Categorii: Biciclete de munte

Scott Genius şi Scale devin 27.5+ în 2016

La fel ca majoritatea producătorilor care au ales să ofere biciclete compatibile cu mărimea plus de anvelope Scott a ales să „îngraşe” doar câteva din modelele lor dezvoltând în acelaşi timp cadre noi care să accepte anvelopele şi jantele mai late. În acest ritm nu va mai dura mult şi 27+ va fi la fel de des întâlnit ca 27,5-ul.

Desigur introducerea unor roţi mai mari în cadru presupune ceva modificări la acesta din urmă însă Scott a încercat să menţină pe cât posibil specificaţiile originale. În cazul modelului Genius 700 Plus ţevile chainstay măsoară 445mm lucru care le face să fie mai scurte decât la Genius 900.

Urmând, de asemenea, şi trendul spre prinderea spate Boost, toate bicicletele Scott Plus au fixare cu ax 148×12 şi faţă 110×15. Lucrul asta include distanţiere Boost şi pentru linia lanţului foile fiind mutate cu 3mm mai spre exterior. În acelaşi timp însă s-a păstrat acelaşi factor Q ca în cazul angrenajelor standard.

Noile cadre Scott Genius Plus vor accepta anvelope mari de până la 3.0” în timp ce diferenţa de greutate între Genius standard şi un Genius Plus este de 400g adăugate la versiunea Plus. Geometria noilor cadre s-a modificat puţin în sensul că versiunea Plus dispune de un unghi mai relaxat al furcii la 67,5º în timp ce Genius LT Plus are un unghi de 65,8º.

Lucrând într-un mod similar ca Specialized Stumpjumper FSR 6Fattie, Scott a ales să împerecheze un triunghi faţă din carbon al cadrului cu un spate din aluminiu. Matriţele pentru carbon sunt extrem de scumpe însă întrucât se folosesc aceleaşi matriţe şi proceduri ca la bicicletele normale, alături de triunghiurile spate diferite, dar ieftine din aluminiu Scott şi Specialized pot testa piaţa pentru aceste biciclete Plus fără a fi obligate la investiţii majore. Noile cadre Scott Plus se pot folosi şi cu anvelope de 29 inch, un lucru bun de luat în considerare atunci când cauţi să alegi o bicicletă Plus.

Modelul de top este Scott Genius 700 Tuned Plus ce dispune de o furcă Fox 34 FIT4 Factory cu o cursă de 140mm şi un shock Fox Nude DPS EVOL ce oferă o suspensie de 130mm pe spate. Greutatea anunţată este de 13,3 kg.

Disponibilă este şi Genius LT Plus care măreşte suspensia la 160mm, dar care poate fi scurtată la 100 sau poate fi complet blocată.

Următorul model, cu echipare puţin mai slaba este Genius 710 Plus care oferă transmisie Sram 1×11 GX1, furcă Fox 34 FIT4 140mm, shock Nude DPS EVOL şi anvelope Schwalbe 27 x 2.8″ Nobby Nic/Rocket Ron EVO. Greutatea anunţată este de 13,2 kg.

La final îl avem pe Genius 720 Plus care dispune de transmisie 2×10 Shimano Deore cu frâne SLX. Pe faţă are o furcă Fox 34 FIT4 cu 140mm cursă şi pe spate un Fox Float Performance Elite cu DPS. Dacă celelalte modele de mai sus dispun de tijă reglabilă de şa RockShox Reverb Stealth, Genius 720 este dotată cu X-Fusion Hilo Strate cu ghidare internă a cablului. Greutatea pretinsă este de 13,8 kg.

Dacă însă eşti mai pasionat de hardtail atunci află că Scott va produce modelul Scale în configuraţiile 710 şi 720 Plus. Cadrul din aluminiu are o greutate pretinsă de 1.580g fiind compatibil Boost. Rulmentul pedalier este Sram GX1 cu transmisie 1×11, frâne Shimano M506, furcă Fox 32 Float Air FIT4 cu suspensie de 120mm şi telecomandă pe ghidon cu 3 setări la care se adaugă anvelope Schwalve Rocket Ron Evo 27×2.9”. Greutatea pretinsă este de 11,8 kg.

Scott Scale 720 Plus dispune de acelaşi cadru însă transmisie Shimano 2×10, frâne Shimano M425 şi furcă Suntour Raidon RL-R cu o cursă de 120mm. Greutatea anunţată este de 12,5 kg.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma