Noi şei şi roţi de mtb şi şosea de la Ritchey pentru 2015

Ritchey a introdus recent noile roţi mai rezistente şi mai late şi la dimensiunea de mijloc a roţilor, mai precis 27,5 inch. Noile WCS Trail 650B dispun de butuci convertibili între QR şi thru axle (faţă-spate), inclusiv 20mm pentru faţă, în timp ce butucul spate poate fi standard sau XD Driver pentru 11 pinioane (şi transmisie 1X). Discurile de frâna sunt Centerlock, iar rularea se face pe rulmenţi sigilaţi supradimensionaţi. Lăţimea internă este 25mm. Greutăţile sunt de 1.627 gr pentru setul de 27,5 inch şi 1.686 pentru setul (faţă-spate) de roţi 29er.

Pentru şosea, anul trecut Ritchey a prezentat noile Zeta II tubeless din aluminiu. La vremea respectivă au prezentat şi noii butuci cu împletirea specială a spiţelor care previne frecarea dintre ele. Anul acesta compania a introdus versiunea pentru frână pe disc cu prindere Centerlock.

Spiţele standard cu curbura în J sunt introduse în flanşe decalate ale butucului. Astfel spiţele nu se ating atunci când se întretaie. Roata foloseşte aceeaşi construcţie a butucului care permite o demontare uşoară şi fără scule făcând facilă situaţia când ai de împachetat bicicleta într-o geantă de transport.

Pentru 2015 Ritchey va folosi un alt producător de jante din carbon pentru roţile de şosea WCS Apex. Acestea au o adâncime de 60mm şi primesc o nouă suprafaţă de frânare pe care se vor folosi saboţi albaştri ce conţin bazalt. Însă nu se ştie încă dacă Ritchey are de gând să folosească acelaşi producător şi pentru celelalte roţi din carbon ale sale.

Cât priveşte susţinerea părţii posterioare, noua şa WCS Streem foloseşte o căptuşeală subţire şi un rail deosebit din carbon pentru a obţine o greutate foarte mică, doar 121 grame. Designul rail-ului permite o gamă largă de reglaje în faţă şi în spate, carcasa flexând puţin pentru ceva mai mult confort.

Noile şei Ritchey WCS Zeromax Vector Evo oferă o suprafaţă mai plată la care adaugă mai multă căptuşeală sub acoperitoarea din microfibră. Greutatea este de 230g.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma