De-a lungul timpului OneUp Components a introdus pe piaţă o serie de premiere cum ar fi şi pinionul 16T. Acum a lansat cuşca RAD Cage care îmbunătăţeşte performanţele casetei de pinioane în partea ei superioară fără să fie nevoie să modifici şurubul B al deraiorului.
Această nouă piesă este gândită să funcţioneze cu schimbătoarele spate Shimano cu blocare, patină medie, 10 viteze Deore, SLX, XT şi XTR. RAD Cage repoziţionează scripetele superior îmbunătăţind spaţiul dintre dinţi şi lanţ la pinioanele 40T şi 42T. Dacă foloseşti astfel de pinioane cu un schimbător Shimano cu cuşcă normală va trebui să înşurubezi complet şurubul B şi chiar şi aşa abia rămâne loc intre scripete şi pinionul cel mai mare. Aşadar un pinion şi mai mare, de 42T, sigur nu ar putea intra.
Kitul RAD Cage conţine patina exterioară şi un nou şurub de vreme ce-l vei folosi pe cel original pentru a instala scripetele în noua locaţie.
Gaura mare din mijloc este locaţia iniţială a scripetelui. Pentru RAD Cage este locul unde cuşca se ataşează de schimbător. Scripetele se înşurubează în gaura filetată mai mică.
Mărimea noii cuşti RAD este practic identică cu cea originală Shimano, iar pe exterior există marcaje clare care indică locul unde trebuie reinstalat arcul de tensiune. XTR foloseşte o altă gaură faţă de SLX sau XT.
Înainte şi după – vedem scripetele poziţionat puţin mai sus şi spre spate. Avantajul noii patine RAD nu constă doar prin îmbunătăţirea poziţionării lanţului pe pinionul mare ci ajută şi la obţinerea de suprafaţă mai mare de contact a lanţului pe pinioanele mai mici. Singurul dezavantaj este că noua piesă adaugă bicicletei în jur de 11g şi că este foarte greu să reinstalezi siguranţa „C” înapoi pe axul scripetelui inferior.
Instalarea necesită dezasamblarea sistemului de blocare a schimbătorului şi detaşarea cuştii. Totul durează cam 20 de minute. Deci nu exagerat de mult şi modificarea se poate face folosind scule obişnuite pe care le are cam toată lumea.
În imagine se poate vedea cât de descentrat este scripetele superior faţă de centru, iar schema arată modificarea în acţiune. În timp ce patina veche Shimano menţine scripetele superior în aceeaşi poziţie indiferent de pinionul pe care în foloseşti, noua patină RAD modifică poziţia scripetelui superior în funcţie de pinionul folosit.
Pe pinionul 40T noua patină a permis deşurubarea şurubului B lucru care a avut ca rezultat o suprafaţă mai mare de contact pe multe din pinioanele mici, iar asta se traduce prin uzura mai mica în timp a casetei.
Patina cuştii RAD este disponibila pentru 35$ în culorile verde şi negru.
Ghid de instalare
height=350Clip promo
height=350După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii