Categorii: ArticoleGeneraleMag

Pantofii Northwave, de la idee la produs finit

Rafinatul stil de viață italienesc este greu de descris în cuvinte. Trebuie trăit. Regiunea Veneto, care culminează cu feericul și impunătorul oraș al Veneției, nu se abate de la normă și felul de a fi al locuitorul plutește în aerul zonei, strecurându-se pe străzile orașelor parțial încremenite în timp. Atmosfera este aceeași și prin podgoriile locale care, cu ajutorul măiestriei locale, dau naștere unui prosecco fabulos. Așadar, este cam greu de crezut că într-un loc așa de tihnit, unde parcă și limbile ceasului întârzie să se miște, se află crema producătorilor de pantofi din Italia. Concentrați în câteva localități din jurul orașului Montebelluna, cei mai importanți producători de încălțăminte din lume au aici sediul și își proiectează produsele. Iar pentru că Italia rimează cu ciclism, nu am putut refuza invitația celor de la Northwave care ne-au dus într-un tur al fabricii proprii.

Gianni Piva este cel care a pus bazele companiei acum 20 de ani, iar în birourile sale sunt proiectate și realizate prototipurile pantofilor Northwave. Firma se mai ocupă și de încălțăminte pentru snowboard, de asemenea. În ceea ce privește pantofii de ciclism, inițial Northwave a produs doar modele pentru mountainbike, dar nu la multă vreme după a făcut pasul și în sfera modelelor de șosea. Actualmente, gama italienilor cu nume anglofon cuprinde 26 de modele de pantofi pentru șosea, mountainbike, touring, ciclocros, triatlon, iarnă, femei și mers pe munte. Mai nou se îndeletnicește și cu echipamentul de ciclism, dar încălțămintea rămâne ocupația de bază.

Totul începe de la planșa de proiectare. Aici designerii își storc ideile și rezultatul este așternut pe foaie. Ce îi inspiră? Greu de spus, dar probabil tot felul de lucruri, printre care chiar și automobilele sport, de care Italia nu duce lipsă.

Mai departe, după ce schița s-a transformat în proiect propriu-zis, coordonatele sunt introduse în computer și partea superioară a pantofilor este decupată cu o precizie care ar face invidios un ceasornicar de către aparatul special. Aceasta este și perforată de mașinărie, pentru a face loc curelelor de Velcro și sistemelor de prindere.

Urmează coaserea la un loc a părților adiționale pe bucata decupată inițial. Tot aici se adaugă și curelele și sistemele de care ziceam mai sus.

Dar unele părți componente ale pantofilor sunt mai speciale. De exemplu, cupa călcâiului se fabrică din carbon sau fibră de sticlă, în alt departament.

Urmează și lipirea părților la un loc. În mod normal, pentru pantofii stoc se folosește un mulaj de labă a piciorului pe care se așează partea superioară, după care se pliază marginile ei și sunt eliminate surplusurile. Temperatura la care se lucrează este mare, iar echipamentul industrial este din cel mai variat. Lipiciul în exces este și el îndepărtat și locul unde urmează să fie aplicat adezivul este riguros curățat. Talpa se atașează și viitorul pantof este prins într-o presă puternică, unde va sta următoarele 24 de ore.

Dar produsele de serie nu sunt singurul lucru cu care se îndeletnicesc italienii. Câțiva rutieri profesioniști doresc modele făcute la comandă, așa că Northwave se conformează. Îi recunoști?

Și nu în ultimul rând, are loc controlul calității și obținerea produsului finit.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma