Turul Poloniei din acest an va reprezenta prima încercare făcută de Uniunea Ciclistă Internațională de a aduce un val de prospețime în ciclismul de șosea prin care speră să creacă interesul publicului spre această disciplină.
Proiectul-pilot se numește Race Appeal și propune un sistem de bonificații în secunde ce vor fia cordate rutierilor de-a lungul fiecărei etape ale Turului. Respectivele secunde vor fi acordate pentru sprinturi intermediare sau în vârfurile cățărărilor, dar diferența majoră față de ce se întâmpla până acum este că aceste secunde vor conta în clasamentul general al cursei. Mai mult, număr de sportivi dintr-o echipă va fi micșorat de la 8 la 6 pentru a face mai dificilă aplicarea unei tactici de echipă. Toate aceste modificări au ca scop creșterea spectaculozității competițiilor de șosea și reprezintă o încercare a UCI de a face aceste întreceri mai atractive pentru publicul larg.
Turul Poloniei 2013 va porni din Italia în 27 iulie și se va încheia în data de 3 august la Cracovia.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Asta nu-i altceva decat marketing si atat. Sportivitate- nici atat! Dupa cele citite mai sus, primul lucru ce mi-a venit in minte a fost declaratia lui Rafa Nadal prin care cererea reducerea numarului de competitii pt a prelungi carierele tenismenilor. Exact asta se intampla si-n ciclism.
Macar sa nu se mai faca atata tam-tam cu privire la dopaj; este firesc sa te dopezi, ca sportiv dupa astfel de decizii.
Pe publicul larg nu-l "misti" cu astfel de decizii. Pe de alta parte, degeaba se intrec baietii pe "utilajele" lor, daca tele/spectatorul nu "imita" acest gen de miscare.