Categorii: IndustrieNoutati

All-Wings Falcon reinventează forma șeii de bicicletă

Nu e știre de 1 aprilie – este chiar un produs prezentat la salonul de la Taipei. Dintre șeile cu formă exotică, modelul All-Wings Falcon ar putea probabil să ia premiul cel mare – acesta combină o șină îndoită cu un șezut făcut dintr-o singură bucată de plastic incredibil de flexibil.

All-Wings Falcon reduce desing-ul șeii la părțile esențiale – suport pentru oasele șezutului, eliminând tot ce nu e necesar. Rezultatul e o șa care arată diferit de orice altceva de pe piață și care promite confort pentru întreaga zi, fără puncte de presiune, fiind dedicată în special cicliștilor de anduranță.

Multe șei încearcă să elimine presiunea din zona perineului printr-un canal central sau o tăietură, dar acestea funcționează doar dacă ciclistul stă în poziția ideală iar presiunea exercitată de vârful șeii depinde de poziția mâinii pe ghidon, de modul de pedalat sau chiar de pantă.

Din acest motiv, designerul Vincent Tseng a eliminat complet nasul șeii în proiectul său, lăsând doar două aripi de susținere cu un canal central adânc între ele.

Ceea ce face ca șaua All-Wings Falcon să funcționeze cu adevărat este materialul plastic flexibil și practic indestructibil de la BASF ce flexează între cele patru puncte de contact cu șina din oțel cromat.

Cea mai mare parte a greutății ciclistului pare a fi suportată de oasele șezutului în zona din apropierea șinei, unde șaua oferă mult suport și foarte puțin flex.

Extensia din laterale a aripilor permite apoi distribuirea greutății pe o suprafață mai mare și oferă stabilitate, compensând lipsa nasului șeii.

Când greutatea e transferată în fața șeii, marginile înclinate frontale stau lipite de partea superioară a coapselor flexând în ritm cu pedalatul. Șaua se comportă diferit la pedalat energic sau la stat în ea fără a depune efort.

Forma curbată în față a modelului Falcon îl face ideal pentru cei ce vor să varieze poziția pe bicicletă. Nu te poți muta în față și în spate ca pe o șa convențională, dar poți păstra același confort indiferent unde ai mâinile pe ghidon, deoarece la aplecare în față nu există elemente ce să adauge puncte noi de presiune. De asemenea șaua permite deplasarea centrului de greutate în față sau în spate, la succesiuni de urcări și coborâri abrupte. Nu mai e nevoie de poziția inconfortabilă pe vârful șeii, folosită pe urcările dificile.

Cu design-ul său neconvențional, șaua Falcon e surprinzător de ușoară, mai ales că nu folosește materiale exotice. Greutatea anunțată e de 207 g dar cea reală măsurată e sub 200 g. Falcon are o lățime totală de 300 mm, o înălțime de 70 mm și o lungime de 140 mm. Forma șeii permite păstrarea offset-ului tijei de pe bicicletă iar șinele sale permit o plajă destul de mare de reglaj față-spate.

Șaua All-Wings Falcon e complet proiectată și produsă în Taiwan. Prețul de vânzare e de 130$ și va fi probabil cel mai ușor de găsit pe Amazon și alte magazine online. Falcon are o greutate limită a ciclistului de 100 kg și e disponibilă în 6 culori: două nuanțe de negru, alb, roșu închis, galben și celeste.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma