Michelin și-a reînnoit complet gama de MTB de la XC la AM

Michelin este în topul fabricanților de anvelope cam de când s-au inventat acestea, mulți considerând în mai multe domenii că produsele lor sunt cele mai bune. În domeniul ciclismului ei au venit cu produse de cea mai bună calitate și performanță, lăudate și apreciate atât la șosea cât și la MTB. Nu pot să nu spun că Michelin Wild Racer este anvelopa mea preferată de MTB. Nu doar de la Michelin ci din lume, iar varianta Advanced Ultimate este extrem de apreciată în lumea profesionistă. Din păcate, de vreo 3-4 ani nu am avut nicio noutate pentru MTB de la producătorul francez.

Iată că așteptarea s-a terminat și Michelin vine cu o gamă complet nouă de modele, la puțin timp după reînoirea gamei de șosea cu colecția Power. A fost dezvoltat un nou compus de cauciuc, prototipurile au fost testate la Olimpiadă și de peste 200 de cicliști. Rezultatul sunt 4 noi anvelope care acoperă toată gama de la XC la AM și care par să fie un mare pas înainte față de modelele anterioare care oricum erau foarte bune.

Michelin nu a creat doar 4 noi anvelope ci și un sistem complet, astfel că în funcție de tipul de utilizare dorită ei recomandă o combinație anume de anvelope pe față și pe spate, conform tabelului de mai sus.

Satisfacerea tuturor nevoilor de la XC la AM cu doar 4 profile a fost o adevărată provocare, dat fiind că unii producători au zeci de profile diferite pentru a acoperi toată gama. Michelin a decis că aceste modele, oferite în 16 dimensiuni diferite (pentru roți de 26, 27.5 și 29) sunt suficiente. Momentan nu au fost anunțate prețurile dar se pare că modelele Force vor fi lansate în luna mai, Wild AM în iunie iar Jet XCR în octombrie.

Jet XCR este modelul cel mai adecvat pentru competiție. Pe lângă profilul de competiție, XCR folosește cauciucul Gum-X2D care e o combinație din 2 materiale diferite. Race Compound se află sub crampoane pentru a oferi eficiență în timp ce exteriorul este optimizat pentru tracțiune. Este folosită carcasa Race Shield foarte ușoară, cu o structură 3×150 tpi. Va fi oferit în dimensiunile 27.5×2.25 sau 29.2.10/2.25 cu greutăți între 560-610 g.

Force XC este modelul de trail care poate fi folosit și în competiție. Și el foarte ușor, folosește compusul Gum-X3D care adaugă un cauciuc foarte moale pe margini pentru aderență suplimentară în viraje. Carcasa folosită e Cross Shield cu o structură 3×110 tpi. Modelul va fi oferit în dimensiunile 26×2.10, 27.5×2.1/2.25 și 29×2.1/2.25, cu greutăți între 580-680 g. În

Force AM e o anvelopă pentru lucruri mai dificile. Folosește carcasa Trail Shield cu structură 3×60 tpi și compus Gum-X3D. Este și primul model aprobat ”E-Bike Ready”. Mărimile sunt ceva mai mari, respectiv 26×2.25, 27.5×2.25/2.35 și 29×2.25/2.35 dar și un 27.5×2.6.

Wild AM este cel mai agresiv model din gamă și este disponibil doar în mărimile 27.5×2.35 și 29×2.35, folosește tot carcasa Trail Shield și compus Gum-X3D iar profilul este mult mai agresiv decât la restul modelelor, fiind perfect pentru bicicletele de trail. Greutățile sunt de 760, respectiv 800 g.

Sperăm să vedem cât mai repede informații suplimentare despre acestea pe pagina producătorului și a importatorului în România.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma