Categorii: Generale

Specialized lansează compusul T9 pentru cauciuc, cu aderență mare și revenire lentă

Suspensia este în general principalul actor atunci când vine vorba de cum este afectată experiența ta pe poteca. Însă și anvelopele au un rol important, afectând mersul tău pe bicicleta mai mult decât doar în privința aderenței. Nu este vorba doar despre frecarea cu solul sau rezistența în timp ci vorbim și de cât de elastic este cauciucul în sine. La fel ca la suspensie, dacă revenirea e prea rapidă, roata va sări ca o minge de cauciuc.

Pentru a rezolva problema asta, Specialized a creat compusul T9 pentru un cauciuc care nu sare atât de mult.

T vine de la „thread compound”, iar cifra reprezintă nivelul de aderență și amortizare. Cu cât cifra este mai mare cu atât aderența este mai mare, iar revenirea dintr-un șoc mai înceată.

Folosind diferiți polimeri de cauciuc și aditivi, Specialized a reușit să „încetinească” compușii din cauciuc, filtrând impactul suportat de roată și vibrațiile.

Noul Specialized T9 – pentru cine este?

Dacă privim unde a folosit Specialized noul T9 ne dăm seama că este vorba de mers agresiv la vale cu bicicleta, pe trasee unde aderența și controlul contează foarte mult.

Oferit în cadrul anvelopelor Specialized pentru „gravity”, anvelopele cu T9 sunt îndreptate spre riderii care se dau mai mult la vale. T9 este în general disponibil la carcasele Grid Gravity, deși Specialized Butcher vine cu opțiunea Grid Trail și dimensiunile 29×2.3 si 2.6.

Opțiune Dual Compound

Pentru cei care doresc viteză mai mare și anvelopă cu centru mai rezistent, dar vor totuși pentru viraje aderența mare a cauciucului T9, Specialized oferă modelul Eliminator cu doi compuși – cu T7 pe centru și T9 pe margini.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

4 zile in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

6 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

6 zile in urma