi diferite

De când au fost introduse pe piaţă cele două standarde de roţi, de 29 şi 27,5 inch, discuţiile despre care mărime este cea mai bună au devenit interminabile. Mulţi susţin că mărimea roţii ţine, în principal, de mărimea ciclistului – dacă eşti mai mare ţi se potriveşte o roată mai mare. Cicliştii mai mici de înălţime beneficiază de mai multe avantaje dacă folosesc roţile de 27.5” care sunt şi mai uşoare şi care permit inclusiv ghidoane instalate mai jos.

Nu cu mult timp în urmă câteva companii au început să ofere aceeaşi bicicletă în variante de roţi de 29 sau 27.5” însă cu cadre de mărimi diferite. Cadrele mai mici primeau roţile mai mici, iar cadrele mai mari roţile de 29 inch. Recent Trek a adoptat aceeaşi tehnică introducând sistemul Smart Wheel Size geometry. Astfel cadrele de 13 şi 15.5” vor fi oferite cu roţi de 27.5 inch, iar de la 17 inch în sus cadrele vor veni dotate cu roţi de 29 inch. Trek speră ca în acest fel să mai reducă din confuziile create atunci când vine vremea sa-ţi iei o nouă bicicletă. Însă această mişcare va fi benefică şi pentru dealeri întrucât vor putea ţine pe stoc mai puţine biciclete. Practic, nu vor trebui să aibă disponibile două colecţii întregi de biciclete, ci o singură colecţie cu două mărimi de roţi în funcţie de mărimea cadrului.

Pentru Trek Marlin, care vine în 7 dimensiuni de cadru, doar cele de 13.5 şi 15.5 inch vor avea roţi de 27.5”, în timp ce mărimile 17.5, 18.5, 19.5, 21.5 şi 23″ vor avea standard roţi de 29 inch. Noul Trek Marlin va fi oferit în variantele 5, 6 şi 7.

Sistemul Smart Wheel Size va fi integrat şi în noul Trek Skye WSD. Skye pare că a primit nişte îmbunătăţiri semnificativă asupra cadrului cum ar fi rutare internă parţială a cablurilor şi o imagine mult mai zveltă.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • un mare lucru negativ aceste marimi diferite. imi e teama sa nu fie doar marketing, goana dupa profit, preturi umflate si prin asta sa se anuleze singurul lucru care conteaza: placerea de a pedala!

  • Pai si cei care vor o anumita dimensiune a rotii, indiferent de dimensiunea cadrului, ce or sa faca?

    Eu de exemplu vreau 27.5 inci rotile la un cadru de 21 inci. Sa inteleg ca unele modele Trek nu mai sunt o optiune pentru cei ca mine?

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma