Bun, aşadar ţi-ai terminat de construit bicicleta single-speed, ai instalat anvelopele subţiri de cursieră de tip curier pentru a distruge oraşul în viteză fulgerătoare în timp ce arăţi suficient de „cool” ca să nu spunem hipster. Este un început bun, dar ce altceva ar mai trebui pentru a deveni cu adevărat războinic urban călare pe un vehicul de asalt?
Recent am testat de la Suntour furca Swing Shock cu suspensie care foloseşte un sistem de pârghii în locul telescoapelor obişnuite laterale. Sistemul este ingenios şi, chiar dacă adaugă puţină greutate, este mult mai estetic şi zvelt potrivit pentru bicicletele de oraş, pentru navetă sau chiar pentru cursiere.
Deşi lansată încă din 2009 Suntour Swing Shock este încă prezentă pe site-ul oficial al producătorului cât şi la vânzare pe site-urile de profil. Picioarele inferioare ale furcii sunt construite din magneziu unite de părţile superioare toate din aluminiu. Acestă variantă cântăreşte în jur de 1,4 kg. Noi am avut la test varianta cu ţeavă steerer din oţel şi care cântăreşte 1,520 kg.
Până în acest moment am folosit furca pentru aproximativ 300 km la drumuri prin Bucureşti şi putem spune că suntem mulţumiţi de cum funcţionează. Aparent a dezvoltat un mic pocnet, abia sesizabil, la opririle bruşte însă în acest moment nu putem garanta că este de la suspensie, de la frâne sau de la altceva. De asemenea există zvonuri potrivit cărora aceste suspensii dezvolta un scârţâit deranjant după o utilizare îndelungată. Exemplarul nostru nu a căpătat încă un asemenea sunet, dar vom reveni cu update-uri în caz că apar noutăţi.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
buna ziua,
puteti, va rog, sa mai faceti un update dupa inca vreo cateva sute de kilometri?
credeti ca e utila pentru touring / randonari? touring de asfalt mainly, eventual pe drumuri pietruite. sunt prin tara cai de acces lasate in paragina, care au fost demult asfaltate si s-au macinat. ar fi o solutie pentru genul asta de drum?
multumesc anticipat
s
Nu o consider prea potrivita pentru altceva decat asfalt. Este totusi foarte rigida. Pentru piatra cubica, crapaturi in asfalt sau gropi mici este ok. Drum pietruit nu prea. Pentru drumurile lasate in paragina mai potrivita este o furca clasica cu o cursa ceva mai mare.
Vom reveni cu un update spre sfarsitul anului cand incepe vremea sa se strice.