Categorii: Generale

Tacx prezintă smart versus basic, Bushido vs. Blue Matic

Iarna este momentul când antrenamentele pe bicicletă în aer liber sunt mai greu de făcut. Ori este uscat, dar prea frig, ori este suficient de cald, dar prea ud ori pur şi simplu nu-ţi place atmosfera gri şi ceaţa care este peste tot. Acestea sunt situaţiile în care apelezi la sălile de forţă sau spinning sau, poate cea mai inspirată alegere, decizi să rămâi acasă şi să-ţi continui programul pe un trainer sau rulou. În fond îţi poţi pune la televizor sesiunea preferată de antrenament, nu mai ieşi în frig, nu mai pierzi timp pe drum, nu mai investeşti în echipament de iarnă samd.

Tacx este unul din liderii în acest domeniu al trainerelor de bicicletă, iar două din opţiunile lor au în vedere bugete şi buzunare cu adâncimi diferite. Bushido şi Blue Matic sunt două trainere aflate la capete destul de opuse ale scalei. Bushido este un trainer „smart” în timp ce Blue Matic este clasic.

Tacx Bushido este un trainer interactiv ce dispune de frână wireless de motor. Această frână, cu o rezistenţă de 1400 waţi, asigură o pedalare lină chiar şi în timpul simulării căţărărilor abrupte. Bushido se alimentează singur cu electricitate acesta fiind motivul pentru care este „wireless” neavând nevoie de curent de la reţea.

Bushido dispune de conectivitate ANT+ şi Bluetooth® Smart prin care comunică cu dispozitivele conectate pentru a-ţi oferi sesiuni convenabile de antrenament. Informaţiile pot fi analizate pe mai multe dispozitive simultan cum ar fi telefonul, ciclocomputerul sau ceasul smart de mână.

Însă când Bushido nu este conectat la un dispozitiv electronic atunci el se comportă ca un trainer fluid. Asta înseamnă că avem un comportament progresiv. Cu cât pedalezi mai tare cu atât rezistenţa creşte.

Bushido poate fi însă folosit şi în paralel cu calculatorul tău. Astfel îl poţi conecta la PC şi mulţumită programului Tacx Trainer Software 4 Advanced acesta poate simula realist traseele de ciclism. Rezistenţa aplicată roţii spate este modificată automat în funcţie de rampa sau panta pe care urmează să pedalezi virtual şi pe care o vizualizezi pe ecranul calculatorului.

Specificaţii:

  • Utilizează aplicaţii Tacx şi compatibile
  • Utilizare automată
  • Unitate de rezistenţă – motor fără fir
  • Rampă realistă – 15%
  • Putere maximă de frânare – 10 secunde, 1400 waţi
  • Putere la sprint – 1 minut, 750 waţi
  • Inerţie de masă – 60 kg (efect de roată volantă)

Tacx Blue Matic este trainerul de buget mai convenabil din punct de vedere al preţului. Deşi acesta nu dispune de toate opţiunile de la Bushido totuşi obţii o senzaţie cât se poate de realistă în timpul antrenamentelor. Blue Matic este modelul de mijloc din gama Blue, iar rezistenţa maximă a sa este de 700 waţi.

Trainerul are o rezistenţă magnetică folosindu-se de magneţi permanenţi. Utilizând telecomanda de pe ghidon poţi alege una din cele 10 niveluri de rezistenţă. În timpul antrenamentului rezistenţa creşte pe măsură ce viteza ta creşte sau modifici manual nivelul de rezistenţă. Trainerul are o amprentă mare la sol lucru care îl face stabil şi uşor de folosit.

Specificaţii:

  • Reglarea rezistenţei de la maneta de pe ghidon
  • Unitatea de rezistenţă – magnetică
  • Poziţii de rezistenţă – 10
  • Putere maximă de frânare – 10 secunde, 700 waţi
  • Putere la sprint – 1 minut, 600 waţi
  • Inerţie de masă – 8 kg (efect de roată volantă)

Preţurile recomandate sunt 2.999,99 lei pentru Bushido şi 749 lei pentru Blue Matic (reduse în această perioadă). De asemenea există o promoţie la care primeşti gratuit şi un bidon de apă cu echipele din Turul Franţei în cazul achiziţionării unui trainer Bushido sau Blue Matic. Mai mult, am primit veste de la importatorul oficial în România că în curând vor exista reduceri şi mai mari. Aşadar fiţi cu ochii pe oferte.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

3 zile in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

5 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

5 zile in urma