Suspensia este în general principalul actor atunci când vine vorba de cum este afectată experiența ta pe poteca. Însă și anvelopele au un rol important, afectând mersul tău pe bicicleta mai mult decât doar în privința aderenței. Nu este vorba doar despre frecarea cu solul sau rezistența în timp ci vorbim și de cât de elastic este cauciucul în sine. La fel ca la suspensie, dacă revenirea e prea rapidă, roata va sări ca o minge de cauciuc.
Pentru a rezolva problema asta, Specialized a creat compusul T9 pentru un cauciuc care nu sare atât de mult.
T vine de la „thread compound”, iar cifra reprezintă nivelul de aderență și amortizare. Cu cât cifra este mai mare cu atât aderența este mai mare, iar revenirea dintr-un șoc mai înceată.
Folosind diferiți polimeri de cauciuc și aditivi, Specialized a reușit să „încetinească” compușii din cauciuc, filtrând impactul suportat de roată și vibrațiile.
Dacă privim unde a folosit Specialized noul T9 ne dăm seama că este vorba de mers agresiv la vale cu bicicleta, pe trasee unde aderența și controlul contează foarte mult.
Oferit în cadrul anvelopelor Specialized pentru „gravity”, anvelopele cu T9 sunt îndreptate spre riderii care se dau mai mult la vale. T9 este în general disponibil la carcasele Grid Gravity, deși Specialized Butcher vine cu opțiunea Grid Trail și dimensiunile 29×2.3 si 2.6.
Pentru cei care doresc viteză mai mare și anvelopă cu centru mai rezistent, dar vor totuși pentru viraje aderența mare a cauciucului T9, Specialized oferă modelul Eliminator cu doi compuși – cu T7 pe centru și T9 pe margini.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…