Kross Earth de 100 mm s-a lansat în varianta finală

Jolanda Neff concurează deja sezonul acesta de ceva vreme cu o variantă prototip a noului full suspension de XC Kross Earth. Odată cu Campionatele Mondiale de săptămâna aceasta din Lenzerheide, Kross au prezentat oficial noua bicicletă pe care Neff a încercat să cucerească din nou titlul.

Kross Earth a mai fost prezentată ca prototip printat 3D și apoi ca prototip funcțional cu noul grup XTR M9100.

Acum Kross a dezvăluit varianta finală a modelului de XC pentru 2019, oferind câteva detalii mai concrete.

În centrul bicicletei cu cursa de 100 mm este o suspensie cu un singur pivot și cu un triunghi spate dintr-o bucată, fără pivot, optimizată pentru un raport mic al suspensiei spate.

Kross o denumește ESPS – Efficient Single Pivot Suspension – un design creat de ei în propriile laboratoare cu scopul de a maximiza eficiența la pedalare prin montarea cât mai sus a pivotului și alinierea cu foaia angrenajului și cu amortizorul pus în mișcare de un mic braț din carbon.

Este interesant de menționat și că noua bicicletă a lui Neff nu mai are prindere pentru deraiorul față, sugerând că nici noul model nu va fi compatibil decât 1x. Suspensia ESPS e optimizată clar pentru a oferi performanță maximă cu foaia de 36T a lui Neff. Nu se va mai putea monta nici chainguide-ul care era prezent pe versiunea anterioară.

Kross anunță o greutate de 1850 g pentru cadrul Team Edition în mărimea S.

Bicicleta folosește un headtube conic de 1.5, butuc spate Boost 12×148 mm, rutare internă a cablurilor, inclusiv pentru tijă dropper și amortizorul spate, prindere trunnion pentru amortizor și prindere flat mount pentru etrierul spate.

Noul Kross Earth va fi disponibil de la începutul lui 2019, odată cu startul viitorului sezon de XC. Ce se știe e că vor exista patru modele, cel de top fiind probabil asemănător cu modelul lui Neff, denumit Kross Earth TE. Pornind de la același cadru din carbon de top fabricat în Polonia, restul bicicletelor vor include atât variante din carbon cât și din aluminiu, toate cu suspensia ESPS și cu basculă din carbon.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

19 ore in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

5 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

6 zile in urma