Plănuind să împuște doi iepuri cu un singur foc, Scott iese la rampă cu mașinăria de viteză Plasma 5, o bicicletă dedicată, în mare parte, triatlonului. Dar pentru că producătorul consideră că trăsăturile aerodinamice ale noii sale progenituri au progresat semnificativ față de generația precedentă, ei au lăsat o ușă deschisă și celor interesați de o bicicletă de contratimp performantă.
Exact, Plasma 5 este un fel de 2 în 1, căci inginerii Scott au avut mereu în minte cuvântul „versatilitate” atunci când au proiectat-o, fiind facil de făcut trecerea de la bicicleta de triatlon la cea de contratimp. Cadrul este aprobat de către UCI pentru cel din urmă tip de probe, așadar vom vedea Plasma 5 în mai multe ipostaze decât credeam inițial.
Cu un aspect de-a dreptul impresionant este ușor să dăm crezare spuselor firmei producătoare că Plasma 5 întruchipează rezultatul folosirii celor mai performante tehnologii în materie de aerodinamică. Totuși, nu se oferă momentan cifre concrete privind saltul legat de reducerea frecării, dar se menționează câteva aspecte interesante. De exemplu, țevile cadrului au fost remodelate, astfel încât să creeze cât mai puține turbulențe, dar cea mai intrigantă afirmație a Scott o reprezintă cea conform căreia coeficientul aerodinamic cel mai eficient este atins doar atunci când pe bicicletă se află ciclistul (sau tri-atletul, după caz).
Neavând ocazia să probăm afirmațiile în cauză, apelăm la buna-credință a producătorului și trecem mai departe la caracteristicile tehnice. Modelul Plasma 5 va fi echipat cu setul SRAM Red 22, dar vor exista și versiuni inferioare ale bicicletei, cu echipări și prețuri pe măsură. De asemenea, cablajul intern capătă o nouă dimensiune, căci atât cablurile de frână, cât și cele de schimbător nu văd exteriorul, mergând prin interiorul ghidonului, tijei de ghidon și a cadrului. În ceea ce privește conversia de la versiunea de triatlon la cea de contratimp, totul se rezumă la tija de ghidon, care pentru primul caz are un rise de 45mm, pe când în al doilea este perfect orizontală (rise 0). Poți alege însă și între mai multe formate de ghidon, cu rise de 30mm, 0mm sau -30mm și cu lățime de 420mm sau 400mm, fără a exista o recomandare specifică triatlonului sau contratimpului.
Dacă toate dimensiunile de tije de ghidon și ghidoane au primit aprobarea din partea UCI, soluția de hidratare/alimentare pe care Scott o propune nu va depăși niciodată sfera triatlonului. Unii o pot găsi foarte atractivă din punct de vedere estetic, pe când alții poate o consideră doar o excrescență hidoasă, dar recipientulde apă care aduce mai mult cu un rezervor are calitățile sale obiective. În primul rând, are un volum de 625ml sau 550ml în funcție de mărimea aleasă, iar, apoi, este foarte eficientă din punct de vedere aerodinamic, fiind gândită să se integreze în cadru. În continuarea tijei de ghidon și lipită de partea superioară a top tube-ului se mai găsește o cutie, aceasta fiind destinată transportului diferitelor lucruri. În aceasta încap 8 batoane energizante, dar, fiind divizată în două compartimente, poți așeza acolo și scule sau camere de rezervă.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…