Categorii: GeneraleSuspensie

Test – Furcă SR Suntour Swing Shock SW-D 700

Bun, aşadar ţi-ai terminat de construit bicicleta single-speed, ai instalat anvelopele subţiri de cursieră de tip curier pentru a distruge oraşul în viteză fulgerătoare în timp ce arăţi suficient de „cool” ca să nu spunem hipster. Este un început bun, dar ce altceva ar mai trebui pentru a deveni cu adevărat războinic urban călare pe un vehicul de asalt?

Recent am testat de la Suntour furca Swing Shock cu suspensie care foloseşte un sistem de pârghii în locul telescoapelor obişnuite laterale. Sistemul este ingenios şi, chiar dacă adaugă puţină greutate, este mult mai estetic şi zvelt potrivit pentru bicicletele de oraş, pentru navetă sau chiar pentru cursiere.

Furca are o cursă de doar 3 cm, dar pentru oraş este bine. Este suficient pentru a pedala mai relaxat pe piatră cubică, pe străzi încă neasfaltate sau cu asfalt de proastă calitate, pentru a sări sau urca borduri şi trepte mici. Cu toate acestea suspensia este foarte rigidă. În timpul pedalării ridicat din şa, într-o depăşire extremă de autobuz, nu simţi vreo pierdere de randament.

Suspensia pe baza de arc dispune inclusiv de reglaj pentru preload însă aceasta este destul de greu de acţionat. Ai nevoie de o hexagonală de 4 foarte lungă pe care o introduci prin mijlocul florii din gâtul furcii după ce ai deşurubat capacul headset-ului. Mişcarea în sine a suspensiei este puţin ciudată. Datorită pârghiilor la comprimare roata se mişcă spre faţă. Dar nu am găsit acest lucru a fi deranjant sau ineficient.

Deşi lansată încă din 2009 Suntour Swing Shock este încă prezentă pe site-ul oficial al producătorului cât şi la vânzare pe site-urile de profil. Picioarele inferioare ale furcii sunt construite din magneziu unite de părţile superioare toate din aluminiu. Acestă variantă cântăreşte în jur de 1,4 kg. Noi am avut la test varianta cu ţeavă steerer din oţel şi care cântăreşte 1,520 kg.

Furca este compatibilă cu roţile 700c şi o poţi comanda în versiunea pentru frână V sau pe disc, iar faptul că suspensia este integrată în gâtul furcii şi nu pe laterale, în braţele inferioare, îi permit să păstreze înălţimea potrivită pentru a nu modifica geometria unei biciclete urbane cu furcă fixă. Pe site-ul Suntour există, de asemenea, şi opţiunea Swing Shock pentru roţi de 20 inch. Pe website-ul oficial culoarea disponibilă este albă, dar pe net am găsit-o şi în varianta neagră sau argintie. Furca este disponibilă doar în varianta cu prindere QR 9mm pentru roata faţă.

Legat de preţ, deşi la aproximativ 600 lei nu este ieftină, altceva de calitate cu suspensie pentru roţi de 28 nu găseşti uşor. Poţi opta pentru un RockShox Paragon TK28, dar pentru aceasta trebuie să plăteşti peste 900 lei. Există, evident, şi variante mai ieftine cum ar fi Suntour SF 11-NEX la aproximativ 170 lei sau Zoom 141 Aria la vreo 260 lei. Însă acestea sunt clasice, cu telescoape laterale. Cine îşi achiziționează o furca Swing Shock cu siguranţă este preocupat şi de estetică, iar acestea clasice nu au nicio treabă cu bicicletele de oraş şi mai ales cu una elegantă single speed sau fixie.

Până în acest moment am folosit furca pentru aproximativ 300 km la drumuri prin Bucureşti şi putem spune că suntem mulţumiţi de cum funcţionează. Aparent a dezvoltat un mic pocnet, abia sesizabil, la opririle bruşte însă în acest moment nu putem garanta că este de la suspensie, de la frâne sau de la altceva. De asemenea există zvonuri potrivit cărora aceste suspensii dezvolta un scârţâit deranjant după o utilizare îndelungată. Exemplarul nostru nu a căpătat încă un asemenea sunet, dar vom reveni cu update-uri în caz că apar noutăţi.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • buna ziua,

    puteti, va rog, sa mai faceti un update dupa inca vreo cateva sute de kilometri?
    credeti ca e utila pentru touring / randonari? touring de asfalt mainly, eventual pe drumuri pietruite. sunt prin tara cai de acces lasate in paragina, care au fost demult asfaltate si s-au macinat. ar fi o solutie pentru genul asta de drum?
    multumesc anticipat
    s

    • Nu o consider prea potrivita pentru altceva decat asfalt. Este totusi foarte rigida. Pentru piatra cubica, crapaturi in asfalt sau gropi mici este ok. Drum pietruit nu prea. Pentru drumurile lasate in paragina mai potrivita este o furca clasica cu o cursa ceva mai mare.
      Vom reveni cu un update spre sfarsitul anului cand incepe vremea sa se strice.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma