Noul Orange Five iese pe piață cu o geometrie nouă, dar fanii mărcii nu trebuie să se sperie deoarece noul model păstrează silueta clasică Orange cu suspensia de tip pivot simplu. Toate detaliile cu care Orange și-a obișnuit clienții sunt prezente, iar acum le putem vedea în imagini superbe cu Luther Griffiths și Rowan Sorell ce scot tot ce se poate din Five la Punta Ala.
Noul Five păstrează aspectul de Five și folosește în contiunare roți de 27.5. Pentru 2019 Orange au renunțat la mărimea XS și au adăugat mărimea XXL în capătul opus al gamei, ceea ce înseamnă că acum bicicleta va putea fi folosită de rideri cu înălțimea între 1.50 și 2.05. Orange spune că geometria a fost revizuită pentru a oferi o curbă a suspensiei mult mai progresivă ce să ofere siguranță și stabilitate la viteze mari.
Geometria e optimizată pentru furcă de 150 mm iar în spate câștigă 5 mm la cursă ajungând la 145 mm, funcționarea fiind asigurată de un amortizor metric a cărui puncte de prindere au fost refăcute. Pivotul principal a fost lățit cu 5 mm în ambele părți, Orange spunând că acest lucru mărește rigiditatea și crește spațiul pentru anvelopă.
Cadrul a fost modificat pentru a funcționa mai progresiv și pentru a oferi mai mult suport și rezistență sporită la capătul cursei, îmbunătățind însă funcționarea la obstacole mici pe prima parte a cursei. Proprietățile de susținere a pedalatului nu mai sunt chiar la fel de bune, dar Orange spune că dinamica bicicletei la urcare nu a fost prea mult afectată.
Unghiul furcii a fost micșorat la 65 de grade în timp ce monoblocul e cu 5 mm mai coborât, chainstay-urile au crescut cu 7 mm iar reach-ul a crescut și el cu 10 mm la mărimea L. Headtube-urile la mărimile L și XL au fost scurtate, la cererea riderilor.
Five a primit prinderi suplimentare de bidon sub downtube, nu e cea mai potrivită poziție pentru un bidon, mai ales pe noroi, dar se pot transporta acolo sculele sau camera de rezervă
Estetic, rutarea caburilor a fost îmbunătățită, acum și tija dropper fiind rutată intern. Au fost de asemenea revizuite părțile produse CNC ale cadrului: prinderile superioare și inferioare ale amortizorului, dropout-urile și carcasele rulmenților.
Varianta Orange Five Factory vine la prețul de 7.537 $ și e echipată cu furcă Fox Factory 36 Float de 150 mm, amortizor Fox Float DPX2 Factory 210×55 metric, transmisie SRAM X01 Eagle 1×12, roți cu butuci Hope Pro 4 Evo și jante Stans Flow Mk3 și tijă dropper Fox Factory Transfer Kashima de 150 mm. Versiunile mai slab echipate încep de la 5.157 $ cu Five Pro. Moelele sunt disponibile împreună cu multe opțiuni pe pagina producătorului.
Five e disponibilă în 10 culori, dintre care doar portocaliu și negru sunt gratuite, restul mărind prețul cu 80 $. Există și 3 variante de seturi de stickere dintre care se poate alege. Toate bicicletele Orange sunt proiectate și fabricate în Marea Britanie și vin cu o garanție de 5 ani pentru cadru.