Cu toții știm că pentru a ne cuceri afectiv, bicicletele trebuie să arate bine și să aibă o istorie generoasă, numai bună de împărtășit la cafeaua de după tura de pedalat. Chiar dacă poate mai sunt lucruri similare care contează, noi zicem că în cazul cursierelor Peugeot aceste două argumente sunt suficiente, iar când aspectul ia forma ilustrației de mai jos, îți dai seama că fizicul face la fel de mult ca sufletul.
Horia Nițu, despre care puteți citi mai multe în acest interviu, semnează o nouă lucrare pe care putem lesne să o numim una dintre cele mai reușite ale sale. Desigur, frumusețea stă în ochiul privitorului, însă acest Leu din Sochaux, reinterpretat grafic într-un atelier din București, cu greu te poate lăsa rece. Franța a lăsat, probabil, cea mai puternică amprentă asupra ciclismului și chiar dacă astăzi țara este mai degrabă renumită pentru cursele sale decât pentru bicicletele sau rutierii săi, formele clasice ale acestui Peugeot, precum și aspectul său te teleportează înapoi în vremurile când fabrica avea propria echipă care dădea ora exactă în pluton, iar orgoliul ciclist francez era nemăsurat.
Cadrul de față este unul restaurat și din punct de vedere tehnic, pe când vizual o parte a elementelor sunt contemporane epocii noastre, de aceea lucrarea înscriindu-se în registrul replicilor. Conform spuselor lui Nițu, „intenția mea a fost să creez o replică a modelelor Peugeot de acum câteva decenii într-o manieră de lucru personală, îmbinând astfel tehnica aquarelei, aerografia și vopsirea cu pistolul”. Mai multe poze cu cursiera Peugeot pot fi văzut pe site-ul artistului, de unde poate fi și achiziționată.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
Bravo !!! ce tres interesante, Bonne route