Categorii: GeneraleNoutati

Noua pistă de pe Bd. Uranus din București, contestată de OPTAR și ignorată de șoferi

Apărută recent, pista de biciclete de pe Bulevard Uranus naște deja controverse după ce OPTAR, unul din principalele ONG-uri care militează în favoarea infrastructurii pentru biciclete în București, a anunțat că va sesiza Primăria cu privire la anumite nereguli descoperite la pista în cauză. Asta, în timp ce graba zilei de luni i-a făcut pe unii șoferi să treacă direct la utilizarea benzii pentru biciclete ca și loc de parcare.

OPTAR a scris astăzi pe pagina de facebook: „Cu toate ca lucrarile sunt nefinalizate, Primaria Municipiului Bucuresti s-a grabit sa deschida circulatiei tronsonul Buzesti-Berzei. Am fost astazi (12:00) acolo si am constatat multe nereguli la infrastructura pentru biciclete. Primele concluzii le anuntam astazi urmand ca maine (n.r, – marți 14.01.2014), de la ora 10:00 la PMB (Grupul de lucru pe mobilitate din cadrul Primariei), sa prezentam o analiza detaliata.”

Sursa foto: B365

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • cel mai corect ar fi sa lasam cate un semn pe masina cand trecem cu bicicleta pe acolo cum ne lasa si eu noa urme de masina me pista

  • @Marian - OPTAR a folosit, in paralel, termenii de "pista pentru biciclete" si "banda/benzi pentru biciclete" pentru a numi spatiile desemnate pentru deplasarea pe bicicleta in cadrul comunicatelor si a articolelor pe care le-a emis si scris. Informatia aceasta poate fi verificata pe site-ul OPTAR chiar.

    OPTAR contesta calitatea lucrarilor de pe noul Bulevard prin simplul fapt ca inainteaza o analiza a acestora celor care sunt responsabili pentru realizarea lucrarii, in speta Primaria Generala a Municipiului Bucuresti. Termenul de "a contesta" nu se refera la contestarea in instanta sau alte actiuni similare, ci, conform definitiei sale, se refera la negarea unui fapt, in acest caz, a lucrarilor de infrastructura pe care PMB le considera piste/benzi pentru biciclete si pe care OPTAR nu le considera astfel.

    In plus, la momentul la care tu ai inspectat acele tronsoane pentru bicicleta ai mentionat in articolul tau de pe adevarul.ro ca nu au fost amplasate semne care sa marcheze pista (cercul albastru cu bicicleta alba in mijlocul acestuia), dar si ca lucrarile sunt inca in desfasurare. Deci, daca pana la terminarea lucrarilor vor aparea acele indicatoare, atunci le vom putea considera piste de biciclete pe acele benzi?

    PS - Imi pare rau ca folosesti spatiul pe care rubrica de comentarii ti-l ofera pentru a incepe o polemica legata de semantica cuvintelor si contextul frazelor. Acelasi spatiu poate fi folosit pentru ceva mai constructiv, cum ar fi niste adaugiri privind analiza pe care ar urma sa o inaintezi PMB. Si daca ti-ai facut vreodata griji ca s-a incercat o denaturare sau prezentare intr-o alta lumina a actiunilor OPTAR, cred ca continutul articolului, unde au fost publicate declaratiile voastre intocmai, este de natura sa clarifice orice dubiu.

  • Pai nu e asa? este asa frumos sa iti parchezi masina stiind ca este si imprajmuita de un garduletz galben.. :D te face sa te simti ca in fata blocului

  • Si unde a folosit OPTAR cuvantul "pista" sau contestatie ? Analiza pe care o prezentam nu este o contestatie si nici nu se refera la piste, deoarece infrastructura de acolo nu se numeste PISTA (asa cum este ea definita de Codul Rutier)

  • Oricum, dupa parerea mea toata tevatura asta cu "hai sa fim eco, sa promovam bicicleta", nu este decat un mare fasaic intr-un ocean de soferi si masini.
    Permite-ti-mi sa fiu in continuare sceptic la dezvoltarea fenomenului biciclistic in orasele din Romania, cu toate ca ma incapatanez sa ies cat pot la ture, mai ales in afara oraselor, pe dealuri, campuri si paduri.

  • Ce face Politia Romana? Isi face siesta in birouri sau prin carciumile care ii sponsorizeaza.

  • pai boss cu masina are dreptu sa parcheze unde vrea muschii lui ..ca doar el este cu msina si tu cu bicicleta ...cu alte cuvinte eu sunt smecher ca am masina si tu fraier coclit ca ai doar bicicleta !! Asta este gandirea in rromania si nu se poate schimba ..intr-o tara saraca este aproape imposibil sa educi populatia..

  • In articolul respectiv e mentionat (si se poate si deduce verificand data publicarii) ca e vorba despre o zi de duminica. Nu am spus nicaieri ca soferii vor evita sa parcheze pe aceasta si, da, era de asteptat sa se intample asta. Dar propun nici sa nu ne dam de ceasul mortii ca suntem fara speranta. Acum cativa ani nu stiu cati ar fi pariat pe dezvoltarea pe care a cunoscut-o fenomenul numit bicicleta in Romania si totusi s-a petrecut.

  • Eu ce va ziceam in articolul anterior postat de voi despre aceasta pista?
    In cateva ore s-a umplut de masini parcate.
    Trebuie sa fim constienti ca in tara asta sunt mai multe masini decat copaci, oameni buni.
    Nu va este clar? Nu vedeti ca nu exista locuri de parcari suficiente si oricate ar fi tot nu ar satisface nevoia de parvenire a romanilor.
    Eu unu nu am masina si nici nu imi voi cumpara vreodata, pentru ca:
    - nu am bani suficienti;
    - nu vreau sa particip la marea inghesuiala;
    - imi place sa cred ca ma pot descurca si fara a avea masina personala.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma