Guerilla Gravity produc 4 biciclete cu același cadru din carbon fabricat în SUA

Când este vorba de construcția și proiectarea cadrelor din carbon, există o discuție aprinsă între susținătorii carbonului sau metalului dar și a confecționării în atelierele proprii sau în Asia. Guerilla Gravity și-au dorit încă de la înființare să facă MTB-ul mai atrăgător, ceea ce nu au aplicat doar la proiectarea bicicletelor ci și la costuri, rezistență și alți factori ce țin de desingnul cadrelor. Pentru o companie ce s-a concentrat până acum pe cadre din oțel și aluminiu, intrarea în lumea carbonului e un eveniment important.

GG spun că și-au dorit să creeze ceva ce să aibă în același timp calitățile aluminiului, oțelului și carbonului. Asta înseamnă să fie suficient de rezistent la abuz în timp, eficient ca și costuri și, evident, fabricat în SUA.

Astfel s-a născut tehnologia revoluționară de prelucrare a carbonului numită de ei Revved. În loc să folosească metodele tradiționale de fabricație din carbon, GG spun că au introdus materiale și tehnologii noi ce permit un proces de producție mai eficient ca și costuri iar cadrul rezultat e mai rezistent.

Cu cât mai rezistent? GG spun că produsul lor e cu 300% mai rezistent la impact decât cele tradiționale. Se pare că ei folosesc o rășină foarte avansată ce a fost dezvoltată de-abia în ultimii 3 ani. Aceasta are o rezistență la rupere mai mare cu 300% decât materialele tradiționale folosite în industria carbonului. În termeni tehnici, este vorba de abilitatea materialului de a se deforma plastic la scară microscopică pentru a absorbi energia înainte să se rupă. Aceste noi materiale au fost folosite în ultima vreme la proiecte cum ar fi noul Boeing 787.

Nu doar atât, dar rășina poate fi uscată în 30 de minute în comparație cu 3 ore cât e necesar la cele uzuale, deoarece poate suporta cicluri mai rapide de încălzire și răcire fără ca produsul final să fie afectat. Dacă un cadru standard din carbon are nevoie de o oră să fie încălzit, două ore pentru a se lipi straturile și încă o oră pentru răcire, sistemul Frame Maker 3000 de la GG are nevoie de doar 30 de minute pentru întreg procesul!

În combinație cu sistemul automat de așezare a straturilor de carbon, rezultatul este o reducere cu 80% a timpului de producție simultan cu o creștere a calității și consistenței fabricației fiecărui cadru.

Acest lucru a permis GG să elimine eroarea umană la așezarea fibrelor, rezultatul final fiind un produs ce necesită mult mai puțină muncă de finisare înainte de vopsirea cu pulbere. Da, se folosește vopseaua cu pulbere la un cadru din carbon. Deoarece rășina e mult mai rezistentă la căldură, GG sunt capabili să vopsească astfel cadrele, o metodă mai rezistentă și mai ecologică decât cea tradițională.

Toate acestea au permis GG să intre în lumea fabricanților de produse din fibră de carbon din SUA cu un produs ce pare a fi mai bun și cu costuri de producție impresionant de mici.

În timp ce triunghiul față folosește noua tehnologie de prelucrare a carbonului Revved, triunghiul spate e fabricat tot din aluminiu. Mai mulți producători susțin ideea asta deoarece stay-urile metalice sunt în general mai rezistente și nu se pierde mult la greutate acolo. În acest caz e și vorba de noul cadru modular GG care oferă patru modele diferite de bicicletă folosind același triunghi față.

Platforma modulară de cadre a GG începe cu forma de bază a bicicletei. De aici, kit-urile de tuning pentru seatstay-uri permit cadrelor să se transforme în modelele The Smash, Megatrail, Trail Pistol sau Shred Dogg. Există astfel opțiunea de a folosi roți de 29×2.5, 29×2.6, 27.5×2.6 sau 27.5×2.8 în funcție de platformă. Împreună cu amortizorul potrivit, cursa suspensiei poate fi modificată între 120 și 165 mm.

Cuvetele GeoAdjust modifică reach-ul și distanța dintre roți cu până la 10 mm iar împreună cu cele două posibiltăți de reglare a sistemului de suspensie Freedom Linkage în modurile Plush/Crush sau Trail/Gravity dau una dintre cele mai reglabile biciclete de pe piață – mai mult, aceasta funcționează atât cu amortizoare pe aer cât și pe arc.

Lucrurile nu se termină aici, cadrul având și alte detalii interesante cum ar fi Frame Storage System ce oferă un loc unde se pot păstra o cameră și o trusă de scule prinsă cu o bandă cu velcro, dar și o prindere de bidon deasupra amortizorului spate. Rutarea cablurilor este internă-externă, acestea fiind de fapt acoperite cu un capac ce se prinde în șuruburi, sub downtube. Astfel se obține aspectul curat al bicicletelor cu rutare internă dar cu un service simplu ca la cele cu rutare externă.

Cadrele folosesc triunghiul față din carbon Revved și patea din spate și brațele suspensiei din aluminiu 6061, greutatea acestora începând cu 2.950 g pentru un cadru cu accesorii dar fără amortizor, în mărimea 3. Tija de șa e de 30.9 mm și poate fi de tipul dropper cu rutare internă, există prindere ISCG05, monoblocul e BSA filetat de 73 mm, butucul spate e de 12×148 mm Boost iar urechea de schimbător e un model universal Syntace X-12 Type 1.

Modelul The Smash e construit după spiritul rebel al lui Joe Strummer și inspiră riderii să aleagă linia lor proprie indiferent de obstacolele din cale. Are spațiu pentru anvelope de 29×2.5, cursa spate de 145 mm, cursa față de 160 mm, unghiul furcii de 64.6 grade, unghiul tijei de șa de 76.8 grade, înălțimea monoblocului de 345 mm și lungimea chainstay-urilor de 434 mm. Bicicleta oferă modurile de funcționare Plush – pentru tracțiune excelentă și un comportament activ la jumătatea cursei și Crush – pentru coborâre în viteză mare.

În 2019 The Smarh primește o cursă spate mărită cu 5 mm, posibilitatea de montare a unei furci cu 10 mm mai înaltă, amortizor metric 230×60 (față de 230×57.5 înainte), unghiul furcii cu 1 grad mai mic și al tijei de șa cu 1 grad mai mare și chainstay-urile mai lungi cu 5 mm.

Megatrail este un model de trail foarte rafinat și versatil, construit pentru a face față la orice, de la aventuri pe trasee alpine până la trasee tehnice în bikepark sau chiar pentru ture de relaxare după muncă. Acesta acceptă anvelope de 27.5×2.6, are cursa spate reglabilă între 155-165 mm și cursa față de 170 mm, unghiul furcii de 65 sau 64.5 grade, înălțimea monoblocului de 343 sau 335 mm, unghiul tijei de șa de 77.2 grade și lungimea chainstay-urilor de 432 mm. Modificarea valorilor se face în 20 de secunde cu un singur șurub, făcându-se trecerea între modul Trail și modul Gravity.

În 2019 Megatrail vine cu o cursă mărită cu 5 mm în spate în modul Trail, unghiul furcii mai mic cu 1.2 grade și chainstay-urile mai lungi cu 5 mm.

Trail Pistol este genul de bicicletă care oferă o distracție imensă și care îți aduce aminte de ce te-ai apucat de MTB. Acceptă anvelope de 29×2.6, are cursa spate de 120 mm și cea față de 130 mm, unghiul furcii de 65.9 grade, cel al tijei de șa de 78.2 grade, înălțimea monoblocului de 340 mm și lungimea chainstay-urilor de 426 mm. Modurile de funcționare sunt Crush și Plush, se modifică prin inversarea unui flip chip și nu schimbă geometria, oferind doar un mod mai rigid pentru pedalat în varianta Crush și unul mai activ pentru teren extrem în varianta Plush.

În 2019 modelul vine cu unghiul furcii mai mic cu 0.7 mm, cel al tijei de șa mai mare cu 1 grad, chainstay-urile mai scurte cu 3 mm, cadru optimizat doar pentru roți de 29 și un mod Plush ce nu mai modifică înălțimea monoblocului.

Shred Dogg este modelul ce transformă poteca ta preferată într-un veritabil pump track. Shred Dogg oferă o platformă excelentă și vioaie pentru cei ce preferă o bicicletă jucăușă uneia cu capacități de trecere peste obstacole mari. Aceasta are anvelope de 27.5×2.8, cursa suspensiei spate de 130 mm în modul Trail și 140 mm în cel Gravity, cursa suspensiei față de 150 mm, unghiul furcii de 65.8 grade, cel al tijei de șa de 78.2 grade, înălțimea monoblocului de 337 mm și lungimea chainstay-urilor de 427 mm.

În 2019 aceasta vine cu un unghi al furcii mai mic cu 1.2 grade, unghiul tijei de șa cu 0.5 grade mai mare, cursa mai mică cu 5 mm în spate în ambele moduri de funcționare, amortizor de mărimea 210×55 (față de 230×57.5) și cu moduri Trail și Gravity ce nu mai modifică geometria, doar cursa și comportamentul.

Fiecare model e oferit în 4 mărimi, fiecare dintre acestea având o variantă scurtă și una lungă, în funcție de poziția cuvetele GeoAdjust. Prețul începe de la 2195 $ pentru cadru, bicicletele complete având prețuri între 3695 și 5995 Euro, cu echipările disponibile Ride 1, 2 și Race. Guerilla Gravity primește deja comenzi pentru biciclete, cu un timp de livrare estimat de 4-6 săptămâni.

Mai multe informații aflați pe pagina producătorului.


Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma