Categorii: Biciclete de munte

Fatbike 29er aproape de serie

Dacă nu erau suficiente tipuri de biciclete pe piaţă, iată că urmează să mai avem un produs care poate ne va interesa, fatbike-urile 29er. Raceware Srl. este o companie italiană specializată în realizarea de produse din carbon, recent ei lansând pe piaţă prima lor jantă „normală” din carbon pentru biciclete fat. Astfel janta Kuroshiro Enso 685 a fost gândită să fie una din cele mai uşoare jenţi de 26 inch pentru bicicletele fat.

Acum compania lansează noul produs, janta Kuroshiro Enso 950 care practic înseamnă jantă de 29 inch lată de 50mm. La fel ca şi janta 685, noua 950 nu va fi ieftină însă nu se întâmplă prea des să poţi scădea dintr-un foc peste 2 kg din greutatea bicicletei.

Noua jantă Enso 950 foloseşte tehnologia SP-line rim reinforcement care este practic o grindă ce uneşte în zigzag capetele de ancorare ale fiecărei spiţe. Această tehnologie promite îmbunătăţirea rigidităţii roţii cu 22%. În plus tehnologia permite utilizarea spiţelor Sapim SuperSpokes ce pot fi tensionate mai mult reuşindu-se astfel eliminarea benzii pentru tubeless.

Enso reuşeşte să obţină tubeless doar prin folosirea substanţei de etanşeizare şi presiunea dintre nipluri şi găurile din jantă. Şi dacă ne gândim că în general este nevoie de aproximativ 40g de bandă pentru a etanşeiza o jantă de 29” pentru fatbike atunci începem să vedem de unde apare economia la greutate.

Deşi SP-line este similar cu modelul 685, noile 950 dispun de o modificare majoră care permite obţinerea acestei rigidităţi. Compania a introdus o secţiune specială în jantă. Este vorba de mai mult decât perete dublu, întrucât la interior vei găsi un polimer special. Această substanţă este folosită în general în aripile avioanelor şi la palele turbinelor, polimerul având rolul de a mări rigiditatea şi micşora nivelul de vibraţii fără a adăuga mult la greutate.

Un lucru care va contribui la dezvoltarea acestui segment de biciclete fat cu roţi de 29 inch este faptul ca aproape orice fatbike va putea rula cu jante şi anvelope de 29 inch de pana la 2.2-2.4″.

Deja aflată în etapa finală a preproducţiei compania speră să înceapă producţia propriuzisă după mai puţin de 18 luni de dezvoltare. Enso 950 va fi disponibilă doar ca jantă sau echipare cu spiţe Sapim Superspokes şi butuci American Classic 130/225. Jantele sunt extrem de uşoare atingând, complet echipate, o greutate de doar 1,56 g /set. Asta înseamnă că sunt cu 2,56 kg mai uşoare decât un set standard de roţi Surly Krampus.

Jantele Kuroshiro sunt 100% proiectate şi fabricate în Italia, Enso 950S având un preţ de 849 Euro. Roţile dispun de o garanţie de doi ani şi pot fi schimbate în caz de accident cu anumite condiţii.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma