KTM la Eurobike: Macina Prowler, modelul de top, va avea un preț de 9.999 de euro

Era de așteptat ca cei de la KTM să-și diversifice foarte mult portofoliul de e-bike-uri, doar se numără printre primii care au făcut pași în dezvoltarea noii industrii încă de acum 10 ani. Dar odată cu lansarea noului Prowler, despre care am relatat în mai multe rânduri, a fost cazul să existe și o varintă electrică pentru această mașinărie. Și este una cât se poate de solidă, una despre care voi vorbi mai pe larg în cele ce urmează. Versiunea de top este desigur și cea mai scumpă, dar când vine vorba despre electrice, cei de la KTM au în gamă și e-bike-uri oferite pentru puțin peste 2.000 de euro. Noile e-bike-uri și non-e-bike-uri sunt prezentate în galeria foto de mai jos, cu explicațiile de rigoare atașate.

Best in show, din standul KTM: Macina Prowler Sonic, cu o greutate de 23.5 kg, amortizor cu arc Rock Shox Super Deluxe, furcă RockShox Lyrik cu o cursă de 180mm, roată de 29 de pe față, respectiv 27.5 inch pe spate, motor Bosch Performance Line CX cu acumulator mare de 625Wh, încărcător rapid de la Bosch de 6A, transmisie Sram XX1 Eagle AXS cu 12 pinioane sau altfel spus, cam tot ce poți pune mai bine pe-o bicicletă în 2020. Toate acestea justifică cumva prețul ridicat.
Și să nu uităm de anvelopele cât se poate de solide.
O variantă cu vreo 3.000 de euro mai ieftină ar fi Macina Kapoho Master, tot cu cadru din carbon și configurație diferită de roți față/spate, tot cu același motor de la Bosch, dar cu suspensii ceva mai cuminți, de 160mm. Transmisia este un mix între Shimano XT și SLX, iar anvelopele sunt furnizate de Maxxis, modelul Minion DHF/DHR.
Dacă scădem bugetul cu încă vreo 3000 de euro, ajungem la Macina Race 271 Glory, un hardtail cu cadru din aluminiu, dotat cu același motor de la Bosch dar cu o furcă pe arc Suntour XCM (cu brațe de 34mm), transmisie Shimano Deore sau anvelope Schwalbe Smart Sam. Greutatea este de 22.5 kg, iar prețul de listă, de 2.899 euro.
O surpriză plăcută vine din partea modelului entry-level, care la o primă vedere nu arată deloc entry. Este oferit pentru 2.299 de euro, iar în acest buget primești o transmisie Acera/Altus, un motor Bosch Active Plus, cu un cuplu mai mic de 50Nm, anvelope Schwalbe Smart Sam și o furcă Suntour XCM. Greutatea declarată este de 22.3 kg.
Macina Chacana este o variantă pentru cei care vor să parcurgă distanțe mari în confort suprem. Acesta este deja un trend în creștere, biciclete electrice full-suspension dotate cu aripi și portbagaj. Are la bord noul motor Bosch Performance Line CX, o transmisie Shimano SLX, anvelope Schwalbe Smart Sam dar un acumulator mare, de 625Wh. Numai bun, căci greutatea totală a acesteia este ceva mai mare, mai precis de 26.6 kg. Prețul? 4.299 euro.
Macina Mini Me: e-bike-ul de copii, propunerea KTM. Motor Active Line cu un cuplu de 40Nm, acumulator de 400Wh, furcă pe aer Suntour XCR, roți de 24 de inch și o greutate de 18.5 kg. Prețul este de 1.999 euro.
Câte ceva și pentru fetele care vor să pedaleze cu stil prin oraș: X-Strada Glory, cu o greutate de doar 10.8 kg și un preț de 1.499 euro.
Prowler-ul în versiunea mai ieftină, din aluminiu. Pentru 2.699 de euro primești o furcă Rock Shox 35 Gold RL, un amoritzor Super Deluxe Select+ și o transmisie entry-level cu 12 pinioane, Sram SX Eagle. Greutatea totală nu este chiar mică, cele 16.1 kg pentru o bicicletă cu suspensii de 150mm fiind măricică.
Scarp în versiunea MT, o bicicletă pe care am avut ocazia să pedalez anul acesta. Amortizoare Fox de 120mm, roți de 29 de inch, se înscrie în noul trend al bicicletelor de Cross Country cu suspensii mai mari. Transmisie SLX cu 12 pinioane, un cadru din carbon și o greutate de 12.4 kg, pentru un preț de 3.399 euro.
Myroon-ul, hardtail-ul pentru Cross Country a rămas neschimbat. 2.099 de euro ne cere KTM pentru versiunea Pro.
Revelator Alto, cu o formă ieșită un pic din tipare și cu o greutate de doar 8.1 kg. Cadrul și furca sunt construite din carbon, iar în echipare se regăsește noua gamă Shimano Ultegra. Prețul de achiziție este de 3.899 de euro.
Aici poate fi văzut Relevator-ul în altă variantă.
Nu în ultimul rând: Prowler Sonic, în versiunea de top, cu 3.000 de euro mai ieftină decât versiunea de top electrică. Pentru aproximativ 7.000 de euro primești un cadru din carbon cu suspensie de 150mm, o furcă Fox 36 Factory cu aceeași cursă, transmisie Shimano XTR de la cap la coadă, anvelope Maxxis Minion DHF/DHR, totul cu o greutate de 13.2 kg.
Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

o săptămână in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma