În pragul anului 2016, Eddy Merckx Bicycles continuă să omagieze lista nesfârşită de victorii ale „canibalului”. Noua lansată este Mourenx 69, denumită după locaţia finishului etapei a 17-a din Turul Franţei 1969, unde Eddy a obţinut o victorie fantastică după o evadare solo de 214.5 km de la Luchon la Mourenx, o victorie pe care el o consideră cea mai importantă din cariera sa. A câştigat Turul Franţei în 1969 la 17 minute şi 54 de secunde de locul 2. La fel ca şi anduranţa de care a dat dovadă Eddy atunci, şi bicicleta aceasta este proiectată pentru curse dure pe distanţe foarte lungi…
Cadrul Mouenx 69 este din carbon monococă, la fel cu furca. Cadrul este disponibil pentru frâne pe disc sau pentru frâne pe jantă.
După cum am mai spus, Mourenx 69 este proiectată pentru curse de anduranţă, ceea ce înseamnă un head tube mai înalt şi un top tube mai scurt, care dau ciclistului o poziţie mai ridicată şi confortabilă pentru durată lungă de timp.
Mourenx 69 este bicicleta ideală de anduranţă, cu un echilibru perfect între rigiditate şi amortizare. Cadrul pentru frâne pe disc cântăreşte aproximativ 1050 g iar furca încă 380 g.
Seatstay-urile au o zonă aplatizată în partea de sus pentru un pic de amortizare.
Chainstay-urile sunt asimetrice şi de asemenea sunt proiectate pentru a oferi amortizare.
În cazul modelului pentru frâne pe disc, avem ax tip thru faţă/spate, rutare internă a conductelor de frână şi suporţi de etrier flat-mount.
Rutarea internă a cablurilor atât pentru sistem mecanic cât şi electronic si monoblocul tip BB86 sunt standard pentru ambele tipuri de cadru.
Tija de şa este model aero cu setback de 20 mm şi se potriveşte cu design-ul ascuţit al Mourenx chiar şi la nivelul clemei de tijă integrate.
Cadrul permite montarea anvelopelor de 30 mm, deşi echiparea originală este cu 700x25c.
Rulmenţii BB86 pressfit completează pachetul.
Mourenx 69 este disponibilă în mai multe variante:
Gri/Roşu/Argintiu cu frână pe jantă şi grupset Campagnolo Chorus, angrenaj 50/34, casetă 12-29, roţi Campagnolo Vento, anvelope Vittoria Rubino Pro de 25 mm, ghidon şi pipă Deda, cuveţi FSA şi şa Prologo New Nago EVo STN.
Albastru/Negru/Alb cu frână pe jantă şi grupset Shimano Ultegra mecanic, angrenaj 50/34, casetă 11-28, roţi Fulcrum Racing 5 LG, anvelope Vittoria Rubino Pro de 25 mm, ghidon şi pipă Deda, cuveţi FSA şi şa Prologo New Nago EVo STN.
Negru/Antracit/Argintiu cu frâne pe disc şi grupset Shimano Ultegra Di2 hidraulic, angrenaj 50/34, casetă 11-28, roţi Fulcrum Racing 5 LG, anvelope Vittoria Rubino Pro de 25 mm, ghidon şi pipă Deda, cuveţi FSA şi şa Prologo New Nago EVo STN.
Negru/Antracit/Roşu cu frâne pe disc şi grupset Shimano Ultegra mecanic hidraulic, angrenaj 50/34, casetă 11-28, roţi Fulcrum Racing 5 LG, anvelope Vittoria Rubino Pro de 25 mm, ghidon şi pipă Deda, cuveţi FSA şi şa Prologo New Nago EVo STN.
Roşu cu frâne pe disc şi grupset Shimano 105 mecanic hidraulic, angrenaj 50/34, casetă 11-28, roţi Fulcrum Racing 5 LG, anvelope Vittoria Rubino Pro de 25 mm, ghidon şi pipă Deda, cuveţi FSA şi şa Prologo New Nago EVo STN.
Mai există şi un model negru/argintiu cu frână pe jantă şi grupset Shimano Ultegra Di2, angrenaj 50/34, casetă 11-28, roţi Fulcrum Racing 5 LG, anvelope Vittoria Rubino Pro de 25 mm, ghidon şi pipă Deda, cuveţi FSA şi şa Prologo New Nago EVo STN.
Cadrele sunt disponibile în 6 mărimi în ambele variante. Preţurile înca nu au fost anunţate.
Chiar dacă Mourenx 69 şi celealate biciclete din gama 2016 de la Eddy Merckx omagiază victoriile lui Eddy din trecut, sub nicio formă nu lipsesc de pe ele elementele moderne de design. Se anunţă noi lansări de modele pentru 2016, urmează să vedem ce surprize au mai pregătit.