Dacă nu erau suficiente tipuri de biciclete pe piaţă, iată că urmează să mai avem un produs care poate ne va interesa, fatbike-urile 29er. Raceware Srl. este o companie italiană specializată în realizarea de produse din carbon, recent ei lansând pe piaţă prima lor jantă „normală” din carbon pentru biciclete fat. Astfel janta Kuroshiro Enso 685 a fost gândită să fie una din cele mai uşoare jenţi de 26 inch pentru bicicletele fat.
Acum compania lansează noul produs, janta Kuroshiro Enso 950 care practic înseamnă jantă de 29 inch lată de 50mm. La fel ca şi janta 685, noua 950 nu va fi ieftină însă nu se întâmplă prea des să poţi scădea dintr-un foc peste 2 kg din greutatea bicicletei.
Noua jantă Enso 950 foloseşte tehnologia SP-line rim reinforcement care este practic o grindă ce uneşte în zigzag capetele de ancorare ale fiecărei spiţe. Această tehnologie promite îmbunătăţirea rigidităţii roţii cu 22%. În plus tehnologia permite utilizarea spiţelor Sapim SuperSpokes ce pot fi tensionate mai mult reuşindu-se astfel eliminarea benzii pentru tubeless.
Enso reuşeşte să obţină tubeless doar prin folosirea substanţei de etanşeizare şi presiunea dintre nipluri şi găurile din jantă. Şi dacă ne gândim că în general este nevoie de aproximativ 40g de bandă pentru a etanşeiza o jantă de 29” pentru fatbike atunci începem să vedem de unde apare economia la greutate.
Deşi SP-line este similar cu modelul 685, noile 950 dispun de o modificare majoră care permite obţinerea acestei rigidităţi. Compania a introdus o secţiune specială în jantă. Este vorba de mai mult decât perete dublu, întrucât la interior vei găsi un polimer special. Această substanţă este folosită în general în aripile avioanelor şi la palele turbinelor, polimerul având rolul de a mări rigiditatea şi micşora nivelul de vibraţii fără a adăuga mult la greutate.
Un lucru care va contribui la dezvoltarea acestui segment de biciclete fat cu roţi de 29 inch este faptul ca aproape orice fatbike va putea rula cu jante şi anvelope de 29 inch de pana la 2.2-2.4″.
Deja aflată în etapa finală a preproducţiei compania speră să înceapă producţia propriuzisă după mai puţin de 18 luni de dezvoltare. Enso 950 va fi disponibilă doar ca jantă sau echipare cu spiţe Sapim Superspokes şi butuci American Classic 130/225. Jantele sunt extrem de uşoare atingând, complet echipate, o greutate de doar 1,56 g /set. Asta înseamnă că sunt cu 2,56 kg mai uşoare decât un set standard de roţi Surly Krampus.
Jantele Kuroshiro sunt 100% proiectate şi fabricate în Italia, Enso 950S având un preţ de 849 Euro. Roţile dispun de o garanţie de doi ani şi pot fi schimbate în caz de accident cu anumite condiţii.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…