Merida în 2014: noi biciclete cu roți de 27.5 inch

Merida se numără printre producătorii care vor asalta piața anul viitor cu biciclete 27.5. Este vorba atât despre full-suspension-uri cât și despre biciclete hardtail. De asemenea, am fotografiat separat modelul entry-level din gama 27.5, alături de o cursieră echipată cu frâne pe disc dar aflată momentan în stadiul de prototip. Modelul de enduro, One Sixty, rămâne neschimbat la nivelul cadrului și va rula în 2014 pe roți de 26 de inch. În schimb, va fi oferit cu mai multe echipări, adaptate buzunarului cumpărătorului.

Merida One-Forty-B 650B 2014

Full-suspension-ul pe care am avut ocazia să-l testăm în februarie în Spania a fost prezentat la EuroBike în forma finală. Modelul de top va rula pe roți de 27.5 inch, suspensii de la Fox ce vor oferi o cursă de 150/145 de mm și va avea instalat un sistem de transmsie Shimano XT. Frânele pe disc hidraulice provin din gama Shimano SLX iar pentru ajustarea înălțimii șeii din mers a fost instalată o tijă specifică de la KS. Noul model va fi disponibil în mai multe echipări, cu prețuri diferite. Acestea nu au fost momentan comunicate.

Bicicleta pentru enduro din gama celor de la Merida, One Sixty nu va suferi modificări importante în al 2lea an de existență. Doar la nivelul echipării au făcute câteva ajustări, bicicleta fiind acum disponibilă și cu un preț mai mic și dotare mid-level. Ca și până în prezent, cablurile vor fi trase prin interiorul cadrului.

Merida BIG Ninety-Nine Carbon Team 2014

29er-ul pentru Cross Country, cu suspensii de 100 de mm și echipare de top, este o completare a gamei, prin faptul că întreg cadrul va fi construit din carbon în 2014 și nu doar triunghiul frontal. Alături de hardtail-ul BigSeven, cu roți de 27.5 inch, cele două modele reprezintă vârful de gamă și în același timp, cireașa de pe tort atunci când vine vorba de competițiile de Cross Country.

Merida Big.7 40 2014

Revenind la bicicletele care vor reprezenta cu adevărat interes pentru piața din România, amintim de gama Big7, cu cadru din aluminiu și echipare entry- sau mid-level. Modelul de bază este Big.7 40 și va fi echipat cu schimbătoare din gama de intrare, Shimano Altus, angrenaj Suntour XCM, furcă Suntour și frâne care provin dintr-o nouă gamă a celor de la Promax: Decipher. Acestea sunt hidraulice și cântăresc 230 de grame/bucata, fără disc. Prețurile pornesc de la 2.350 de lei.

Merida Ride Disc

Printre altele, Merida lucrează la o cursieră echipată cu frâne pe disc, prezentată la EuroBike în faza de prototip. Pe această bicicletă este instalat un sistem de frânare TRP, cu cablu din oțel, care acționează apoi pistoanele din etrier. Frânele hibrid au un rezervor integrat în etrier, deplasând pistoanele hidraulic.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

5 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma