De multe ori producătorii bicicletelor de DH apelează la compromisuri pentru a mai scădea din grame, însă bicicleta despre care vorbim aici are foarte puţine. Recentul lansat Specialized S-Works Demo 8, complet din carbon, este gata de concurs cu doar câteva modificări care ţin de reducerea greutăţii. Totul se roteşte în jurul cadrului din carbon S-Works FACT 11m care are 3,44 kg.
Cockpit-ul este format din ghidonul din carbon S-Works DH, pipa direct mount P.Series, manşoane din spumă şi manetele de frână SRAM Guide RS. De frânare se ocupă cele două discuri de 200mm Avid Code fixate de butuc cu 6 şuruburi din oţel. Cadrul în sine dispune de un design complet nou asimetric despre care am mai vorbit aici, iar pentru spate a fost instalat un shock Öhlins TTX22M cu arc din titan.
Tija de şa Ti Pro Lite cu ţevi din Scandium T7 este de la KCNC, iar deasupra a fost instalată şaua Specialized Body Geometry Toupé Pro cu railuri supradimensionate din carbon FACT. Cu excepţia chainguide-ului de deasupra care este de la Specialized, transmisia este complet Sram şi include angrenaj X0 DH din carbon, rulment pedalier BB30, lanţ PC1130, casetă de downhill cu 7 pinioane X01 şi un schimbător spate cu patină scurtă X01.
Caseta compactă de pinioane permite folosirea unei foi mici pe faţă care la rândul ei oferă o degajare mai mare faţă de sol. Lanţul este ţinut pe foaie şi pinioane mulţumită sistemului X-Sync de dinţi gros/subţire de pe foi şi de ghidajul superior. Pedalele Specialized Boomslang, de mult aşteptate, cu profil îngust de 1 cm, au fost şi ele incluse la cântărirea finală. Adevărul este însă ca grupul dedicat pentru downhill X01 de la Sram scade foarte mult din greutatea oricărei biciclete.
Deşi producătorul nu numeşte roţile Specialized Roval Traverse SL Fattie Carbon 650b ca fiind gata pentru downhill acestea oferă o lăţime interioară generoasă de 30mm la o greutate de doar 1,530 kg per set. În diferite teste aceste roţi s-au dovedit a fi extrem de rezistente.
Contactul dintre bicicletă şi teren se face prin intermediul anvelopelor Specialized Slaughter DH instalate pe faţă şi spate. Carcasa are un TPI de 60, profil dual compound şi talon din sârmă. Pe faţă amortizarea se face prin furca RockShox BoXXer Team cu suspensie pe arc în loc de amortizarea pe aer a furcii World Cup. Aici este încă un loc unde s-ar mai fi putut reduce câteva grame din greutate însă s-a dorit să primeze performanţa arcului.
Se pare că doar acum câţiva ani eram impresionaţi când vedeam o bicicletă de DH cu o greutate sub 17 kg. Iată că acum se poate cu mult mai puţin.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…